مذاکره بین انصارالله و عربستان برای آنالیز آتش بس نظامی

به گزارش مجله سویگل، منابع به الجزیره گفتند، مذاکراتی بین عربستان و گروه انصارالله برای آنالیز آتش بس نظامی بین دو طرف در جریان است.

مذاکره بین انصارالله و عربستان برای آنالیز آتش بس نظامی

به گزارش خبرنگاران، این منابع افزودند، کمیته ای سیاسی و نظامی بین سعودی ها و انصارالله برای آنالیز اتخاذ تدابیری در جهت توقف درگیری های مرزی و توقف حملات هوایی تشکیل شده است.

این در پی شاخص ها و نشانه ها و طرح های پی در پی است که نشان از تمایل دو طرف به آتش بس داشتند، به طوریکه گروه انصارالله ماه گذشته میلادی توقف حملات به خاک عربستان را به طور یکجانبه اعلام و در پی آن و در مقابل ائتلاف سعودی - اماراتی حملات در یمن را متوقف کرد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در آن موقع ابراز امیدواری کرد این توقف حملات منجر به مذاکره سیاسی گردد.

یک منبع قبلا به الجزیره گفته بود، تماس مستقیمی بین خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان و برادر محمد با مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن برقرار شده بود.

وی گفته بود، این تماس چند روز بعد از آغاز آتش بش یکجانبه انصارالله در اواخر سپتامبر بود که المشاط آن را خاطرنشان کرد.

طبق اظهارات این منبع که خواست نامش فاش نگردد، خالد بن سلمان به مشاط پیشنهاد تشکیل کمیته ای از دو طرف برای کاهش تنش را داده بود تا در نهایت به توافق کامل آتش بس بین دو طرف در مرزهای یمن و عربستان منتهی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 489

به "مذاکره بین انصارالله و عربستان برای آنالیز آتش بس نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره بین انصارالله و عربستان برای آنالیز آتش بس نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید