مهر ضدمیکروب نانویی با قابلیت شستشو به بازار رسید

به گزارش مجله سویگل، یک شرکت ایرانی پیروز به فراوری مهر نماز با خاصیت آنتی باکتریال با قابلیت شستشو شده است.

مهر ضدمیکروب نانویی با قابلیت شستشو به بازار رسید

به گزارش گروه دانشگا خبرنگاران، خاک بستری سرشار از مواد آلی و معدنی متنوع بوده و خواستگاه بقاء، رشد و انتقال میلیون ها میکرورگانیسم (بیماری زا و غیر بیماری زا) شناخته شده است. استفاده مشترک از مهر نماز و تماس مستقیم آن با دست، پوست و حتی لب ها در افراد متفاوت، اهمیت بهداشت این وسیله را دوچندان نموده است؛ لذا مهر سنتی می تواند عامل انتقال و شیوع تنوع بالایی از بیماری ها بین نمازگزاران باشد. یک راهکار فنی، سالم و ارزان اضافه کردن خاصیت ضد میکروبی در کل مهر با استفاده از کارایی بعضی از ترکیبات معدنی خود خاک در مقیاس نانو است.

محققان شرکت نانو زیست فناوری مطهر با استفاده از فناوری نانو پیروز به ایجاد این خاصیت آنتی باکتریال در مهر شده اند.

سید میثم مصطفوی، مدیرعامل این شرکت می گوید: این مهر های آنتی باکتریال می توانند 99.99 درصد از باکتری ها را از بین برند و تست های آزمایشگاهی و سلولی هم این نتایج را تایید می نماید. ما پیروز به دریافت سیب سلامت از سازمان غذا و دارو هم شده ایم.

وی درباره بازار این مهر می گوید: 50 هزار عدد از این مهر به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تحویل داده شده و سفارش 600 هزار عددی از این مهر ها را هم دریافت نموده ایم. علاوه بر حرم امام رضا (ع)، مساجد جامع و حرم های دیگری هم در حال حاضر از این مهر ها تهیه نموده و استفاده می نمایند.

مصطفوی اضافه کرد: این مهر ها در دو شکل غیرقابل شستشو و قابل شستشو فراوری و عرضه می شوند که هر دو نوع، مورد تایید مراجع دینی هستند.

این دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه فردوسی مشهد درباره نانویی بودن این فناوری می گوید: کلیه ترکیبات به کار رفته در این مهر همان ترکیبات خود خاک هستند که در ابعاد نانومتری در امده اند.

گفتنی است محصول مهر خاکی انتی باکتریال در سال 1396 در اداره اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید. در ادامه با اخذ تائیدیه های متنوع آنتی باکتریال، تائیدیه عدم وجود حساسیت سلولی، تائیدیه عدم ایجاد تحریک پوستی و دیگر مجوز های موردنیاز در سال 1399 این محصول پیروز با اخذ سیب سلامت و تائید بهداشتی از سازمان غذا دارو کشور شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1798

به "مهر ضدمیکروب نانویی با قابلیت شستشو به بازار رسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهر ضدمیکروب نانویی با قابلیت شستشو به بازار رسید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر ضدمیکروب نانویی با قابلیت شستشو به بازار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید