صدور پروانه ساخت و ساز تاسیسات گردشگری در تنکابن از پرداخت عوارض معاف شد

به گزارش مجله سویگل، ایسنا/ براساس گزارش های منتشر شده، صدور پروانه ساخت و ساز تاسیسات گردشگری در تنکابن از پرداخت عوارض معاف شد.

صدور پروانه ساخت و ساز تاسیسات گردشگری در تنکابن از پرداخت عوارض معاف شد

محمد ابراهیم لاریجانی، شهردار تنکابن گفت: هزینه پروانه ساختمانی برای تأسیسات گردشگری و به طور مثال یک هتل چهار یا پنج ستاره گاهی به چند ده میلیارد تومان می رسد و اگر تغییر کاربری و یا سایر خدمات شهرسازی نیز احتیاج گردد، این رقم خیلی بیشتر هم خواهد شد که معمولا همان ابتدای کار، نقدینگی سرمایه گذاران را می بلعد.

او اضافه نمود: در راستای حمایت از توسعه زیرساختهای گردشگری، در دفترچه عوارض محلی شهر تنکابن که به تصویب شورای شهر رسیده است و پایه و ملاک اخذ هرگونه عوارض به وسیله شهرداری تنکابن است، تعرفه تمام ساخت و سازها و صدور پروانه ساختمانی برای تأسیسات با کاربری گردشگری اعم از هتل و سایر مراکز اقامتی، اسکله های تفریحی، مراکز پذیرایی و هر آنچه در قانون صنعت گردشگری کشور در لیست تأسیسات گردشگری قلمداد می گردد، پس از تأیید و صدور موافقت اصولی قانونی به وسیله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صفر در نظر گرفته شده است.

شهردار تنکابن بعلاوه از تسری این سیاست در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی اطلاع داد و گفت: ساخت کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی و یا بازسازی ابنیه تاریخی و هرگونه بازسازی و عملیات ساختمانی که به احیای بافت تاریخی و یا ترویج صنایع دستی مرتبط باشد و به این دو حوزه یاری کند نیز معاف از عوارض است.

لاریجانی بعلاوه از آماده سازی 21 بسته و فرصت سرمایه گذاری در حوزه های تفریحی و توریستی شهر تنکابن اطلاع داد و اضافه نمود: این بسته های سرمایه گذاری در منطقه تنکابن در نمایشگاه های آینده عرضه می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 آذر 1402 بروزرسانی: 9 آذر 1402 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2257

به "صدور پروانه ساخت و ساز تاسیسات گردشگری در تنکابن از پرداخت عوارض معاف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور پروانه ساخت و ساز تاسیسات گردشگری در تنکابن از پرداخت عوارض معاف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید