ماجرای عجیب خروسی که بعد از سر بریدن تا 18 ماه زنده ماند!!!

به گزارش مجله سویگل، زنده ماندن خروس بدون سر

احتمالا همه شما ضرب المثل مثل مرغ سرکنده بی تاب است را شنیده اید. اما امروز می خواهیم در خصوص ماجرایی عجیب و باورنکردنی صحبت کنیم که همه را شگفت زده کرد. مایک نام خروسی است که 18 ماه بدون سر زندگی کرد و به معروفیت زیادی دست پیدا کرد. صاحبان این خروس به شهرهای مختلف آمریکا سفر کردند تا این خروس بدون سر و عجیب را در معرض نمایش همه قرار بدهند. اما به نظرتان این خروس سرکنده چطور توانست بدون سر این همه مدت زنده بماند؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ماجرای عجیب خروسی که بعد از سر بریدن تا 18 ماه زنده ماند!!!

حدود هفتاد سال پیش، لیولد اولسون و همسرش کلارا در مزرعه شان در کلرادو زندگی عادی و بسیار معمولی ای داشتند. یک روز لیولد در حال سر بریدن مرغ و خروس هایشان بود و کلارا پرهایشان را می نماید و تمیز می کرد. اما ناکهان اتفاق عجیبی افتاد که بیشتر به یک معجزه شبیه بود: از بین 40-50 مرغ و خروسی که آن روز سر بریده شدند یک خروس در برابر مرگ مقاومت کرد و نمرد! منظورمان این است که این خروس بعد از آنکه سرش بریده شد همچنان زنده ماند! همه مرغ و خروس ها روی هم افتاده بودند و یک خروس بدون سر با آرامش در حال قدم زدن در مزرعه بود!

لیولد و همسرش که از این اتفاق شگفت زده و شاید وحشت زده شده بودند خروس بدون سر را گرفتند و او را داخل قفس انداختند. تصورشان این بود که خروس احتمالا بعد از چند ساعت می میرد، اما فردا صبح که از خواب بیدار شدند تماشاد که خروس بدون سر همچنان زنده است! لیولد که دیگر عقلش به جایی قد نمی داد 40-50 مرغ و خروسی را که کشته بود بار ماشین کرد و برای فروش به شهر برد و خروس سرکنده زنده را هم با خود برد. بعد از فروش گوشت ها لیولد به کافه ای در شهر رفت تا کمی استراحت کند و بعد با مردم در خصوص خروس سر بریده اش صحبت کرد. مردم که حرف او را باور نمی کردند گمان کردند دیوانه شده است، اما لیولد خروس بدون سر را به آن ها نشان داد و باعث شگفتی همه شد.

مایک به سیرک می رود!

خبر این اتفاق عجیب در تمام منطقه پیچید تا اینکه یکی از روزنامه های محلی خبری در خصوص این خروس نوشت و باعث معروفیت بیشتر آن شد. دو هفته بعد، فردی به نام هوپ وید حدود 500 کیلومتر از یوتا سفر کرد تا به تماشا این خروس بیاید. بعد از آنالیز و اطمینان از شایعاتی که شنیده بود به لیولد و همسرش پیشنهاد وسوسه برانگیزی داد: او به آن ها پیشنهاد داد تا خروس بدون سر را در سیرک در معرض نمایش عموم قرار بدهند و از این راه عایدی خوبی کسب نمایند!

لیولد و کلارا تا آن موقع مزرعه ای کوچک داشتند و زندگی ساده و متواضعانه ای داشتند. اما این پیشنهاد می توانست زندگی آن ها را به کلی دگرگون کند. آن ها پیشنهادش را قبول کردند و همراه با خروس بدون سرشان به شهر سالت لیک و دانشگاه یوتا رفتند. دانشمندان روی این خروس آزمایش های لازم را انجام دادند تا علت زنده ماندن او را متوجه بشوند.

در این زمان بود که مجله مشهور و معتبر لایف (Life) وارد میدان شد و داستانی با عنوان مایک معجزه، خروس بدون سر را منتشر کرد. انتشار این مقاله باعث معروفیت جهانی و گسترده مایک شد و مردم شهرهای دیگر هم دوست داشتند این خروس عجیب را از نزدیک ببینند.

به همین علت لیولد و کلارا همراه با خروس عزیزشان به تور دور آمریکا رفتند. توضیح ماجرای سفرهای مایک به وسیله کلارا در دفتری ثبت شده است و این دفتر و خاطرات او تا به امروز هم به جای مانده است.

مرگ مایک

مردم شهرهای مختلف نامه های زیادی به لیولد و کلارا می نوشتند که همه شان مثبت نبود. بعضی آن ها را به باد انتقاد گرفته بودند و کار آن ها را به نازی ها شبیه می دانستند. بعد از اولین تور، اولسن ها مایک، خروس بدون سرشان را به فینیکس آریزونا بردند و در آنجا بود که فاجعه رخ داد!

در بهار سال 1947 و بعد از 18 ماه از زمان سر بریدن، ناگهان مایک مرد! شاید این اتفاق بالاخره آرامش را به مایک بازگردانده باشد اما مسلما برای خانواده اولسن اتفاق ناگواری بود و آن ها منبع عایدی و معروفیت بسیار خوبی را از دست دادند.

خروس بدون سر چطور غذا می خورد؟!

وقتی در حال خواندن این داستان بودید احتمالا پرسشی که برایتان پیش آمده این است: اگر این خروس سر نداشته پس چطور غذا می خورده و 18 ماه زنده مانده است؟ خب، بعد از آنکه خانواده اولسن متوجه شدند که خروس بدون سر منبع عایدی خوبی است تمام تلاششان را برای زنده نگهداشتن او انجام دادند. مایک سر نداشت، بنابراین نمی توانست خودش غذا بخورد. اما لیولد و کلارا غذای مایع و آب را مستقیما داخل مری مایک می ریختند. البته این کار را یک قطره چکان و با احتیاط کامل انجام می دادند و بعد گلویش را با یک سرنگ پاک می کردند!

شبی که مایک مرد آن ها داخل اتاق هتل خواب بودند که ناگهان با صدای سرفه مایک از خواب بیدار شدند. ظاهرا چیزی در گلوی خروس بدون سر گیر نموده بود و او در حال خفه شدن بود. آن ها سریع در پی سرنگ گشتند اما متوجه شدند که آن را در محل نمایش جا گذاشته اند. قبل از آن که آن ها وسیله جایگزینی را پیدا نمایند مایک، خروس بدون سر داستان مرده بود!

اما مایک چطور بدون سر زنده مانده بود؟

زنده ماندن مایک علاوه بر مردم عادی، دانشمندان را هم شگفت زده نموده بود. نظر دانشمندان این بود که چاقو شاهرگ خروس را قطع نموده بود اما لخته خونی مانع از خونریزی و مرگ او شده است. بعلاوه با این که بخش زیادی از سرش قطع شده بود اما قسمت هایی از جمله یک گوش و ساقه مغزش به جای مانده بود. از آن جا که فعالیتهای اصلی مثل تنفس، ضربان قلب و … در مرغ و خروس به وسیله ساقه مغز کنترل می گردد مایک توانسته بود بدون سر هم به زندگی اش ادامه بدهد و زنده بماند.

منبع: atlasobscura.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1984

به "ماجرای عجیب خروسی که بعد از سر بریدن تا 18 ماه زنده ماند!!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای عجیب خروسی که بعد از سر بریدن تا 18 ماه زنده ماند!!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید