قدرت بیشتر چین از آمریکا در منطقه هند-آرام

به گزارش مجله سویگل، خبرگزاری خبرنگاران- جک کین ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت، توان نظامی چین از آمریکا در منطقه هند-آرام بیشتر شده است.

قدرت بیشتر چین از آمریکا در منطقه هند-آرام

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جک کین ژنرال بازنشسته آمریکایی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: توانمندی های نظامی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام کاهش چشمگیری یافته و توان نظامی چین از آمریکا بیشتر شده است.

مجری فاکس نیوز با اشاره به هشدار جان آکوئیلینو، فرمانده ناوگان آمریکا در منطقه اقیانوس آرام به قانونگذاران درباره تهدید ناشی از چین، خواهان اظهارنظر جک کین در این باره شد.

جک کین گفت: قبل از همه (باید بگویم) چین سیاست بسیار جامعی برای تسلط بر منطقه و همچنین دنیا از نظر مالی، فناوری و نظامی دارد. اما موضوع نظامی در این میان بسیار مهم است. چون فرمانده جدید و فرمانده قبلی (ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام) اساساً حرفشان یکی است. حرف آن ها به طور ساده این است که در منطقه هند و اقیانوس آرام، ارتش آمریکا عقب افتاده است. ما به خاطر الویت دادن به جنگ های (پس از حملات) 11 سپتامبر، کاهش بودجه های دفاعی که به طور عمده در دوره دولت اوباما صورت گرفت، با فرسایش چشمگیر توانمندی هایمان رو به رو شده ایم. به این ترتیب، ما در آن منطقه عقب افتاده ایم. چینی ها کشتی ها و هواپیما های بیشتر، و تعداد باورنکردنی موشک های تهاجمی متعارف دارند. آن ها عظیمترین زرادخانه (نظامی) را در دنیا دارند و کاری که می توانند با نیرو های ما در منطقه انجام دهند، بسیار قابل ملاحظه است.

وی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه چطور آمریکایی به نقطه ای رسیده است که چینی ها توانمندی های بسیار بیشتری دارند گفت: همین الان گفتم. اولویت دادن به جنگ ها (پس از حملات) 11 سپتامبر و کاهش بودجه نظامی به مدت بیش از 20 سال ما را به اینجا رسانده است. بودجه دفاعی ترامپ، کوشش برای خروج از این شرایط بود. اما اکنون با توجه به اینکه چین به قدری ستیزه جوست که مالی قوی دارد، ارتشی دارد که با بیشترین سرعت رو به رشد است، و بلندپروازی ها و رویکرد تهاجمی که می توان در سرکوب دموکراسی در هنگ کنگ، اقداماتشان علیه اویغور ها و تهدید و ارعاب تایوان در هر روز مشاهده کرد، ما باید بازدارندگی مطلقی ایجاد نمایند که از نظر آن ها معتبر باشد. اولاً، آن ها باید این توانمندی را در آنجا ببینند و ما باید در سریع ترین فرصت ممکن این کار را بکنیم. درخواست فرمانده جدید ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام هم همین بود. ثانیاً، ما باید کاری کنیم که آن ها مطمئن شوند عزم لازم برای استفاده از (آن توانمندی) را داریم، و این چیزی است که باعث ایجاد بازدارندگی معتبر می گردد. فکر می کنم در زمان دولت اوباما، آن ها (چینی ها) باور داشتند که ما (از توانمندی) خود استفاده نمی کنیم و این در حالی بود که توانمندی نظامی همان موقع رو به تضعیف بود؛ بنابراین این دو اقدام باید صورت گیرد. فکر می کنم کار دولت در اتخاذ موضع سرسختانه در این باره درست است. باید ببینیم آیا منابعی که وزارت دفاع و فرمانده جدید ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام درخواست نموده اند (اختصاص می یابد یا خیر). این فرمانده گفت که (رسیدگی به) این مشکل فوریت دارد. من در این باره با او موافقم. منظور ما این نیست که دشمن را عظیم کنیم. گاهی افراد در وزارت دفاع به چنین چیزی متهم می شوند. این تهدیدی جدی است که باید به آن توجه کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1507

به "قدرت بیشتر چین از آمریکا در منطقه هند-آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت بیشتر چین از آمریکا در منطقه هند-آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید