48 ساعت رویاگردی در صلاله

به گزارش مجله سویگل، شهر صلاله با طبیعتی شگفت انگیز چون گوهری ناب و گران بها در دل عمان می درخشد. این شهر در جنوب منطقه ظفار سالانه گردشگران بسیاری را از گوشه و کنار دنیا به سوی خود جذب می نماید.

48 ساعت رویاگردی در صلاله

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب ما سعی داریم تا شما را برای بازدید از طبیعت، معماری و فرهنگ این شهر تنها در طی دو روز هدایت کنیم.

قبل از سفر

یادتان باشد قبل از هرکاری برای سفر به صلاله بهترین زمان مناسب برای بازدید از این شهر را انتخاب کنید. به طور کلی صلاله آب و هوایی بیابانی دارد و دمای هوا در بیش تر روزهای سال بالاست. با این حال در فصل خوارف از ژوئن تا اوایل سپتامبر (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) صلاله به بهشتی سرسبز با نم نم باران مداوم، آب و هوایی دل پذیر و تازه و چشم اندازی بی نظیر تبدیل می گردد. با توجه به آداب و رسوم مردم محلی صلاله بهتر است لباس های سبک بلند و پوشیده ای همراه داشته باشید. هم چنین همراه داشتن اسپری/کرم ضد حشرات، ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه، کفش راحتی ضد آب و یک ژاکت سبک از اقلام ضروری این سفر هستند. اگر فصل خوارف را برای سفر خود به صلاله انتخاب کردید، از قبل با برنامه ریزی دقیق و مناسب هتل و محل اقامت خود را رزرو کنید تا با افزایش شدید قیمت روبرو نشوید.

روز اول

صبح

صبح اولین روز رویایی خود را در شهر صلاله با صبحانه ای دل چسب رو به منظره ای فوق العاده از دریا و ساحل طلایی این شهر شروع کنید. برای صرف صبحانه ای عالی می توانید یکی از رستوران های سکلان (Sakalan) و یا دربات (Darbat) را انتخاب کنید و از منوی متنوع این رستوران ها با طیف گسترده ای از خوارکی های خوش مزه و جذاب بی نهایت لذت ببرید. هم چنین می توانید برای تجربه غذاهای محلی رستوران (Souly Eco Lodge) را در یک کلبه کوچک ساحلی با غذاهای مدیترانه ای انتخاب کنید. پس از صرف صبحانه ای مفصل حدود 11 کیلومتر به سمت شرق بروید و از قلعه باستانی طاقه (Taqa Castle) دیدن کنید. این قلعه یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی کشور عمان و نمونه ای شگفت انگیز از معماری منحصر به فرد این کشور است.

بعدازظهر

مجدد به سمت شرق حرکت کنید تا در فاصله 8.8 کیلومتری از قلعه، به شهر باستانی (سمهرم) (Samharam) برسید. این شهر به عنوان بخشی از یک جهت تجاری باستانی کندر در جنوب کشور عمان شهرت داشته است و بندر این شهر نیز در زمان های قدیم به سبب کشتی هایی که تنها مختص حمل کندر به اقصی نقاط دنیا بودند مشهور بوده است. با قدم زدن در گوشه و کنار این شهر گویی به دنیا باستان و تاریخ عمان سفر نموده اید. سپس به سمت گالری باستان شناسی در نزدیکی این شهر حرکت کنید. در این گالری اعجاب انگیز قطعاً حقایقی عجیب و باورنکردنی از تمدن مردم عمان و اهمیت این شهر اسرارآمیز در گذشته کشف خواهید کرد.

عصر

حالا وقت آن است تا با پیمودن مسافتی حدود 12 کیلومتر به مرکز شهر صلاله بازگردید و عصری دل پذیر را در ساحل سپری کنید. با دیدن ساحل رویایی که با شن های سفید رنگ پوشانده شده و تلألؤ آب های نیل گون دریا، تصویری فراموش نشدنی از صلاله در ذهن تان ثبت خواهد شد. بعد از سپری کردن روزی هیجان انگیز نوبت آن است تا در یک رستوران ساحلی با منظره ای رویایی از دریا یک شام تمام عیار با طعمی بی نظیر در رستوران اجیاد (Ajyad) میل کنید. پس از آن کمی به سمت شمال پیاده روی کنید و از مسجد شیخ سلما بنت (Masjid Shiekhia Salma Bint) یکی از زیباترین مساجد زیبای صلاله دیدن کنید.

شب

در عمان بیش تر مکان ها حدود ساعت 10 الی 11 شب بسته می شوند و معمولاً فروشگاه ها و مراکز خرید تا کمی بعد از آن باز هستند. پس، از فرصت باقی مانده برای خرید از مراکز خرید صلاله بهره ببرید و یا از طعم بی نظیر انواع نوشیدنی های گرم عمانی و شیرینی های خوش مزه در یکی از کافه های شهر لذت ببرید.

روز دوم

صبح

صبح روز دوم را با یک صبحانه منحصر به فرد در رستوران لبنانی طبلیه (Tabliyi) شروع کنید. سپس با ماشین به سمت مسجد سلطان قابوس در 5.4 کیلومتری از رستوران حرکت کنید. این مسجد باشکوه عنوان بزرگ ترین مسجد شهر را از آن خود نموده و معماری شگفت انگیز عمانی را به زیبایی به تصویر می کشد. تزئینات داخلی این مسجد با لوسترهای کریستالی، فرش های زیبا و دیوارهایی که به طرزی هنرمندانه نقش هایی ظریف روی آن حکاکی شده از دیگر مساجد صلاله متمایز شده است. پس از دیدن شگفتی های مسجد برای بازدید از برج النهضه (Al-Nahdah) برجسته ترین جاذبه معماری شهر صلاله، دومین شهر بزرگ عمان آماده شوید.

بعدازظهر

حدود 8 کیلومتر رانندگی کنید تا به سایت باستان شناسی البلید (Al Balid Archeological Site) یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر صلاله که در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده، برسید. در این جا می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص این سایت از تورهای راهنما در این زمینه یاری بگیرید و از تاریخچه و قدمت دیرینه آن آگاه شوید. بعد از آن به موزه سرزمین کندر درست در کنار سایت باستان شناسی سری بزنید. در این جا نیز این فرصت برای تان فراهم است تا همه چیز را راجع به درخت کندر و تاریخچه تجارت این محصول عمانی به تمدن های سرتاسر دنیا بیاموزید.

عصر

ترک کردن صلاله بدون چشیدن طعم بی نظیر غذاهای سنتی شهر کاری بس بی فایده است. بنابراین بعد از بازدید از موزه کندر و پیمودن مسافتی حدود 5.3 کیلومتر حتماً به رستوران بن عتیق (Bin Ateeq) سری بزنید. در این رستوران بی نظیر از طعم فوق العاده انواع غذاهای سنتی عمانی لذت ببرید و امتحان کردن یکی از شیرینی های خوش مزه این شهر در کنار قهوه اصیل عمانی از قلم نیاندازید. حالا وقت آن است تا برای لذت بردن از هوایی تازه و هم صحبت شدن با افراد محلی شهر صلاله راهی غرب شوید و پس از طی جهتی حدود 4.3 کیلومتر خود را به پارک عمومی صلاله برسانید.

شب

روز دوم از سفر رویایی خود را با سپری کردن شبی خوش و آرام در کنار ساحل الحفا (Al Hafa) معروف ترین و زیباترین ساحل صلاله که 5.6 کیلومتر از پارک فاصله دارد به خاتمه برسانید و با گوش سپردن به آهنگ زیبای امواج به ثبت خاطرات به یادماندنی سفر دو روزه تان به صلاله بپردازید.

منبع: ddsafar
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 785

به "48 ساعت رویاگردی در صلاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 ساعت رویاگردی در صلاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید