ورودی کاخ گلستان از سمت خیابان ناصرخسرو باز می گردد

به گزارش مجله سویگل، ورودی شرقی مجموعه کاخ جهانی گلستان در خیابان ناصر خسرو تهران واقع در عمارت باب عالی پس از نیم قرن همزمان با روز جهانی گردشگری بازگشایی می گردد.

ورودی کاخ گلستان از سمت خیابان ناصرخسرو باز می گردد

خبرنگاران - آفرین امامی مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان گفت: در راستای بازگشایی ورودی شرقی کاخ گلستان، عمارت باب عالی به سیستم حفاظت و سیستم بلیت فروشی الکترونیکی به روز تجهیز شده است. جلسات مختلفی در کمیته حفاظت الکترونیکی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید و این سیستم حفاظتی زیر نظر این کمیته با همکاری مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارتخانه، بر اساس استانداردهای روز طراحی و طی دو ماه نصب و راه اندازی شد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان توضیح داد: موضوع بازگشایی ورودی شرقی واقع در باب عالی در دوره های مختلف مورد بحث و آنالیز بوده است تا اینکه در یکی از جلسات شورای راهبردی طرحی ارائه شد که بر اساس آن، شورای راهبردی موافقت کرد تا ورودی شرقی کاخ گلستان با نام باب عالی بازگشایی گردد.

او گفت: با بازگشایی ورودی شرقی کاخ گلستان ارتباط با بافت قدیم بازار و محور گردشگری میدان امام خمینی (ره) شامل مدرسه دارالفنون، خیابان ناصرخسرو و خانه امام آدینه یکپارچه و کامل می گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1126

به "ورودی کاخ گلستان از سمت خیابان ناصرخسرو باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی کاخ گلستان از سمت خیابان ناصرخسرو باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید