پیشنهاد جداسازی دانش آموزان افغان بدلیل فرهنگ و آداب متفاوت بود ، رسانه های خارجی اشتباه می کنند

به گزارش مجله سویگل، کننده شاهین شهر در مجلس گفت: این اتفاق این طوری است که من متذکر شدم که هم دانش آموزان افغانستانی و هم ایرانی بتوانند طبق آداب و رسوم و فرهنگ خود تحصیل کنند و آن طوری نیست که رسانه های خارجی بازگو می کنند.

پیشنهاد جداسازی دانش آموزان افغان بدلیل فرهنگ و آداب متفاوت بود ، رسانه های خارجی اشتباه می کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی کننده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره جداسازی دانش آموزان ایرانی و افغانی، گفت: تعداد دانش آموزان افغانستانی در بخش برخوار و میمه اصفهان بسیار قابل توجه است و تعداد این دانش آموزان در این بخش مرکزی شاهین شهر بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: این اتفاق بدین صورت بود که این دانش آموزان بتوانند از لحاظ تحصیلی و مسائلی که مجموعا در آموزش و پرورش مخصوص خودشان است استفاده و تحصیل کنند و همچنین دانش آموزان ایرانی بتوانند در چارچوب خودشان به تحصیل بپردازند.

کننده شاهین شهر در مجلس گفت: این اتفاق اینگونه است که من متذکر شدم که هم دانش آموزان افغانستانی و هم ایرانی بتوانند طبق آداب و رسوم و فرهنگ خود تحصیل کنند و آن طوری نیست که رسانه های خارجی بازگو می کنند.

حاجی دلیگانی شرح داد: با توجه به اعدادی که از دانش آموزان افغانستانی در دست هست این اتفاق جداسازی مسائلی ایجاد نمی کند بلکه باعث می شود طبق رسوم خود در ایران تحصیل کنند و از این رو بود که این تذکر را بنده به مسئولان آموزش و پرورش دادم.

وی با اشاره به فضاسازی رسانه های فارسی زبان خارجی، بیان داشت: هر مردمی آداب و رسوم فرهنگ خود را داراست از این رو این مورد نیز برای دانش آموزان افغان نیز رعایت باید شود و طبق آداب و رسوم و فرهنگ خودشان باید تحصیل کنند.

این کننده مجلس در انتها گفت: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان افغانی به حد نصاب کلاس ها می رسد این پیشنهاد را دادیم که اگر جداسازی صورت گیرد آثار بهتری دارد و از مسائل آینده فرهنگی و اجتماعی ممکن است پیش بیاید جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1097

به "پیشنهاد جداسازی دانش آموزان افغان بدلیل فرهنگ و آداب متفاوت بود ، رسانه های خارجی اشتباه می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جداسازی دانش آموزان افغان بدلیل فرهنگ و آداب متفاوت بود ، رسانه های خارجی اشتباه می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید