5 روش عجیب حمل و نقل در جهان

به گزارش مجله سویگل، حمل و نقل عجیب در 5 نقطه جهان

نقاط مختلف جهان ویژگی ها و شرایط متفاوتی دارند، منطقه ای از زمین همواره پر از برف است و منطقه دیگر خشک و کویری، منطقه ای پر جمعیت است و منطقه ای کم جمعیت؛ به خاطر همین تفاوت ها است که هر منطقه بسته به شرایط محیطی اش احتیاج به سیستم حمل و نقلی دارد که جوابگوی احتیاج ساکنان آن ناحیه باشد. با خبرنگاران همراه باشید و با چند مدل از این سیستم های حمل و نقل عجیب آشنا شوید:

5 روش عجیب حمل و نقل در جهان

حمل و نقل عجیب در آمریکا با فرشته های یخی (Ice Angles)

در سواحل استان ویسکانسین آمریکا، حدود 21 جزیره کوچک وجود دارد. تعداد ساکنان این جزایر بسیار کم است. معمولا جا به جایی بین این جزایر کار دشواری نیست، اما در زمستان و زمان هایی که آب جزیره یخ می زند مردم این جزایر برای جا به جایی از این وسیله استفاده می نمایند. این وسیله حمل و نقل عجیب و غریب به یاری فن هایی روی یخ سر می خورد و مردم را به مقصدشان در جزایر اطراف می رساند.

حمل و نقل عجیب تایلند با توک توکز Tuk-Tuks

توک توکز یا موتورهای ریشکا در تایلند استفاده می شوند. تایلندی ها از این موتورها به عنوان تاکسی استفاده می نمایند. تایلندی ها این موتورهای سه چرخ را با جایگاه و سقف توسعه داده اند و اگر برای سوار شدن به این تاکسی های عجیب و غریب چانه نزنید سرتان کلاه می رود!

حمل و نقل عجیب ایتالیا با گوندولا Gondola

ونیز شهری است روی آب و مردم این شهر گاهی برای جا به جایی به قایق احتیاج دارند. البته این روزها گاندولاها بیشتر از طریق ای تفریحی برای جهانگرد ها تبدیل شده است. حمل و نقل عجیبی که قایق رانانی با لباس های یک شکل آنها را راهنمایی می نمایند.

حمل و نقل عجیب کوبا با کوکوتاکسی Coco Taxi

اگر به وسایل نقلیه عجیب و غریب علاقه دارید به هاوانا، مرکز کوبا، سفر کنید. آنها هنوز از اتومبیل های قدیمی آمریکایی استفاده می نمایند. در این شهر اتوبوس هایی با اتاقک پهن و بزرگ به نام Camel bus دیده می گردد. کوکوتاکسی ها هم که وسایلی کوچک و شبیه نارگیل تو خالی هستند، برخلاف ظاهرشان تند و تیزند. کوکوتاکسی های زردرنگ برای جهانگردان و کوکوتاکسی های سیاه و سفید برای افراد محلی استفاده می گردد.

حمل و نقل عجیب در ژاپن با ریکشا Rikshaws

ریکشا وسیله ای دو چرخ است که دوپای انسانی به جای دوچرخ دیگر آن را حرکت می دهد! ریکشاها به خاطر رفاه رانندگان آن در بسیاری از منطقه ها دنیا غیرقانونی شده اند، اما از این وسیله عجیب هنوز هم در منطقه آساکوسای توکیو به عنوان جاذبه جهانگردی استفاده می گردد.

همه سیستم های حمل و نقل عجیب دنیا در این چند مورد محدود نمی گردد و کشورهای دیگری هستند که شاید حمل و نقل عجیب تری هم داشته باشند. به هر حال در سفر به هر یک از این کشورها احتمالا این سیستم های حمل و نقل را تجربه کنید، اما حواستان باشد که سرتان کلاه نرود و به خاطر جهانگرد بودن شما این حمل و نقل عجیب برایتان گران تمام نگردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1974

به "5 روش عجیب حمل و نقل در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش عجیب حمل و نقل در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید