پیاده روی در این خیابان های مجذوب کننده و معروف مسکو!

به گزارش مجله سویگل، مسکو قلب تپنده روسیه است و خیابان های معروف مسکو، در نقش شریان های حیاتی این کلان شهر تاریخی هستند. این شهر زیبا با قدمتی نزدیک به هزار سال یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا است. هر آنچه در این شهر به چشم می خورد از اصالت، هنر، زیبایی و شکوه سخن می گوید. پیشینه تاریخی غنی، معماری منحصربفرد و سابقه ادبی و هنری درخشان؛ از مسکو شهری با ارزش ساخته که جایگاهی رفیع در میان شهر های مهم دنیا به خود اختصاص داده است. با در نظر گرفتن مجموع ویژگی ها و ارزش های این شهر، متوجه می شویم که چرا تمامی کشورگشایان بزرگ تاریخ، رؤیای فتح و تصرف مسکو را در سر داشته اند!

پیاده روی در این خیابان های مجذوب کننده و معروف مسکو!

مسکو مرکز سیاسی و مالی روسیه است و نقشی اساسی در تمامی امور و مناسبات سرزمین پهناور روسیه ایفا می نماید. هنگامی که صحبت از تماشا و درک زیبایی های این شهر در میان است؛ باید به خیابان های متعدد و زیبای آن فکر کرد. این شهر خیابان ها و معابر زیادی دارد که هر یک داستان و تاریخی خاصّ خود دارند. بازدید از تمامی این خیابان ها احتیاج به صرف وقت زیادی دارد که طبیعتاً ناممکن خواهد بود. از همین رو بهتر است خیابان های مهم و معروف این شهر را شناخت. خبرنگاران در این مقاله شما را به خیابان های معروف مسکو می برد. آشنایی با این خیابان های تماشای و با قدمت؛ امکان برنامه ریزی ویژه ای فراهم می نماید که به وسیله آن می توان لحظات فراموش نشدنی و نابی از سفر به دنیا اسرارآمیز مسکو را تجربه کرد.

خیابان نیکولس کایا | Nikolskaya

نیکولس کایا یکی از تماشای ترین و زیبا ترین خیابان های مسکو است که در منطقه کیتای گورود این شهر واقع شده است. خیابان نیکولس کایا یک معبر رؤیایی مخصوص عابران پیاده است که به وسیله آن می توانند به منطقه ها مهم و تماشای مسکو برسند. با یک پیاده رَوی بیاد ماندنی در نیکولس کایا می توان به میادین اصلی مسکو مانند میدان سرخ یا میدان لوبیانکا رسید. در شمال این خیابان، ساختمان های تاریخی باشکوه و اماکن مذهبی تماشای مانند اولد مینت، صومعه ساویور مقدس و کلیسای کازان قرار گرفته است.

خیابان نیکولس کایا بعنوان مرکز آموزشی و فرهنگی مسکو نیز شناخته می گردد. در این خیابان با قدمت حدود سی کتابفروشی زیبا و قدیمی وجود دارد و به حق، این خیابان سزاوار چنین عنوانی است!

خیابان تِورس کایا | Tverskaya

تِورس کایا گران قیمت ترین خیابان مسکو است که از آن بعنوان خیابان محوری و اصلی این شهر یاد می گردد. این خیابان که در گذشته خیابان گورکی نامیده می شد؛ تاریخی پرفراز و نشیب و داستان های زیبایی با خود دارد. علاقمندان به ادبیات، جایگاه ویژه ای برای این خیابان زیبا قائل هستند؛ چرا که نویسنده بزرگ روس، میخاییل بولگاکف، در زمان نگارش شاهکار خود یعنی مرشد و مارگاریتا در این خیابان سکونت داشته است. خاطرات زیبای بسیاری از گردشگران از بازدید کاخ کرملین و میدان سرخ با پیاده روی در این خیابان مجلل کامل شده است.

تورس کایا یکی از خیابان های معروف مسکو است که بعلت سرگرمیات شبانه و همراه شدن با جریان زندگی شبانه در مسکو هواداران بسیاری دارد. مراکز خرید مدرن و معروف این خیابان، فضای پرنشاط و در عین حال آرامش بخش شب ها و گشت و گذار در بارهای مشهور و رستوران های معروف این خیابان؛ گردشگران را از حضور در تِورس کایا به وجد می آورد!

خیابان ایلی اینکا | Ilyinka

در میان خیابان ها و معابر متعددی که در شهر مسکو وجود دارد؛ کمتر خیابانی جایگاه و اهمیت تاریخی خیابان با قدمت و تماشای ایلی اینکا را دارد. این خیابان در گذشته های دور مرکز خرید و بازار اصلی شهر مسکو بوده است. در حال حاضر خیابان ایلی اینکا یکی از مراکز اداری و مالی مهم مسکو بحساب می آید. بانک ها، شرکت های بیمه و شرکت های تجاری مهمی در این خیابان قرار دارند.

ایلی اینکا فضایی زیبا و تاثیرگذار دارد. قدم زدن در این خیابان احساس خوشایند و باشکوهی از سفر به روزگاران قدیم مسکو در بازدیدنمایندگان ایجاد می نماید.

خیابان واروارکا | Varvarka

برای تماشا کلیساها و بناهای تاریخی شگفت انگیز و قدیمی مسکو، مکانی بهتر از خیابان واروارکا وجود ندارد. واروارکا یکی از قدیمی ترین خیابان های مسکو است که حدود هشتصد سال قدمت داشته و از معروفیتی دنیای برخوردار است. در میان گردشگران و در سطح دنیا از واروارکا بعنوان خیابان کلیساهای جامع یاد می نمایند.

خیابان واروارکا در گذشته محلی برای اجتماع و اقامت خواص و اشراف زادگان روس بوده است. در این خیابان ساختمان های قدیمی بسیاری با معماری های تماشای وجود دارد که شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده اند. در این خیابان یک منطقه تجاری سنتی و قدیمی وجود دارد که گردشگران بسیاری را برای تماشای جریان داد و ستد تماشای ساکنان مسکو بسوی خود جذب می نماید.

خیابان کوزنِتسکی | Kuznetsky

خیابان کوزنِتسکی یکی از خیابان های معروف مسکو با فضایی تاریخی و اعیانی است. در این خیابان سازه ها و ساختمان های عمدتاً به یادگار مانده از قرن هجدهم، تماشای و ستودنی هستند. پل مشهور قرن هجدهمی کوزنِتسکی، معروفیت فراوانی دارد. فروشگاه های لوکس و گران قیمت و سبک زندگی تجملاتی و اشرافی این منطقه، کوزنِتسکی را به یکی از تماشای ترین خیابان های مسکو تبدیل نموده است.

در این خیابان همه چیز حال و هوایی انحصاری و فاخر دارد. کوزنِتسکی در قلب مسکو واقع شده است و از دیرباز به علت فروش کالاهای لوکس و کمیاب مانند عطر، جواهرات و وسایل آنتیک و البته ارائه محصولات انحصاری و روز برندهای مد و پوشاک معروفیت دارد.

خیابان بولشایا نیکیتس کایا | Bolshaya Nikitskaya

یکی از مهم ترین و تماشای ترین خیابان های مسکو که بسیاری از گردشگران مسکو را بسوی خود می خواند؛ خیابان بولشایا نیکیتس کایا است. این خیابان مرکز فرهنگی و آموزشی شهر مسکو است و بسیاری از مراکز مهم آموزشی و ساختمان های قدیمی شهر را در خود جای داده است. مهم ترین مشخصه این خیابان، معماری منحصر بفرد و چشم گیر بناهای آن است.

دانشگاه ایالتی مسکو، کنسرواتوار مسکو و ساختمان های نئوکلاسیک تحسین برانگیز مانند کلیسای عروج بزرگ؛ از مهم ترین تماشای های این خیابان مشهور و زیبای شهر مسکو هستند.

خیابان گاربوشکا | Gorbúshka

گاربوشکا یکی از زیباترین و مشهورترین خیابان های روسیه است. در این خیابان امکانات سرگرمیی و سیاحتی متعددی وجود دارد که باعث می گردد گردشگران اوقات مختلفی از روز برای سرگرمی و آرامش به این خیابان مراجعه نمایند. رستوران های بسیار خوبی با انواع غذاهای محلی و بین المللی در این خیابان وجود دارد. بارها و کافه های خوب این خیابان نیز برای استراحت و داشتن اوقاتی دلنشین، گزینه بسیار خوبی هستند.

خیابان گاربوشکا مرکز خرید لوازم و تجهیزات دیجیتال و الکترونیک است. شهروندان مسکو برای خرید بازی های کامپیوتری، کنسول های بازی و لوازم الکترونیکی به این خیابان مراجعه می نمایند. جریان پرشور و مدرن زندگی و فضایی شاد و آرامش بخش، گاربوشکا را به یکی از خیابان های معروف مسکو تبدیل نموده است.

خیابان کامرژِرسکی | Kamergersky lane

کامرژِرسکی در حقیقت یک گذر و کوچه کوتاه به مسافت تقریبی 300 متر است. اما معروفیت و محبوبیت آن بحدی است که گردشگران بسیاری در سفر به مسکو، تحت هیچ شرایطی حاضر به چشم پوشی از بازدید آن نیستند. کامرژِرسکی ساختمان های زیبا و چشم نوازی دارد. فروشگاه های لوکس و قدیمی آن بسیار تماشای هستند و برای نوشیدن قهوه و چای روسی، محل فوق العاده ای است.

این گذار قدیمی و تماشای یکی از جاذبه های توریستی مشهور روسیه بحساب می آید. مسافتی کوتاه، به وسعت تاریخ و اصالت سرزمین پهناور روسیه باعث شده از گذر کامرژِرسکی در جایگاه یکی از خیابان های معروف مسکو یاد گردد.

خیابان آربات | Arbat

آربات خیابان نمادین و خاطره انگیز شهر مسکو است. خیابانی زیبا و مسحور نماینده که در آن با تمامی نمادها و عناصر فرهنگی روسیه و مردمان این سرزمین روبرو خواهید شد. این خیابان سال هاست که مخصوص عابران پیاده است و زیبایی شگفت انگیز آن به شکلی است که گذر زمان در آن فراموش می گردد. در این خیابان یک کیلومتری می توان آثار هنری و دست ساز زیبایی تماشا کرد و انتخاب های بسیار خوبی برای سوغات و هدیه وجود دارد.

آربات یکی از خیابان های معروف مسکو است که محیط دلنشین آن و کافه های دنج و مطبوع واقع در آن، خاطره ای بی نظیر از سفر به روسیه برای گردشگران رقم می زنند. بناهای قدیمی و باشکوه این خیابان نیز معروفیت و محبوبیت فراوانی دارند. موزه پوشکین و مجسمه توران دخت از مهم ترین نمادهای خیابان آربات مسکو هستند.

خیابان لِنینسکی | Leninsky

خیابان لِنینسکی نماد و معرّف مسکو و روسیه مدرن است. خیابانی بزرگ و عریض با ساختمان های مدرن سر به فلک کشیده. این خیابان از بخش جنوب غربی مسکو تا جاده کمربندی شهر امتداد دارد و یکی از طولانی ترین خیابان های شهر بحساب می آید. برای پیاده رَوی و لذت بردن از یک فضای مطبوع و زیبا، لِنینسکی گزینه ای فوق العاده است. پیاده روها و خیابان های عریض، منظره ها متنوع و چشم نواز و ساختمان های مرتفع و پیشرفته این خیابان، تجربه ای متفاوت از سبک زندگی نوین شهری در مسکو را به نمایش می گذارند.

لِنینسکی یکی از خیابان های معروف مسکو و از نمادهای این شهر است. بعضی از مهم ترین ساختمان های شهر در این خیابان واقع شده اند که از میان آن ها می توان به قصر پیشگامان و انستیتو لِبدوف اشاره نمود.

سخن پایانی

مسکو شهری با جاذبه های تماشای مختلف و فضایی اسرار آمیز و دوست داشتنـی است. تلفیقی از تاریخ، هنر و طبیعت که پشتوانه فرهنگی و ادبی غنی و منحصر بفردی دامسکواز مسکو شهری منحصربفرد و ارزشمند ساخته است. برای درک گوشه ای از شکوه و عظمت این شهر، قدم زدن در خیابان های معروف مسکو یکی از برترین گزینه ها است. بیش از 3500 گذر، خیابان و بزرگراه در این کلان شهر وجود دارد و چنانچه اشاره شد؛ معرفی فهرست محدودی از خیابان های زیبای این شهر کار بسیار دشواری است.

در مسکو، خیابان های تماشای و با قدمت فراوانی وجود دارد که نام بسیاری از آن ها در این فهرست از قلم افتاده است. شما کدامیک از خیابان های معروف مسکو را برای بازدید و ثبت لحظاتی فراموش نشدنی پیشنهاد می کنید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2086

به "پیاده روی در این خیابان های مجذوب کننده و معروف مسکو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی در این خیابان های مجذوب کننده و معروف مسکو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید