شرایط دمای هوای ایران طی زمستان

به گزارش مجله سویگل، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح شرایط دمای هوا در کشور طی زمستان سال جاری گفت: بی هنجاری دمایی در کشور طی زمستان در همه نقاط یکسان نیست.

شرایط دمای هوای ایران طی زمستان

به گزارش خبرنگاران، احد وظیفه در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط دمای کشور در زمستان سال جاری اظهار کرد: دمای هوا طی زمستان در نیمه غربی کشور به ویژه جنوب غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بالاتر از نرمال و در شمال کشور، شمال شرق و نیمه شرقی کمتر از نرمال خواهد بود.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بی هنجاری دمایی در کشور طی سه ماه آینده حدود 1 تا 3 درجه سانتیگراد خواهد بود، توضیح داد: این شرایط یعنی دمای هوا در نیمه غربی کشور حدود 1 تا 3 درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین بلند مدت و در نیمه شرقی و شمالی 1 تا 3 درجه سانتیگراد کمتر از نرمال است البته این بی هنجاری در همه نقاط یکسان نیست و ممکن است در بعضی نقاط کمتر یا بیشتر باشد.

به گفته وی، به طور کلی میانگین دمای هوای کشور در زمستان 99، در محدوده نرمال خواهد بود و آنومالی یا بی هنجاری شدید دمایی نخواهیم داشت.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در انتها با بیان اینکه بارش ها در کشور از ابتدای مهر ماه تا به امروز در محدوده نرمال بوده است، گفت: بر اساس پیش بینی های اجرا شده بارش ها در زمستان 99 گرایش به کمتر از نرمال دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1368

به "شرایط دمای هوای ایران طی زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دمای هوای ایران طی زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید