هزینه های سفر به پاتایا

به گزارش مجله سویگل، هزینه سفر به پاتایا چقدر است؟

پاتایا یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی در کشور تایلند است. این شهر تایلندی به دلیل شرایط آب و هوایی و سواحلی که دارا هست در شرایط آب و هوایی گرم بهترین مقصد برای آب تنی و قدم زدن در سواحل شنی است. علاوه بر سواحل شنی زیبا، رستوران های عالی، مراکز خرید، تفریحاتی مثل شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی هم در این شهر وجود دارد، که می تواند دنیایی از سرگرمی و هیجان را برای شما به ارمغان بیاورد. اما قبل از سفر به این شهر احتیاج است تا اطلاعاتی درباره هزینه هایی که بابت غذا، هتل و تفریحات در شهر پاتایا بپردازید، بدانید تا بتوانید بودجه مورد احتیاج برای سفرتان را برنامه ریزی کنید، از همین رو خبرنگاران اقدام به جمع آوری هزینه های سفر به پاتایا کرده است؛ با ما در سفر به این شهر تایلندی همراه باشید.

هزینه های سفر به پاتایا

مدارک و هزینه های قبل از سفر

دریافت ویزا از سفارت خانه حداقل سه روزِ کاری زمان می برد و باید بدانید شخصی نمی تواند برای شخص دیگری اقدام کند و ضروری است همگی افراد خود به سفارت خانه تایلند بروند.

اطلاعات تماس سفارت تایلند در تهران:

آدرس: بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال پلاک 3.

شماره تلفن: 77531433-21

شماره فکس: 77532022-021

وب سایت سفارت تایلند: thaiembassy-tehran.org

ساعات کار: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 16:30

زمان دریافت مدارک: از ساعت 8:30 تا 11:30

امور مربوط به دریافت ویزا: از ساعت 13:30 تا 16

هزینه ویزای توریستی تایلند:

  • ویزای توریستی یکبار ورود 35 یورو
  • ویزای تجاری یکبار ورود 60 یورو
  • ویزای تجاری چندبار ورود یکساله 140 یورو
  • ویزای گذری 25 یورو

مدارک لازم برای دریافت ویزای تایلند:

  • اصل و کپی بلیت به مقصد تایلند
  • یک قطعه عکس 34 به همراه فرم درخواست ویزا
  • کپی گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه
  • اصل گذرنامه
  • فرم درخواست ویزای گردشگری

واحد پول تایلند

واحد پول کشور تایلند، بات است، نماد اختصاری آن ฿ و با کد THB نشان داده می شود. قیمت هر بات در تاریخ 24 بهمن 96، 1700 ریال است. اسکناس های رایج این کشور 20 بات (سبز)، 50 بات (آبی)، 100 بات (قرمز)، 500 بات (ارغوانی) و 1000 بات (قهوه ای) هستند و سکه های تایلندی به دو صورت سکه های 1، 2، 5 و 10 باتی و سکه های 50 و 25 سنتی دیده می شوند،

در سفر به کشور تایلند شاید بهتر باشد که یک سوم پولتان را بات و دو سوم بقیه را دلار تهیه کنید. و در مقصد چنج کنید، که مقرون به صرفه تر باشد .

هزینه سفر به پاتایا

برای سفر به این کشور باید بدانید که راحت ترین راه ممکن استفاده از راستاهای هوایی است. زیرا برای دریافت ویزای تایلند باید بلیط رفت و برگشت داشته باشید. اما اگر واقعا دلتان می خواهد که کوله یتان را بردارید و به سمت این شهر بروید می توانید از ایران با هواپیما وارد خاک این کشور بشوید و باقی مانده راستا را به روش دلخواهتان طی کنید. برای سفر به این شهر دو راه پیش رو دارید اول اینکه از تورهای آژانس های مسافرتی بهره ببرید و دومین راه این است که شما چمدانتان را بردارید و بلیط هواپیما تهیه نموده و به این شهر تایلندی سفر کنید.

هزینه تورهای پاتایا

هزینه تورهای پاتایا متنوع است و بستگی به مدت زمان برگزاری تور و همچنین آژانس مسافرتی که شما انتخاب نموده اید دارد، اما به طور مثال اگر بخواهیم حدودی از یک تور پاتایا که غالبا 6 الی 7 شب هستند و دارای امکاناتی نظیر بیمه مسافرتی، راهنمای تور، یک عدد سیم کارت، ترانسفر فرودگاهی از بانکوک به پاتایا و بالعکس، ویزا و گشت و گذار در شهر پاتایا را بگوییم می شوید 2 الی 4 میلیون در روزهای غیرتعطیل هزینه کنید.

هزینه بلیط هواپیما

اگر هم می خواهید خودتان به سفر بروید می توانید با تهیه بلیط هواپیما و یک راهنمای سفر به پاتایا به این شهر بروید و سفری خاطره انگیز را برای خودتان به ارمغان بیاورید. برای دسترسی به شهر پاتایا در تایلند باید برای شهر بانکوک بلیط هواپیما تهیه کنید و سپس با وسایل نقلیه ای که در بانکوک وجود دارد خودتان به پاتایا که در 160 کیلومتری شهر بانکوک قرار گرفته است برسانید.

هزینه بلیط تهران-بانکوک که به طور مستقیم به سمت فرودگاه بانکوک می رود مبلغ پرداختی بین 2,000,000 تا 4,500,000 است. بستگی به ایرلاینی که انتخاب می کنید این هزینه تغییر می نماید.

اقامت در شهر پاتایا

اقامت در شهر پاتایا، مثل هر شهر توریستی دیگری دارای انتخاب های متنوعی است. از همین رو کسانی که به این شهر پر هیاهو سفر می نمایند، احتیاجی به هیچ نگرانی بابت اقامتشان وجود ندارد. نکته ای در شهر پاتایا قابل توجه است، این است که فرقی نمی نماید شما در هتل 5 ستاره اقامت دارید یا در هاستل های این شهر زیرا در تمامی آنها شما مهمان نوازی و ارائه خدمات عالی را حس خواهید نمود.

هزینه اجاره آپارتمان در پاتایا

اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در شهر پاتایا بمانید می توانید همچنان هتل رزرو کنید و یا که یک واحد آپارتمان اجاره نمایید، مزیت هتل امنیت و راحت تر بودن آن است. هزینه هایی که باید برای اجاره آپارتمان در شهر پاتایا، تایلند بپردازید را در ادامه ذکر می کنیم:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 18,596 بات

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 10,610 بات

آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 37,944 بات

آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 20,687 بات

هزینه حمل و نقل در شهر پاتایا

در شهر پاتایا چندان نباید انتظار وسایل نقلیه پیشرفته و تندرو را داشته باشید، زیرا این شهر چندان وسیع نیست. بنابراین تنها گزینه هایی که برای حمل و نقل در این شهر وجود دارد اتوبوس های محلی، وانت، تاکسی موتور و تاکسی ها هستند.

هزینه بلیط تک سفره 30 بات

هزینه بلیط ماهانه 1,765 بات

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 99 بات و به ازای هر یک کیلومتر 12 بات به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 300 بات باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 39 بات

هزینه خورد و خوراک در پاتایا

در راهنمای هزینه های سفر به پاتایا ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهر توریستی پاتایا، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 80 بات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 900 بات پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر پاتایا تقریبا ارزان تر است و مبلغ 177 بات می باشد. اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر 10 بات بپردازید.

لیست اقلام غذایی ضروری در شهر پاتایا

اما اگر بخواهید، هزینه رستوران را در سفرتان حذف کنید می توانید لوازم مورد احتیاج برای تهیه غذا یک هفته تان را تهیه کنید و خودتان اقدام به پخت غذا بنمایید. برای همین ما لیستی از قیمت های اقلام ضروری را در راهنمای هزینه های سفر به پاتایا آورده ایم.

شیر (یک لیتر) 50 بات

یک عدد نان (500 گرم) 47 بات

تخم مرغ (12 عدد) 45 بات

برنج (یک کیلو) 41 بات

مرغ 75 بات

گوشت قرمز 371 بات

پنیر (یک کیلو) 420 بات

گوجه فرنگی (یک کیلوگرم) 43 بات

سیب زمینی (یک کیلوگرم) 48 بات

پیاز (یک کیلوگرم) 36 بات

هزینه تفریح و ورودیه های پاتایا

باغ گیاهشناسی نانگ نوچ: 800 بات

ورودی بازار شناور پاتایا: 200 بات

پارک آبی کارتون نتورک آمازون: 1290 بات

گالری هنر در بهشت: 500 بات

پارک مینی سیام: 300 بات

بانجی جامپینگ پاتایا: 1400 تا 4200 بات

آکواریوم پاتایا ورلد: 500 بات

دهکده فیل پاتایا: 1600 تا 4500 بات

باغ ببرهای سیرارچا: 420 بات

پارک آبی رامایانا: 1190 بات

مزرعه کروکودیل: 400 بات

نمایش دلفین ها در دنیای دلفین پاتایا: 500 بات

غواصی و شنا: 1600 تا 4200 بات

پارک هیجانی تو اسکای پاتایا: 800 بات

پارک پاتایا: 100 بات

هزینه سرویس موبایل در پاتایا

مکالمه: هزینه یک دقیقه مکالمه داخلی 1.55 بات است.

اینترنت: 60 مگابایت اینترنت نامحدود 750 بات است.

در کشور تایلند چندین اپراتور تلفن همراه وجود دارد که سه تا از مهم ترین آن ها عبارت اند از آی ای اس (AIS)، دی تی ای سی (dtac) و ترو موو (True Move). خوب است بدانید که هزینه های این سه سیمکارت مشابه یک دیگر بوده، اما بیشترین سهم سیمکارت های تایلندی متعلق به آی ای اس است.

  • هزینه رومینگ همراه اول در کشور تایلند
  • هزینه رومینگ ایرانسل در کشور تایلند

هزینه تهیه پوشاک در شهر پاتایا

برای خرید لباس در شهر پاتایا همان هزینه ای که در تهران انجام می دهید را نیز بپردازید.

هزینه یک شلوار جین در شهر پاتایا حدود 2,300 بات

یک پیراهن زنانه با بندهای محبوب حدود 1,362 بات

یک جفت کفش کتانی حدود 3,250 بات

یک جفت کفش مردانه 1,900 بات

گفتنی است که تمام قیمت های راهنمای هزینه های سفر به پاتایا در مربوط به تاریخ 14 اسفند 96 بوده است.

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.
منبع: الی گشت
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 168

به "هزینه های سفر به پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید