علت افزایش فایل های اجاری عظیم متراژ

به گزارش مجله سویگل، آنالیز تازه ترین فایل های عرضه شده در بازار رهن و اجاره آپارتمان مسکونی حکایت از آن دارد که با سرانجام یافتن فصل تابستان، عرضه آپارتمان های کوچک متراژ در این بازار روز به روز کمتر می گردد، اما همچنان واحد های مسکونی عظیم متراژ اجاری زیادی وجود دارد که می تواند گزینه مطلوب جست و جوگران این گروه متراژی باشد.

علت افزایش فایل های اجاری عظیم متراژ

به گزارش دنیای اقتصاد، آنالیز تازه ترین فایل ها در بازار اجاره مسکن پایتخت نشان می دهد حجم بیشتری از عرضه به واحد های عظیم متراژ با مساحت بیش از 100 مترمربع تعلق دارد و در مقابل از تعداد آپارتمان های اجاری زیر 80 مترمربع در بازار نیز به شدت کاسته شده است.

واسطه های ملکی می گویند قاعده ای که دولت برای تمدید قرارداد های اجاره در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفت و تمدید قرارداد مستاجران را در صورت تمایل خود آن ها برای موجران الزامی گفت، بسیاری از موجران واحد های نقلی و میان متراژ با پایبندی به این قاعده از عرضه مجدد ملک خود در بازار برای یافتن مستاجر جدید پرهیز نموده و با مستاجران قبلی با اعمال افزایش توافقی اجاره بها یا مبلغ رهن تا سقف 25 درصد، قرارداد اجاره ملک را تمدید کردند.

اما در خصوص املاک عظیم متراژ این قاعده چندان حاکم نبود، چراکه قواعد بازار اجاره آپارتمان های عظیم متراژ با سایر گروه های متراژی قدری متفاوت است. در این بخش از بازار نه مستاجران احتیاج چندانی به مدارای موجران دارند و نه موجران خود را پایبند محدودیت هایی که برای حمایت از قشر مستاجر در شرایط شیوع کرونا توسط دولت پیش بینی شده است، می دانند.

در نتیجه میزان عرضه در این بخش از بازار به مراتب بیشتر از عرضه آپارتمان های کوچک و میان متراژ است. واسطه ها می گویند در این بخش از بازار، اغلب خود مستاجران که استطاعت پرداخت اجاره های سنگین را دارند، به میل خود و با توافق موجر قصد جابه جایی داشته اند که در نتیجه بر میزان عرضه املاک عظیم متراژ در بازار اجاره طی هفته های اخیر افزوده شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1190

به "علت افزایش فایل های اجاری عظیم متراژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افزایش فایل های اجاری عظیم متراژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید