جاذبه های گردشگری بانکوک یا شهر فرشتگان، تصاویر

به گزارش مجله سویگل، اگر می خواهید بانکوک یا شهر فرشتگان را بهتر بشناسید، تنها راهش این است که کوله پشتی تان را روی دوشتان بیندازید؛ و راهی این سفر هیجان انگیز شوید. سواحل رویایی و معابد جذاب این شهر منتظر شما هستند.

جاذبه های گردشگری بانکوک یا شهر فرشتگان، تصاویر

برای کسانی که نمی توانند همین الان به تایلند سفر نماینده برنامه ویژه ای داریم. در این مقاله قرار است زیروبم تایلند را با هم کشف کنیم. اگر می خواهید بدانید زیرِ پوست این شهر چه می گذرد؛ الان وقتش است. با ما همسفر شوید. برای آشنایی با بقیه شهرهای تایلند، بعد از خواندن این مقاله، لیست دیدنی های پوکت را بخوانید.

جدول راهنمای سفر به بانکوک

برای اینکه با شناخت کامل قدم در راستا سفر به بانکوک بگذارید، در ادامه تک تک مواردی که باید درباره این شهر بدانید را آورده ایم. چیزهایی که در این مقاله آن ها را آنالیز نموده­ایم عبارتند از:

  • زبان رایج در بانکوک
  • پول رایج در بانکوک
  • بهترین زمان بازدید از بانکوک
  • شرایط حمل و نقل عمومی در بانکوک
  • معرفی بهترین هتل های بانکوک
  • معرفی بهترین غذا های بانکوک
  • معرفی بهترین رستوران های بانکوک
  • دیدنی ها و جاذبه های بانکوک (که کامل تر این مورد را در مقاله اماکن دیدنی بانکوک بخوانید)
  • معرفی بهترین مراکز خرید بانکوک
  • هزینه سفر به بانکوک

زبان رایج در بانکوک

زبان رایج در شهر بانکوک تایلندی است و دانش زبان انگلیسی مردم این شهر نسبتا کم است. بنابراین بدون بلد بودن زبان تایلندی شاید اقامت در بانکوک سخت به نظر برسد! اما موقع وارد شدن به بانکوک می­بینید که صمیمیت و مهربانی در نگاه مردم این شهر موج میزند. به خاطر همین رفتار دوستان و مهربانی هم هست که جهانگردان زیادی راهی این شهر و کشور می شوند.

پول رایج در بانکوک

واحد پول تایلند بات (بات) است و در سرتاسر کشور از این واحد پولی استفاده می گردد. موقع سفر به بانکوک هم باید این واحد پولی را همراهتان داشته باشید.

البته هتل ها و رستوران های عظیم بانکوک کارت های اعتباری بین المللی را قبول می نمایند، اما اگر قصد گشت زنی در بازار و خرید از فروشگاه ها و مغازه های کوچک را دارید، باید وجه نقد ارائه کنید.

درصورتی که دلار یا یورو همراهتان داشته باشید، می توانید آن ها را به وسیله صرافی هتل، صرفی فرودگاه یا صرافی های سطح شهر به بات تبدیل کنید. حواستان باشد که پولی که دریافت می کنید واقعی باشد و تبدیل ارز به درستی صورت گرفته باشد.

بهترین زمان بازدید از بانکوک

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به شهر بانکوک هستید، دست نگه دارید! اول شرایط آب وهوای این شهر را بشناسید، بعد برای خرید بلیط بانکوک اقدام کنید.

ماه های نوامبر تا فوریه بارش باران در تایلند کم است و آب وهوا مطبوع می گردد. به همین خاطر هم اغلب جهانگردان این فصل را برای سفر بانکوک انتخاب می نمایند. در ماه آوریل هم که بانکوک میزبان جشن سال نو تایلندی (Songkran) است. این جشن از 13 آوریل آغاز می گردد و تا 15 آوریل ادامه دارد. در این بازه زمانی هر گوشه بانکوک را که نگاه کنید، مملو از جهانگرد است و جای سوزن انداختن پیدا نمی گردد.

در ماه های مارس تا ژوئن آب وهوای بانکوک گرم و سوزان است. اگر در این فصل به بانکوک سفر می کنید، حتما هتل هایی را رزرو کنید که تهویه هوای مناسبی دارند. این ماه ها بهترین زمان برای وقت گذرانی در سواحل تایلند هستند.

باران در ماه های جولای تا اکتبر شهر بانکوک را فرامی گیرد. شدت این بارش ها در سپتامبر و اکتبر از بقیه ماه ها بیشتر است. در این زمان از سال، سیل خیابان های بانکوک را پر می نماید و سفرهای جهانگردی به کمترین حد خودش می رسد.

اگر به دلیل ارزان بودن سفر بانکوک این زمان را برای رفتن به این شهر در نظر گرفته­اید، باید بیشتر وقتتان را در هتل باشید و تلویزیون تماشا کنید. چون باران امان نمی­دهد که گشتی کوتاه در شهر بزنید و دیدنی های بانکوک را تماشا کنید.

شرایط حمل و نقل عمومی در بانکوک

بانکوک یک شهر عظیم است، بنابراین شرایط حمل ونقلی خوبی دارد. در ادامه انواع سیستم های حمل و نقل عمومی این شهر را برایتان آورده ایم.

1. اتوبوس در بانکوک

اتوبوس سواری ارزان ترین راه برای گشت زنی در شهر بانکوک است. هزینه اتوبوس های دارای سیستم تهویه مطبوع معمولا از 10-12 بات (0.32 تا 0.38 دلار آمریکا) آغاز می گردد. این هزینه، بر اساس مسافتی که اتوبوس طی می نماید بالا می رود. در کل، هزینه ای که برای یک روز اتوبوس سواری باید کنار بگذارید، حدود 140 بات (4.45 دلار آمریکا) است.

در بانکوک اتوبوس های معمولی هم وجود دارد. تهویه هوای اتوبوس های معمولی به یاری فن است. برای سوارشدن در اتوبوس های معمولی بانکوک باید 7 تا 8 بات (0.22 تا 0.25 دلار آمریکا) بپردازید. مبلغ این اتوبوس سواری هم به مسافتی که طی می کنید بستگی دارد.

2. استفاده از قطار هوایی

یکی دیگر از روش های جابجا شدن در سطح شهر بانکوک، استفاده از BTS یا قطار هوایی است. این سیستم حمل و نقل عمومی بر فراز شهر حرکت می نماید و مسافران را در سریع ترین زمان ممکن به مقصد می رساند. هزینه استفاده از قطار هوایی حدود 16 تا50 بات (0.50تا 1.6 دلار) به ازای هر سفر یا 140 بات (4.45 دلار آمریکا) برای یک پاس یک روزه برای استفاده نامحدود از این سرویس است.

3. قایق سواری در بانکوک

قایق سواری در بانکوک یک تجربه جذاب و رویایی از گشت زنی شهری به همراه دارد. شرکت Chao Phraya Express Boat خدمات جابجایی در طول رودخانه Chao Phraya را ارائه می نماید. اگر می خواهید از قایق برای رفتن به گوشه و کنار شهر بانکوک بهره ببرید، باید خودتان را به BTS Saphan Taksin برسانید. اسکله مرکزی در این نقطه از شهر واقع شده است. کرایه قایق ها در بانکوک حدود 30-35 بات (0.32 تا 1.10 دلار آمریکا) است.

قایق های شناور در کانال های بانکوک، یکی از بهترین گزینه ها برای رفتن به مناطق شلوغ شهر هستند. با یاری این قایق ها می توانید در کمترین زمان ممکن بانکوک را زیر پا بگذارید و به هرکجا که می خواهید بروید. کرایه قایق های شناور در کانال های بانکوک از 10 بات (0.32 دلار آمریکا) آغاز می گردد.

4. مترو بانکوک

مترو بانکوک یا قطار زیرزمینی این شهر، مرکز بانکوک را به برخی از نواحی حومه شهر متصل می نماید. جالب است بدانید که در مترو بانکوک از توکن (token) به جای بلیط استفاده می گردد. البته کارت مترو همواره برای مسافران در دسترس است. هزینه متروسواری با توجه به مقصد شما حدود 16 تا 40 بات (0.50-1.25 دلار آمریکا) برای هر سفر تمام می گردد.

5. تاکسی های بانکوک

اگر حوصله ازدحام و شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی را ندارید، تاکسی های بانکوک بهترین گزینه پیش رویتان هستند. موقع انتخاب تاکسی، حواستان به مجهز بودن آن به تاکسی متر یا کیلومتر شما باشد. کرایه تاکسی ها در بانکوک برای کیلومتر اول 35 بات (1.10 دلار آمریکا) است. برای هر 50 متر اضافه هم باید یک بات بپردازید.

در کنار تاکسی های شهری، تاکسی های موتوری هم در شهر بانکوک دیده می گردد. برای گشت وگذار در شهر با این تاکسی ها، باید مقصدتان را به راننده بگویید و سر قیمت با او چانه بزنید. هزینه ای که این موتورها برای جابجایی مسافر می گیرند، معمولا در حدود 20 تا 100 بات (0.65 تا 3.15 دلار) برای هر سفر است.

اگر هیجان و سرعت را دوست دارید و می خواهید ترافیک بانکوک را سریع پشت سر بگذارید، تاکسی های موتوری را امتحان کنید. یادتان باشد که، حتما موقع سوارشدن روی موتور کلاه ایمنی روی سرتان بگذارید تا سفرتان ایمن باشد.

6. بانکوک گردی با Tuk-tuk

یکی از وسایل حمل و نقل جالبی که در شهر بانکوک دیده می گردد، Tuk-tuk است. استفاده از این وسایل حمل و نقل تجربه ای جذاب برایتان به ارمغان می آوردند. البته Tuk-tuk ها خیلی راحت نیستند، سروصدای شهر درون آن ها موج میزند و آلودگی محیط در وسیله نقلیه جاری است. بنابراین امتحان کردن آن ها برای یکبار و یک مسافت کوتاه مناسب به نظر می رسد. کرایه Tuk-tuk بر اساس تعداد مسافران متفاوت است.

7. استفاده از تاکسی های اینترنتی یا Grab

این روزها تاکسی های اینترنتی روی دست سایر سیستم های حمل و نقل عمومی زده اند. در آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی از Uber استفاده می گردد. اما کشورهای آسیایی سیستم حمل و نقل اینترنتی خودشان را دارند. در تایلند هم مانند سایر کشورهای آسیای شرقی نقش Grab پررنگ است.

برای استفاده از Grab باید اپلیکیشین آن را نصب کنید، سپس مبدا و مقصد را معین نموده و هزینه آن را بپردازید. درنهایت تاکسی به سراغتان می آید و شما را به مقصدتان می رساند.

یادتان باشد که…

باوجوداینکه Grab از تاکسی های درون شهری ارزان تر است، اما رانندگان آن خیلی قابل اعتماد نیستند. ممکن است شما پول را واریز کنید، ولی راننده ای به سراغتان نیاید.

معرفی بهترین هتل های بانکوک

سفرهای فراوان جهانگردان به بانکوک، باعث شده تا اهالی این شهر دست به احداث هتل ها و اقامتگاه های متعدد بزنند. در این شهر مانند سایر شهرهای پر جهانگرد، هتل های پنج ستاره لوکس، هتل های چهارستاره و هتل های ارزان قیمت سه ستاره دیده می گردد. با توجه به بودجه ای که برای اقامت در بانکوک در نظر گرفته اید، می توانید در یکی از این هتل ها بمانید. در اینجا برخی از بهترین هتل های بانکوک را برایتان آورده ایم.

  • هتل پنج ستاره آکارا بانکوک (Acura Hotel)
  • هتل پنج ستاره چاتریوم ریورساید بانکوک (Khartoum Hotel Riverside بانکوک)
  • هتل پنج ستاره گرند سوخومویت بانکوک (Grand سوخومویت Hotel بانکوک)
  • هتل پنج ستاره رادیسون بلو پلازا بانکوک (Radisson Blu Plaza بانکوک)
  • هتل چهارستاره بی- یورهوم بانکوک (B-yourhome)
  • هتل چهارستاره مرکل گرند کانونشن بانکوک (Miracle Grand Convention Hotel)
  • هتل چهارستاره سوخومویت رادیسون سوئیت بانکوک (Radisson Suites بانکوک سوخومویت)
  • هتل سه ستاره ریورساید ایبیس بانکوک (Ibis بانکوک Riverside)
  • هتل سه ستاره پیناکل لومپینی بانکوک (Pinnacle Lumpinee Park Hotel)
  • هتل سه ستاره سوخومیت97 رومانس بانکوک (Romance Hotel سوخومویت 97)

معرفی بهترین غذاهای بانکوک

بانکوک بهشت دوستداران غذاهای متنوع است. در این شهر طعم ها و مزه ها یک بازی هیجان انگیز راه انداخته اند و جهانگردان نمی توانند چشم روی آن ها ببندند. اگر دوستدار غذاهای آسیای شرقی هستید و باور دارید که بخش مهمی از سفر کردن امتحان کردن طعم ها و مزه های جدید است، غذاهای خوشمزه شهر بانکوک را از دست ندهید. برخی از غذاها، دسرهای و نوشیدنی ها خوشمزه این شهر را در ادامه برایتان آورده ایم.

  • مرغ سرخ­شده (Fried Chicken (Gai Tod))
  • توپک های سیب زمینی شیرین (Sweet Potato Balls (Kanom Kai Nok Krata))
  • پنکیک ترد (Crispy Pancake (Kanom Bueang))
  • پنکیک موز سرخ شده (Fried Banana Pancake (Prata))
  • نودل سرخ شده تایلندی (Thai Fried Noodles (Pad Thai))
  • نودل تام یوم گونگ (Tom Yum Goong Noodles)
  • برنج اردک (Duck Rice)
  • سام تام نوا (Som Tum Nua)
  • سوپ غذاهای دریایی تند تایلندی (Spicy Thai Seafood Soup (Tom Yum Goong))
  • نان تست با مربا (Toast Bread with Jam (Kanom Pang Ping))
  • ماهی نمکی کبابی (Salt Grilled Fish (Pla Pao))
  • بستنی نارگیل (Coconut Ice Cream (I Tim Kati))
  • بستنی رول شده (Rolled Ice Cream (I Tim Pad))
  • پندان کیک (Pandan Cake (Kanom Krok Bai Toey))
  • چای شیر تایلندی (Thai Milk Tea (Cha Yen))
  • آب انار (Pomegranate Juice (Nam TubTim))

معرفی بهترین رستوران های بانکوک

درست است که گشت زنی در بانکوک و خوردن غذاهای خیابانی این کشور خیلی هیجان انگیز است. اما برخی از افراد ترجیح می دهند غذایشان را در سفر بانکوک در یک رستوران نوش جان نمایند.

غذا خوردن در رستوران راحت تر است. در تمیزتر بودن رستوران ها نسبت به مکان های سرو غذاهای خیابانی هم که شکی نیست. اگر با بهترین رستوران های شهر بانکوک آشنا نیستید نگران نباشید! ما در اینجا برخی از بهترین رستوران های این شهر را برایتان آورده ایم.

  • رستوران پرچک پت یانگ (Prachak Pet Yang)
  • رستوران سرینگ (Sühring)
  • رستوران ناهم (Nahm)
  • رستوران ایسایا سایمیز کلاب (Issaya Siamese Club)
  • رستوران چیم بای سیام ویسدوم (Chim by Siam Wisdom)
  • رستوران پِیست (Paste)
  • رستوران ران جی فای (Raan Jay Fai)
  • رستوران ایت می (Eat Me)
  • رستوران بو. لن (Lan)
  • رستوران سورن (Sorn)

جاذبه ها و دیدنی های بانکوک

جهانگردی یعنی گشتن و دیدن و چشیدن طعم غذاهای مختلف. کسانی که به تایلند و شهر بانکوک سفر می نمایند هم هدفشان همین است. برای اینکه بهتر بتوانید از زمانتان در بانکوک بهره ببرید، برخی از جاذبه های جالب این شهر رویایی را در ادامه برایتان آورده ایم. بروید و این جاذبه ها را از نزدیک ببیند. با این کار با فرهنگ تاریخچه سرزمین بانکوک بهتر آشنا می شوید.

  • موزه سلطنتی فیل بانکوک (The Royal Elephant Museum)
  • بازار شناور بانکوک (the Floating Market)
  • معبد کوه طلایی بانکوک (Temple of the Golden Mount)
  • پرسه زدن در خیابان یا جاده خائو سان بانکوک (Khao San Road)
  • سفر به شهر آیوتایا (Ayutthaya)
  • شکم­چرانی در محله چینی ها (Eat in چاینا تاون)
  • تماشای نمایش های عروسکی (Watch a Puppet Show)
  • قایق سواری در کانال های بانکوک (Boat down the بانکوک canals)
  • دیدن عمارت ویمانمک (Vimanmek Mansion)
  • سر زدن به باغ وحش دوزیت بانکوک (the Dusit Zoo)
  • دیدن استادیوم بوکس لامپین (Lumpinee Boxing Stadium)
  • بازدید از باغ باترفلای بانکوک (the بانکوک Butterfly Garden)
  • بازدید از گالری ملی بانکوک (the National Gallery)

معرفی بهترین مراکز خرید بانکوک

شهر بانکوک هم مانند سایر قطب های جهانگردی میزبان مراکز خرید متنوع است. حتما گشتی در بازارهای این شهر بزنید و چیزهایی که از نظرتان جذاب است را به عنوان سوغاتی بانکوک بخرید. در مراکز خرید مطرح بانکوک سینما، رستوران و سایر امکانات رفاهی هم دیده می گردد. همه این موارد به همراه موقعیت جغرافیایی مناسب یک مرکز خرید، باعث محبوبیت برخی از بازارهای بانکوک شده است.

اگر می خواهید یک بازارگردی فراموش نشدنی را در این شهر تجربه کنید، با ما همراه باشید. بهترین مراکز خرید بانکوک که قلب هر جهانگردی برای آن ها می تپد را در ادامه برایتان آورده ایم.

  • مرکز خرید سیام پاراگون (Siam Paragon)
  • مرکز خرید سنترال ورلد (CentralWorld)
  • مرکز خرید آیکون سیام شاپینگ مال (Icon Siam Shopping Mall)
  • مرکز خرید ام بی کی سنتر (MBK Center)
  • مرکز خریدام کورتیر (EmQuartier)
  • مرکز خرید سنترال امبسی شاپینگ مال (Central Embassy Shopping Mall)
  • مرکز خرید سیام دیسکاوری (Siam Discovery)
  • مرکز خرید گت وی اکامای (Gateway Ekamai)
  • مرکز خرید پنتیپ پلازا (Pantip Plaza)
  • مرکز خرید سنترال پلازا پینکلائو (Central Plaza Pinklao)
  • مرکز خرید سنترال راما 9 (Central Rama 9)
  • مرکز خرید سنترال کامپلکس پراتونام (City Complex Pratunam)
  • مرکز خرید ریورسیتی شاپینگ کامپلکس (Rivercity Shopping Complex)

هزینه سفر به بانکوک

تا اینجا همه چیز درباره بانکوک را گفتیم. نوبت آنالیز هزینه های سفر به بانکوک است. باید بدانید که زندگی در شهر بانکوک چقدر خرج برمی دارد، تا بتوانید مخارج سفر به بانکوک را مدیریت کنید. در ادامه هزینه هایی که این سفر روی دستتان می گذارد را برایتان آورده ایم.

هزینه اقامت در هاستل های بانکوک

اگر می خواهید هزینه زندگی در شهر بانکوک ارزان برایتان تمام گردد، هاستل­ها مکان خوبی برای اقامت هستند. هاستل­ های بانکوک معمولا 6 تا 8 تخت دارند و هزینه ماندن در آن ها از شبی 220 بات (3.15 دلار آمریکا) آغاز می گردد.

البته قیمت هاستل­هایی که در موقعیت های اصلی شهر واقع شده اند بیشتر است. این اقامتگاه ها اغلب مجهز به سیستم تهویه مطبوع هستند و ماندن در آن ها از 500 بات (16 دلار آمریکا) آغاز می گردد.

هاستل های بانکوک اتاق خصوصی یا اتاق های دونفره هم دارند. برای رزرو این اتاق ها باید مبلغ 1000 بات (32 دلار آمریکا) به بالا را در نظر داشته باشید.

هزینه ماندن در هتل های بانکوک

اگر به دنبال یک هتل ارزان قیمت و تروتمیز در شهر بانکوک هستید، باید مبلغی در حدود 300 بات (9.5 دلار آمریکا) یا بیشتر را برای هرشب در نظر داشته باشید. این هتل ها حمام اختصاصی دارند.

برای ماندن در هتل های چهار ستاره بانکوک هم مبلغ 920 بات (30 دلار آمریکا) به بالا برای هر شب لازم دارید.

در کل، هرچقدر هتلتان مجهزتر باشد، هزینه آن هم بالاتر می رود. همه چیز به خودتان بستگی دارد که چه هتلی را برای ماندن انتخاب کنید و چه بودجه ای برای آن کنار گذاشته باشید.

میانگین هزینه غذا در بانکوک

بعد از هزینه اقامت، بیشتر مبلغی که در بانکوک خرج می گردد برای غذا خوردن و شکم چرانی است. اگر غذاهای خیابانی را می پسندید، برای هر وعده از این غذاها باید هزینه ای حدود 30 بات (0.95 دلار آمریکا) کنار بگذارید.

یک ظرف میوه برش خورده تازه یا چای سرد تایلندی هم حدود 20 بات (0.65 دلار آمریکا) تمام می گردد. یک وعده غذای تایلندی که شامل برنج و گوشت باشد هم حدود 150 بات (4.75 دلار آمریکا) درمی آید.

اگر جز نودل دوستان هستید، پیشنهاد می کنیم بهترین مدل از pad thai را در Pad Thai Thip Samai بخورید. هزینه یک ظرف پر از این غذای خوشمزه حدود 45 بات (1.45 دلار) است.

غذا خوردن در رستوران های بانکوک هم از 50 بات (1.5 دلار آمریکا) آغاز می گردد. اگر غذای غربی سفارش دهید، باید از 100 بات (3.5 دلار آمریکا) به بالا پرداخت کنید. همچنین اگر مرکز شهر بانکوک را برای غذا خوردن انتخاب نموده اید، برای هر وعده صبحانه یا ناهار باید 150 تا 200 بات (4.75-6.35 دلار آمریکا) یا بیشتر را همراهتان داشته باشید.

مراکز تجاری بانکوک هم دارای فودکورت های متعدد هستند و می توانید برای غذا خوردن آن ها را انتخاب کنید. هزینه یک پرس کامل در این مراکز از حدود 40 بات (1.25 دلار آمریکا) آغاز می گردد.

مبلغی که برای گشت وگذار در بانکوک و دیدنی های این کشور می پردازید هم کاملا به خودتان بستگی دارد. با توجه به اینکه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید یا تاکسی و به دیدن کدام جاذبه های بانکوک می روید، این هزینه متغیر خواهد بود.

و در انتها…

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که باید برای سفر به بانکوک بدانید را پوشش دهیم. به سراغ اقامتگاه ها و هتل های بانکوک رفتیم، سری به رستوران های این شهر زدیم و غذاهای تایلندی را امتحان کردیم. و درنهایت، نگاهی به فروشگاه های شهر بانکوک انداختیم و دیدنی های این شهر زیبا را آنالیز کردیم. حالا، این راهنمای جامع و کامل در اختیارتان است تا بهترین سفر به بانکوک را برایتان بسازد.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1630

به "جاذبه های گردشگری بانکوک یا شهر فرشتگان، تصاویر" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری بانکوک یا شهر فرشتگان، تصاویر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بانکوک یا شهر فرشتگان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید