واریز حقوق اسفند کارکنان دولت طی 24 ساعت آینده ، زمان واریز اولین بسته حمایتی ویژه کرونا

به گزارش مجله سویگل، نوبخت گفت: سازمان برنامه و بودجه از یکشنبه شب تا دوشنبه شب 24 هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد نمود.

واریز حقوق اسفند کارکنان دولت طی 24 ساعت آینده ، زمان واریز اولین بسته حمایتی ویژه کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر از برنامه ریزی های دولت برای مقابله با ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: بخش زیادی از برنامه های دولت بر این مبناست که با ترفندهای بهداشتی از ابتلای به این بیماری جلوگیری شود و همچنین در صورت ابتلا چطور آن را شکست دهیم.

وی اضافه نمود: تا به امروز یک هزار و 610 میلیارد تومان به وزارت بهداشت غیر از ردیف های بودجه ای پرداختیم. 530 میلیارد تومان به ستاد ملی کرونا و مابقی را به دانشگاه ها و ستاد مقابله با کرونا در تهران اختصاص دادیم.

نوبخت گفت: دیروز توانستیم وارد قرارگاهی شویم که صنعت پوشاک ما برای فراوری 110 هزار دست البسه برای پزشکان و پرستاران را آماده نمایند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید نمود: سازمان برنامه و بودجه کشور کارانه های پرستاران که به وسیله سازمان بیمه سلامت تامین می شد را با پرداخت مطالبات آن ها واریز کرد.

نوبخت ابراز کرد: به دانشگاه های علوم پزشکی برای مصارف اقتصادی اختیار کافی را داده ایم تا کادر درمانی را تجهیز نمایند.

این مقام مسئول به تسویه 100 درصد مطالبات کادر درمانی اشاره نمود و گفت: رئیس جمهور تاکید دارد برای ارتقای بهداشت و درمان در تامین اقتصادی کادر درمانی کم گذاشته نشود.

نوبخت گفت: پرداخت بودجه ها و اعتبارات به جمعیت درگیر هم باز می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید نمود: مشاغل مختلفی درگیر آسیب ویروس کرونا شده اند که مشمول فراورینمایندگان، مجتمع های تفریحی، صنایع دستی، اغذیه فروشی ها و کفاشی ها و... هستند. بسته های مختلفی از جمله 10 امتیاز اقتصادیاتی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول تاکید نمود: از امشب تا فردا شب سازمان برنامه و بودجه کشور 24 هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد نمود.

نوبخت گفت: تحریم به دولت هم فشار زیادی وارد نموده است و انتظار داریم مردم مانند سال های دیگر ما را درک نمایند. سال دوم تحریم سخت هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید نمود: در هفته های آینده آزادراه همت-قزوین را افتتاح خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: از طرف دیگر به یاری تعویق اقساط تسهیلات بانکی مشاغل آمدیم. همچنین دولت معوقه ها و مطالبات خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت می نماید تا کارفرمایان را همراهی کند.

نوبخت ابراز کرد: محرومیت هایی که در قبال برگشت چک ها ایجاد می شود از روی مشاغلی که این روزها چک برگشتی دارند برداشته می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به مراعات قبوض برق، آب و گاز اشاره نمود و گفت: مطمئنیم مردم در تابستان به حالت عادی بازخواهند گشت.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص کرونا تنها کشور دنیا نیستیم و این مسائل در سطح دنیا همگانی است.

نوبخت گفت: از بین 78 میلیون یارانه بگیر نقدی و 60 میلیون یارانه معیشتی بگیر با بانک اطلاعاتی خود افرادی که کسب و کار ندارند و محل درآمدی ندارند را شناسایی کردیم.

او به حمایت ویژه از این افراد اشاره نمود و گفت: حمایت معیشتی ویژه آسیب کرونا را 4 ماهه پرداخت می کنیم که حدود 3 میلیون نفر را شامل می شود و رقم آن بر اساس بعد خانوارها معین خواهد شد.

  • سه شنبه شب اولین بسته حمایتی ویژه کرونا واریز می شود

نوبخت گفت: سه شنبه (27 اسفند) اولین بسته معیشتی مربوط به کرونا واریز می شود.

این مقام مسئول گفت: این بسته حمایتی شامل رقم 200 تا 600 هزار تومانی است که بر اساس ابعاد خانوارها واریز می شود.

او ادامه داد: بسته دوم وام 1.5 تا 2 میلیون تومان است که با حساب یارانه ای و بدون ضامن خواهد بود. معتقدم رقم ناچیز است و ای کاش داشتیم و بیشتر می دادیم.

نوبخت توضیح داد: در سال گذشته بیش از 11 هزار میلیارد تومان برای جبران سیل پرداخته ایم. رقم زیر 5 هزار میلیارد تومان را سال گذشته از صندوق توسعه ملی برداشت کردیم.

نوبخت ابراز کرد: در کوشش برای برطرف تبعیض کارکنان دولت هستیم. سال جاری 56 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی هزینه کردیم.

وی اضافه نمود: برای کارکنان حوزه عمرانی احترام ویژه ای قائلم و در کوشش هستم پرداختی نقدی تا سرانجام سال داشته باشیم.

نوبخت با اشاره به دستور ویژه رییس جمهور برای مراعات حال مستاجران تجاری گفت: آماده امهال بعضی بدهی ها هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در بحث فراوری البسه پزشکی، گان ها و مواد ضدعفونی نماینده قابلیت بسیار خوبی داریم و باید بخش توزیع را بیشتر از قبل مدیریت و نظارت کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 819

به "واریز حقوق اسفند کارکنان دولت طی 24 ساعت آینده ، زمان واریز اولین بسته حمایتی ویژه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز حقوق اسفند کارکنان دولت طی 24 ساعت آینده ، زمان واریز اولین بسته حمایتی ویژه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید