معرفی فرودگاه بین المللی ناپل

به گزارش مجله سویگل، آشنایی با فرودگاه بین المللی ناپل | Naples International Airport

فرودگاهی که امروز قصد معرفی کردن آن را داریم، فرودگاه بین المللی ناپل (Naples International Airport) در شهری به همین نام در کشور ایتالیا است. این فرودگاه در شمال شرقی شهر ناپل واقع شده است. فرودگاه بین المللی ناپل را به عنوان یکی از مهم ترین فرودگاه های ایتالیا نیز می شناسند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه، اطلاعات، ترمینال ها، راه های دسترسی و در نهایت امکانات این فرودگاه را مورد آنالیز قرار دهید.

معرفی فرودگاه بین المللی ناپل

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی ناپل

در اصل اگر بخواهیم به تاریخ دقیق احداث این فرودگاه اشاره نماییم باید بگوییم که این فرودگاه در سال 1910 در منطقه کاپودیکینو که در منطقه شمالی شهر ناپل نهاده شده است با نام کمپو دی مارته (Campo di Marte) به عنوان نخستین فرودگاه و منطقه پروازی در این منطقه احداث شد.

البته این نکته قابل ذکر است که فرودگاه کمپو دی مارته سابق و فرودگاه بین المللی ناپل فعلی در ابتدا به عنوان نمایشگاهی از جنگنده های مدرن نظامی آن دوران یعنی در طی جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار می گرفت.

بله! این فرودگاه در ابتدا به عنوان فرودگاه نظامی به منظور دفاع از شهر و برخورد و انجام عملیات احتمالی از شهر ناپلی در برابر حملات هوایی اتریش، مجارستان و کشور آلمان مورد استفاده قرار می گرفته است. در طول جنگ جهانی دوم این فرودگاه توسط نیروهای هوایی یکی از نیروهای درگیر جنگ یعنی نیروهای ارتش آمریکا، به صورت گسترده در کمپین ایتالیایی مورد استفاده بسیار زیاد نیروهای این کشور نهاده شد.

هواپیماهای مختلف جنگنده بسیاری در این فرودگاه مورد استفاده نهاده شدند؛ از جنگنده های مدرنی در آن موقع همچون: گروه جنگنده 79، جنگنده های بمب گذار 47، گروه جنگنده 33،… و بسیاری دیگر از جنگنده های مدرن هوایی که در آن سال ها وجود داشت در فرودگاه قدیمی ناپل موجود بوده است.

بالاخره زمانی فرا رسید که واحدهای جنگنده و رزمی از این فرودگاه خارج شدند. در آن موقع از این فرودگاه به عنوان یک مرکز فرماندهی هوایی برای بارگیری، انتقال هواپیما و دیگر پرسنل در بخش و حوزه هوایی و فرودگاهی تبدیل گشت. پروازها و ترافیک تجاری فرودگاه بین المللی ناپل از سال 1950 به بعد آغاز شد.

این فرودگاه به تعدیل ترافیک هوایی در کشور ایتالیا از آن موقع به بعد و انجام پروازهای تجاری، مسافربری و باربری مشغول گشت. از سال 1980 به بعد بود که اداره این فرودگاه با تصمیم مشترک شهرداری و اعضای شورای شهر ناپل به یک کارفرما سپرده شد.

در سال 1995 بود که مسئولین این فرودگاه با استفاده از یک طرح جامع و تدوین یک سند توسعه 20 ساله برای این فرودگاه آغاز به انجام اقداماتی در راستای پیشرفت و بزرگ سازی این این فرودگاه نمودند. پس از 2 سال یعنی در سال 1997 بود که یک شرکت خصوصی توانست تا امتیاز اداره این فرودگاه را به دست آورد.

این شرکت توانست تا درصد بالایی از سود عایدی از اداره این فرودگاه را به دست آورد. در سال 1998 بود که یک ورودی و ترمینال جدید به نام گالری ناپولی دراین فرودگاه مورد ساخت و احداث نهاده شد. این سالن جدید در سال 2002 میلادی توسط شاهزاده چارلز افتتاح گشت.

این فرودگاه همانطور که گفتیم در شمال شهر ناپل ایتالیا و در منطقه کاپودیکینو نهاده شده است. ناپل شهری با جمعیتی نزدیک به 4 میلیون نفر است که به عنوان یکی از بزرگ ترین مناطق شهری قاره اروپا نیز به حساب می آید. این فرودگاه برای این که به عنوان قطب پروازی اول و یا ثانویه شرکت هواپیمایی خاصی معرفی گردد، شرایط خاصی دارد!

اما به طور کلی شرکت های هواپیمایی همچون: ایژن ایرلاینز، لنگوز، ایرفلوت، ایر عربیای مراکش، ایر کایرو، ایر فرانس، ایرایتالی، آلیتالیا، بریتیش ایرویز، ایزی جت، یورو وینگز، لوفت هانزا، رایان ایر، سوئیس اینترنشنال،… و بیاری از شرکت های هواپیمایی دیگر از سراسر جهان فعالیت می کنند و پروزراهای ورودی و خروجی برگزار می کنند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی ناپل

نام فرودگاه بیبن المللی ناپل: Naples International Airport

کد یاتا: NAP

کد ایکائو: LIRN

کاربری فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 90 متر

ترمینال های فرودگاه: 2 ترمینال مجزا

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی ناپل: www.aeroportodinapoli.it

ترمینال های فرودگاه بین المللی ناپل

همانطور که در قسمت قبلی کمی اشاره نمودیم، فرودگاه بین المللی ناپل دارای 2 ترمینال مجزا از یکدیگر می باشد. ترمینال شماره 1 این فرودگاه برای پروازهای منظم و برنامه ریزی شده به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی ناپل برای عملیات های منشور این فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ترمینال شماره 2 این فرودگاه از محیط فرودگاه و ترمینال شماره 1 کمی دورتر می باشد و از این مجموعه کمی فاصله دارد.

راه های دسترس به فرودگاه بین المللی ناپل

برای این که از این فرودگاه به مرکز شهر ناپل بروید، دو راه پیش رو دارید. هم می توانید از تاکسی بهره ببرید و هم با توجه به مقصد و بودجه خود می توانید از اتوبوس استفاده نمایید. اگر بخواهید از تاکسی بهره ببرید می توانید هم از تاکسی های رسمی فرودگاه و هم تاکسی های گذری این فرودگاه استفاده نمایید.

به راحتی تمام می توان از زیرگذرهای تانگنزیل (Tangenziale) به اصلی ترین بزرگ راه شهری ناپل برسید و به این ترتیب راه آسانی برای رسیدن به مرکز شهر ناپل در پبیش رو دارید. برای این که از اتوبوس نیز استفاده نمایید نیز می توانید از خطوط اتوبوس رانی آلی باس (Alibus) و خط 3 به شهر ناپل برسید. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر ناپل هم با اتوبوس و هم با تاکسی در حدود 7 کیلومتر است.

امکانات فرودگاه بین المللی ناپل

دراین فرودگاه می توانید از اینترنت پر سرعت رایگان، فروشگاه های خرید سوغاتی و خرید ملزومات مصرفی، رستوران ها و کافه های مختلف ایتالیایی و بین المللی، جایگاه های راحت، قابلیت چک این با دفاتر کنندگی شرکت های هواپیمایی مختلف،… و بسیاری از امکانات دیگر که مسافران به آن نیاز دارند، می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 602

به "معرفی فرودگاه بین المللی ناپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی ناپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید