تور ارزان ترکیه: سفر به ترکیه بعد از تزریق دوز دوم واکسن

به گزارش مجله سویگل، به لطف اجرای فراگیر طرح واکسیناسیون، دیگر محدودیت های سفر کمتر شده و حالا به راحتی می توانید به بیشتر مقاصد پر هوادار خارجی سفر کنید. مقاصدی همانند؛ ترکیه! کشور ترکیه به واسطه نزدیکی و شباهت های بیشمار فرهنگی با ایرانی ها، مقصدی پرهوادار برای ما است و سفر به آن، راحت است.

تور ارزان ترکیه: سفر به ترکیه بعد از تزریق دوز دوم واکسن

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

با این که هنوز هم برای تردد و سفر، احتیاج به رعایت قوانین مختلف بهداشتی است؛ اما بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، دیگر با خیال راحت می توانید خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود به مقصد یکی از شهرهای ترکیه را انجام داده و مقدمات یک سفر خوب را مهیا کنید.

در این مطلب نیز قصد داریم تا هر نکته ای که باید درباره شرایط سفر به ترکیه بعد از تزریق واکسن کرونا بدانید را مورد آنالیز قرار دهیم پس، تا به انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط سفر به ترکیه در دوره کرونا چگونه است؟

سفر به ترکیه همواره آسان بوده و هست. تنها ضروری است که مقصدتان در این کشور را انتخاب کنید، بلیط هواپیما خریداری کنید و رزرو هتل خود را به وسیله مرجعی کامل و مطمئن همانند فلای تودی انجام دهید؛ به همین راحتی!

بر اساس قوانین منتشر شده، مسافران ترکیه باید 14 روز قبل از تاریخ سفر، دو دوز کامل واکسن کرونا را دریافت نموده باشند. مثلاً برای سفر به استانبول، کافی است تا پرواز تهران استانبول را خریداری نموده و در کنار تمامی مدارک خود، کارت واکسن و جواب منفی تست کرونا را که سه روز قبل در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت از شما به عمل آمده و به زبان انگلیسی ترجمه شده است را به همراه داشته باشید.

خوشبختانه در ترکیه با وجود قوانین سختگیرانه کرونا، قانون منع کننده ای درباره نوع واکسن وجود ندارد و با دریافت دو دوز کامل از هر نوع واکسنی می توانید به شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا، دنیزلی، کاپادوکیا و هر شهر دیگری سفر کنید.

هر چند که با توجه به قوانین سفر به ترکیه، فرقی نمی کند که شما کاملاً واکسینه شده اید یا خیر. در هر صورت هر مسافری باید تا 72 ساعت قبل از سفر، تست PCR داده و جواب منفی آن را در فرودگاه های ایران و ترکیه به مسئولین فرودگاه، ارائه دهد.

نکته مهمی که در کنار تمامی این موارد باید قبل از سفر به ترکیه آن را رعایت کنید؛ دریافت حس کد ترکیه (HES) است. این کد برای جلوگیری از شیوع کرونا در ترکیه، به وسیله وزرات بهداشت این کشور برای کنترل شرایط سلامتی افراد در زمان ورود به اماکن عمومی، استفاده از وسایل حمل و نقل و سفر گردشگران خارجی به این کشور، به وجود آمده است.

کد HES، شرایط شما و کرونا را نشان داده و در حکم استعلامی آنلاین از مقدار سلامت شما در زمینه ویروس کرونا است. برای دریافت کد حس، می توانید به سایت آن مراجعه نموده، فرم مربوطه را پر کنید و با دادن اطلاعات مورد احتیاج، کد مخصوص خود را دریافت کنید.

لطفا توجه کنید که ارائه کد حس برای تمامی مسافرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، الزامی است. فرقی نمی کند که مسافری ایرانی باشید و با پرواز تهران آنکارا به ترکیه سفر نموده باشید یا یک مسافر آمریکایی. در هر صورت از هر کجا که قصد سفر به ترکیه را دارید؛ باید قبل از سفر به ترکیه، کد حس را دریافت کنید.

بلیط هواپیما ترکیه را از کجا بخرم؟

ترکیه، شهرهای زیبا و دیدنی بیشماری دارد. به همین علت، خطوط پروازی شهرهای مختلفی در ترکیه، شلوغ و پر تردد هستند. مثلا پرواز تهران دنیزلی یکی از پرترددترین مسیرهای هوایی از مبدا تهران به مقصد ترکیه مخصوصا در فصل پاییز است و همین نشانه ای از محبوبیت شهرهای مختلف در این کشور است.

حال برای سفر به ترکیه، حق انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد. هر چند که پیشنهاد می کنیم به جای آزمون و خطا، برای خرید بلیط هواپیما ترکیه و رزرو هتل در شهرهای مختلف آن، از همان ابتدا به سراغ مطمئن ترین مرجع گردشگری یعنی وبسایت فلای تودی بروید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

منبع: فرارو
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1860

به "تور ارزان ترکیه: سفر به ترکیه بعد از تزریق دوز دوم واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: سفر به ترکیه بعد از تزریق دوز دوم واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید