صفر مورد نظر بالاخره پاک شد

به گزارش مجله سویگل، هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر عصر روز گذشته با انجام سه ملاقات به پایان رسید و در حساس ترین تقابل پرسپولیس با یحیی گل محمدی در اراک به آلومینیوم باخت و فرصت نزدیک شدن به صدر جدول را از دست داد. در مهم ترین بازی هفته، اما سپاهان در آبان با شکست دادن صنعت نفت، سه امتیاز ارزشمند به اندوخته هایش اضافه نمود و پایان فولادِ جواد نکونام هم با فزونی برابر ماشین سازی در تبریز از بحران موقتی که در آن گیر نموده بود، نجات پیدا کرد.

صفر مورد نظر بالاخره پاک شد

سلام پرسپولیس به بحران

پرسپولیسی ها عصر روز گذشته برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر راهی اراک شده بودند تا به مصاف آلومینیوم این شهر بروند؛ اراکی ها که با رسول خطیبی تا به اینجای فصل تیم جنگنده ای نشان داده بودند، توانستند در نهایت با نتیجه 2 بر یک از سد پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی عبور نمایند. آن ها سومین برد این فصل را برابر تیمی به دست آوردند که پیش از بازی، کمتر کسی شانسی برایشان قائل بود. آلومینیوم حالا بعد از 12 بازی، 15 امتیازی شده و در جدول رده بندی، دو پله پایین تر از پرسپولیس، ولی هم امتیاز با این تیم، در رده یازدهم جدول قرار گرفته است.

با رقم خوردن چنین نتیجه ای، بیش از آنکه برد آلومینیوم در ملاقات خانگی مورد توجه قرار گیرد، شکست خارج از خانه یحیی و تیمش زیر ذره بین رفت؛ سرخ های تهرانی که پیش از این به دلیل حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا چند بازی معوقه داشتند، برای انجام دهمین ملاقات فصل، به مصاف آلومینیومی رفتند که روی کاغذ چندان حریف سختی برایشان نبود؛ گل زودهنگام شاگردان گل محمدی حتی این باور را نزد طرفداران پرسپولیس به وجود آورد که قرار است برد شیرینی داشته باشند. با این حال، نبودن دو مدافع میانی سرخ ها در این بازی نهایتا کار دست پرسپولیس داد و این تیم بازی یک بر صفر برده را با نتیجه دو بر یک واگذار کرد.

یحیی و تیمش در شرایطی شکست را پذیرا شدند که برای اولین بار در طول فصل بود که بازی را با باخت پشت سر گذاشتند. در 9 ملاقات قبلی، آن ها سه برد و شش تساوی به دست آورده بودند و امید زیادی داشتند برد چهارمشان از راه برسد، ولی در عوض، موردی که با وجود تساوی های زیاد به آن می بالیدند (تن ها صفر جدول که جلوی شکست های این تیم قرار گرفته بود) هم از بین رفت، تا بالاخره تنها صفر جدول، در هفته دهم پاک گردد. پرسپولیس حالا بعد از 10 بازی فقط 15 امتیاز به دست آورده و با توجه به اینکه آن ها کمتر از یک سوم بازی هایشان را با برد و بیشتر ملاقاتهایشان را با تساوی سپری نموده اند، ورود تازه و مجددی به بحران خواهند داشت.

یحیی اشتباه کرد؟

پاسخ این پرسش مثبت است؛ سرمربی پرسپولیس که از هفته قبل می دانست برای ملاقات برابر آلومینیوم اراک نمی تواند از دو مدافع میانی اش، یعنی سید جلال و کنعانی زادگان استفاده کند، برای جایگزینی آنها، انتخاب اشتباهی داشت؛ اگرچه او کوشش کرد با آغاز نیمه دوم، تا حدودی اشتباهاتش را جبران کند، ولی دیر شده بود و تغییرات اعمال شده مسئله ای از پرسپولیس حل نکرد.

نکته مهم درباره دو گل آلومینیوم، اشتباه دو مدافع میانی پرسپولیس بود. گل محمدی با وجود آنکه در این بازی دو مدافع میانی اصلی اش را در اختیار نداشت، اما همچنان حاضر نشد از محمد انصاری استفاده کند. در روز های گذشته، میلاد سرلک و احسان حسینی گزینه های یحیی برای بازی در پست مدافع میانی بودند، اما او تصمیم گرفت از زوج شیری و احسان حسینی در این مسابقه استفاده کند. تصمیم عجیبی که نتیجه ای فاجعه بار، برای پرسپولیس داشت. هر دو ارسال بازیکنان آلومینیوم، به نقاطی رفت که دو مدافع میانی پرسپولیس در آن حاضر بودند. روی گل اول، شاهین توکلی به راحتی از روی سر احسان حسینی سر زد و دروازه را باز کرد. گل دوم، این بار توپ برای حامد پاکدل ارسال شد و او روی سر مهدی شیری کوتاه قامت، گل دوم را هم زد. دو صحنه مشابه و دو نمایش ضعیف از مدافعان میانی پرسپولیس، سه امتیاز بازی را از این تیم گرفت و به آلومینیوم داد.

فرصت صدرنشینی هم پرید

علاوه بر ازدست رفتن سه امتیاز حساس این بازی خارج از خانه، پرسپولیسی ها حالا فرصت صدرنشینی در لیگ برتر را هم تقریبا از دست داده اند. پرسپولیس فعلا با میانگین 1.5 امتیاز از هر بازی یکی از ناامیدنماینده ترین دوره های خود را سپری می نماید. این در حالی است که در صورت پیروزی برابر آلومینیوم آن ها به یک قدمی چهار تیم بالای جدول می رسیدند و در صورت پیروزی در ملاقات های آینده حتی به صدر جدول هم می رسیدند. نکته جالب اینکه پرسپولیس حالا تنها در صورتی به میانگین قهرمانی (دریافت دو و بیش از دو امتیاز از هر بازی) بازخواهد گشت که هر پنج بازی بعدی خود را ببرد؛ البته با توجه به اینکه آن ها در این فصل حتی سه برد متوالی هم نداشته اند تصورکردن چنین فرضیه ای کمی سخت به نظر می رسد. به هرروی، سرخ پوشان پایتخت با این شکست به رده نهم جدول رده بندی با 15 امتیاز سقوط کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1418

به "صفر مورد نظر بالاخره پاک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر مورد نظر بالاخره پاک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید