صداوسیما بدقولی کرد و باعث دلسردی شد، 120 هزار دلار از AFC گرفتیم

به گزارش مجله سویگل، داود پرهیزکار در تبادل نظر با خبرنگاران، ضمن مثبت ارزیابی کردن میزبانی ایران در مسابقات مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت های آسیا، از صدا و سیما به خاطر عدم پخش مسابقات انتقاد کرد و درباره دلایل حضور حسین شمس کنار تیم ملی توضیحاتی داد.

صداوسیما بدقولی کرد و باعث دلسردی شد، 120 هزار دلار از AFC گرفتیم

پرهیزکار همچنین بازگشت وحید شمسایی به کمیته فنی را منوط به فراهم شدن بستر مناسب دانست و مبلغ پرداختی AFC به فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری مرحله مقدماتی آسیا را 120 هزار دلار مطرح نمود.

مشروح گفتگوی رئیس کمیته فوتسال با خبرنگاران در ادامه می آید:

* خبرنگاران: ابتدا درباره میزبانی ارومیه در مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت های آسیا بگویید. آیا از نحوه میزبانی رضایت داشتید؟

- داود پرهیزکار: باید بگویم بعد از تبریز که میزبان تورنمنت جوانان بود، این بار ارومیه هم میزبانی شایسته ای داشت و جا دارد از تک تک مسئولان استان آذربایجان غربی که در این راه به ما کمک کردند، تشکر کنم. ما برنامه ریزی و جلسات متعددی داشتیم و با این میزبانی خوب و نتایج تیم ملی خستگی از تن مان در رفت.

* آیا چالش و یا مشکل خاصی هم در این میزبانی متوجه ارومیه بود؟

- میزبانی ارومیه در سطح بین المللی بود. حتی با ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا هم که صحبت می کردیم تصور نمی کردند اینطور میزبانی کنیم. تمام تیم ها هنگام خروج از ارومیه از شرایط راضی بودند.

* تیم ملی هم با کسب دو برد وارد جام ملت ها شد اما قبول دارید این تیم ضعف هایی دارد که باید تا جام ملت ها رفع گردد؟

- جا دارد از آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی تشکر کنم. سرمربی تیم به بازیکنان جوان بها داد و نتیجه خوبی هم گرفتیم. قطعا کادر فنی خودش بر مسائل اشراف دارد. بخش عمده ای از این مسائل به خاطر کم بودن تمرینات و دوری لژیونرها از تیم ملی بوده است. ان شاءالله بعد از انتها مرحله اول لیگ، ملی پوشان یک ماه در اختیار تیم ملی خواهند بود و کادر فنی می تواند بازیکنان را به اوج هماهنگی برساند.

* بحث اضافه کردن آنالیزور به تیم ملی فوتسال و به کارگیری نرم افزار جدید آنالیز به کجا رسید؟

- دو، سه نوع نرم افزار و سیستم آنالیز وجود دارد که در حال رایزنی هستیم. باید ببینیم تیم ملی کدام سیستم را احتیاج دارد تا این مشکل را هم رفع کنیم.

* گفته می شد میزبانی ایران در تورنمنت قهرمانی جوانان آسیا نزدیک به 6 میلیارد تومان برای فدراسیون آورده داشت. AFC برای میزبانی در ارومیه و مرحله مقدماتی جام ملت ها چه مقدار پول به ایران پرداخت کرد؟

- مسابقات جوانان، مرحله نهایی قهرمانی آسیا بود و مبلغی که به مسابقات در این مرحله تعلق می گیرد، قاعدتا بیشتر است. AFC برای برگزاری مرحله مقدماتی جام ملت ها حدود 120 هزار دلار به ایران پرداخت کرد ولی اینکه چقدر از این مبلغ باقی مانده است را خبر ندارم. ما دو هتل در ارومیه گرفته بودیم و باید ابتدا تسویه حساب ها انجام گردد. ولی فکر نمی کنم مبلغ چشمگیری همانند تورنمنت جوانان به جا بماند. البته اگر بخواهیم از یک بُعد دیگر به این قضیه نگاه کنیم باید بگوییم این میزبانی در ارومیه باعث نشاط مردم و شناخته شدن بیشتر ایران و ارومیه شد. سعی می کنیم میزبانی های بزرگتر و بیشتری را هم بگیریم.

* آیا کمیته فوتسال درخواستی برای میزبانی تورنمنت های دیگر فوتسال داشته است؟

- اخیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای فرستاده و اعلام نموده در صورت تمایل، برای فوتسال جام باشگاه های آسیا که مردادماه 1399 برگزار می گردد نظرمان را بدهیم. AFC فعلا نظرات را جمع آوری می نماید و سپس ناظران و نمایندگانش را به کشورها می فرستد تا از امکانات بازدید نمایند. کوشش می کنیم این میزبانی را هم بگیریم.

* عدم پخش زنده این مسابقات از شبکه سه و شبکه ورزش هم گلایه سرمربی و ملی پوشان را در پی داشت.

- درست است صدا و سیما با ما همراهی نکرد و علاقه ای به فوتسال نشان نداد ولی همین که جمعیت حاضر در سالن دلگرم بودند و بانوان هم بدون مشکل بازی ها را از نزدیک تماشا کردند، برایمان کافی بود. تنها حلقه گم شده این مسابقات صدا و سیما بود. وقتی بازیکنی بداند که مسابقه اش به صورت زنده از تلویزیون پخش می گردد خیلی در عملکردش تاثیر دارد. اینکه یک شبکه برای رویدادهای ورزشی ساخته گردد ولی علاقه ای به پخش فوتسال نشان ندهد، دلسرد نماینده است؛ هرچند که ما به کارمان اعتقاد داریم و ناامید نمی شویم.

* آیا با صدا و سیما برای پخش زنده مسابقات توافق نموده بودید؟

- بله؛ دو ماه و نیم پیش از آغاز بازی ها مکاتبه ای با صدا و سیما داشتیم و قول دادند که کنداکتور خود را آنالیز نمایند. شبکه ورزش اظهار داشت که این مسابقات را پخش می نماید ولی یک روز قبل از آغاز دیدار ایران به ما گفتند که مسابقات کشتی را پخش می کنیم و برای بازی دوم هم اعلام شد می خواهند لیگ برتر فوتبال را روی آنتن ببرند. در حالی که ساعت برگزاری بازی ها هم دست خودمان بود و ما این ساعت ها را با صدا و سیما چک نموده بودیم.

* بگذریم. حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال در این تورنمنت کنار تیم ملی بود. چقدر حضور او به عنوان مدیر فنی در تیم ملی صحت دارد؟

- فعلا ایشان سمت رسمی ندارد. شخصا از آقای شمس خواهش کردم کنار ملی پوشان باشد تا از تجربه اش استفاده کنیم. او حتی اگر 5 دقیقه با یک بازیکن جوان صحبت کند خیلی تاثیر گذار است. خواهش کردیم آقای شمس کنار تیم باشد و کمک بنده هم بود.

* کمیته فنی و توسعه فوتسال هم هفته گذشته تشکیل جلسه داد. درباره تیم فوتسال زیر 20 سال پسران و تیم ملی فوتسال بانوان چه تصمیماتی گرفته شد؟

- بنده ارومیه بودم که برای این جلسه به تهران آمدم و دوباره برگشتم. در این جلسه آقای صانعی سرمربی تیم جوانان محمود قاضی و کاظم صادقی را به عنوان دستیارانش معرفی کرد. فاطمه شریف هم به عنوان مربی تیم بانوان به کادر فنی و شهناز کمک اضافه شد. همچنین قصد داریم برای تیم بانوان پشتوانه سازی کنیم و یک تیم زیر 20 سال را تشکیل بدهیم. چهار مربی به کمیته فنی آمدند و برنامه دادند. جلسه ما حدود چهار، پنج ساعت طول کشید. ان شاءالله هفته بعد سرمربی تیم دختران زیر 20 سال هم معرفی می گردد.

* مدیرفنی تیم ملی بانوان چه کسی خواهد بود؟ آیا حضور محمدرضا حیدریان به عنوان مدیر فنی بانوان قطعی است؟

- هنوز در این ارتباط به جمعبندی نرسیده ایم. شرایط یک مقدار سخت است. قرار شد هم خود آقای علی رعدی که قبلا مدیر فنی بود به علاوه دوستان در کمیته فنی و خانم کمک نفر مورد تایید را اعلام نمایند؛ فردی که بتواند به تیم کمک کند.

* در مصاحبه قبلی خود با خبرنگاران اظهار داشتید دنبال بازگرداندن وحید شمسایی به کمیته فنی هستید ولی خبری از شمسایی در جلسه این کمیته نبود.

- دنبالش هستیم که آقای شمسایی به کمیته فنی برگردد و از این موضوع استقبال می کنیم ولی باید بستر هم فراهم باشد.

* منظورتان چیست؟ یعنی شمسایی برای بازگشت شرایط خاصی را مطرح و یا مثلا حضورش را به عدم حضور برخی از افراد منوط نموده است؟

- خیر منظورم این نبود. به هر حال دو طرف باید یکسری مسائل را بپذیرند.

* از بازی های تدارکاتی با فرانسه یا بلژیک خبر جدیدی دارید؟

- بازی های مرحله مقدماتی اروپا هم تقریبا با مسابقات ما همزمان است و منتظریم تا مسابقات آنها تمام گردد. این کشورها هنوز به مکاتبات ما جواب نداده اند. تماس تلفنی هم گرفتیم که گفتند اجازه بدهید تا مرحله مقدماتی تمام گردد. فکر می کنم تا هفته آینده این موضوع روشن گردد. قطعا برای فیفادی فوریه تیمی که در خور شان تیم ملی ایران باشد را انتخاب می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 503

به "صداوسیما بدقولی کرد و باعث دلسردی شد، 120 هزار دلار از AFC گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداوسیما بدقولی کرد و باعث دلسردی شد، 120 هزار دلار از AFC گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید