منطقه حفاظت شده فارور یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان است

به گزارش مجله سویگل، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، منطقه حفاظت شده فارور یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان است.

منطقه حفاظت شده فارور یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان است

منطقه حفاظت شده فاروردر استان هرمزگان در موقعیت جغرافیایی N 261714 E 543055 واقع شده است. جزیره فارور جز نواحی گرم و مرطوب بوده و رطوبت هوا در آن به نسبت بالا هست. میانگین دمای سالانه آن 27 درجه سانتیگراد بوده و تابستانهای بسیار گرم داشته و دمای آن در این فصل به 45 درجه سانتیگراد تا 47 درجه سانتیگراد نیز می رسد. در زمستان دمای آن همواره بالاتر از 10 درجه سانتیگراد است. مقدار میانه بارندگی سالیانه در این جزیره در حدود 200 میلیمتر بوده که درمدت زمان کم و به صورت رگبار نازل می گردد.

جزیره فارور و جزیره بنی فارور از سال 1366 طبق مصوبه شماره 112 سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده در نظر گرفته شد. جزیره فارور از یک توده ارتفاعات آتشفشانی و رسوبی تشکیل شده است. مرتفع ترین قسمت جزیره، تپه ماهورهای مرکزی جزیره بوده که بزرگترین نقطه ارتفاعی آن 145 متر است. جزیره فارور بطور کلی در حاشیه دارای بریدگی های فراوانی بوده که بیشتر متصل به دامنه کوهها است. این وضع در ضلع شرقی جزیره بیشتر دیده می گردد.

عمق آب در کرانه جنوبی جزیره کمتر و در کرانه های شمالی و شرقی و غربی عمق آب به 30 متر نیز می رسد که نشانگر ارتفاع زیاد صخره های ساحلی نسبت به بستر دریا هست. در ضمن، در ناحیه غربی جزیره چند تخته سنگ نیز در نزدیکی سواحل جزیره سر از آب بیرون آورده که در واقع، امتداد ارتفاع جزیره در داخل دریا محسوب می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2156

به "منطقه حفاظت شده فارور یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه حفاظت شده فارور یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید