هیس...کودک ها فریاد نمی زنند!

به گزارش مجله سویگل، کودک آزاری در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته و این آمار بالای تجاوز و قتل بچه ها آن را به یک مسئله نگران کننده برای خانواده ها و جامعه تبدیل نموده است.

هیس...کودک ها فریاد نمی زنند!

در سرزمینی که صحبت از مرگ فرشته های کوچک و بی گناه است دیگر جایی برای اخبار دلار و سکه و ارز باقی نمی ماند چرا که مرگ انسانیت مرگ تمام ثروت هاست دیروز آتنا و بنیتا و ده ها کودک دیگر و امروز هم اهورای 3 ساله.

لابد فردا هم نوبت کودک دیگری است که تاوان بی رحمی آدم عظیم ها را پس بدهد. باید بنشینیم و منتظر بمانیم تا ببینیم قرعه به کدام طفل معصومی می افتد و آن وقت است که پست های جگرسوزمان یکی پس از دیگری روانه شبکه های مجازی می گردد. یادش بخیر... قدیم ترها خانه مکان امن کودک بود، جایی که تنها دغدغه اش بازی با عروسک هایش باشد، جایی که بتواند یک خواب آرام برود اما افسوس که در دنیای بی رحمی که ساخته ایم این کمترین حق هم از یک کودک گرفته شد چراکه امروز شاهد هستیم کودکی در خانه اش و در همان مکان امن به دست پدری بی رحم با دنیای بچه هاه اش خداحافظی نموده است. به راستی بشریت به کجا چنین شتابان؟!

مقصر کیست؟ فرد یا جامعه؟!

شاید تصور کنیم عاقلانه ترین کار در مواجهه با یک قتل تنها محاکمه قاتل جانی است اگرچه مجازات این افراد می تواند درس عبرتی برای سایرین باشد اما در هر صورت پیدا کردن یک راهکار اساسی برای این مشکل اجتماعی و ریشه یابی دلایل اصلی رخ دادن این اتفاقات هم باید دغدغه یک جامعه باشد، کودک آزاری سال هاست که گریبانگیر این جامعه شده است و شاید بتوان یکی از دلایل افزایش این اتفاقات را عدم اطلاع رسانی کافی به بچه هامان دانست چرا که آنها معمولا تا سنین بلوغ از این مسائل آگاهی چندانی نخواهند داشت از طرفی خانواده ها هم معتقد هستند بچه هایشان نباید در سنین پایین درگیر این مسائل شوند و باید در آرامش کامل فکری و روحی به سر ببرند اما متاسفانه جرم و جنایت اجتناب ناپذیر شده است و در چند سال اخیر تکان شدیدی در روح جامعه ایجاد نموده است شاید بتوان گفت غفلت خانواده ها از یک سو و افزایش افرادی که به دلایل روحی و روانی در شرایط خوبی نیستند و دست به این جنایت های نابخگرددنی می زنند از سوی دیگر باعث شده است که شاهد این آمار نگران کننده کودک آزاری و یا بهتر بگویم کودک کشی در کشورمان باشیم.

اینکه در آسمانی شدن مظلومانه این بچه ها چه کسی مقصر است به شخصه گمان می کنم در جامعه ای که گرسنگان جنسی و مادی فراوانند بعید نیست که حتی هر روز هم در صفحه حوادث روزنامه ها شاهد اخباری از این دست باشیم اما این حدس و گمان ها برای خانواده اهورا و امثال او دیگر دردی را دوا نمی کند. تنها می توان برای این فرشته کوچک سرزمینمان و فرشته های کوچکی که قبل از او آسمانی شدند دعا کرد تا در آرامش باشند و برای خانواده غمدیده شان نیز دعا کرد که بتوانند شکیبا باشند.

مراقب بچه هامان باشیم

شاید بهتر باشد در کنار نگرانی هایی که بابت کم شدن نمرات ریاضی و زبان بچه ها خود داریم کمی هم دلواپس جسم و روح لطیف آنها باشیم تا از فجایعی که تکرارشان به حق باعث ناراحتی نه تنها یک خانواده بلکه یک ملت می گردد پیشگیری کنیم.

صفورا دادخواه

منبع: setare.com
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1352

به "هیس...کودک ها فریاد نمی زنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیس...کودک ها فریاد نمی زنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید