چطور بعد از کار با رایانه خستگی مان را رفع کنیم؟

به گزارش مجله سویگل، در مطلب زیر حرکات تمرینی برای از بین بردن خستگی ناشی از کار با رایانه را به شما آموزش می دهیم.

چطور بعد از کار با رایانه خستگی مان را رفع کنیم؟

به گزارش، این روز ها که برای درس خواندن دائم پای تلویزیون و گوشی و رایانه هستیم، باید بیشتر از قبل حواس مان به سلامت مان باشد. در ادامه چند حرکت ساده ورزشی را با هم تمرین می کنیم:

بعد از هربار کار با وسایل الکترونیکی روزی چند دقیقه این تمرین ها را انجام بدهید؛ انگشت های تان را روی سر ببرید و به بالا بکشید، به طوری که انگشت ها روی سرتان قفل گردد. حدود 10ثانیه این حالت را نگه دارید. بعد گردن تان را ماساژ بدهید؛ گردن و سرتان را طوری که بدن ثابت باشد به راست ببرید و در این موقعیت چند ثانیه نگه دارید. سپس به سمت چپ ببرید و چند ثانیه نگه دارید. بعد از جلو و عقب هم همین کار را انجام دهید تا گردن تان به اصطلاح خشک نگردد. نشستن طولانی مدت روی جایگاه باعث می گردد پا ها به صورت ثابت یک جا بمانند که برخی مواقع باعث خواب رفتن پا می گردد.

برای جلوگیری از این اتفاق بعد از هر 15دقیقه، موقعیت پاهای تان را عوض کنید مثلا آن ها را روی مبل یا جایگاه بگذارید یا مسافت کوتاهی راه بروید. بعد از چند دقیقه کار کردن (حدود 10دقیقه) برای چندثانیه چشم های تان را ببندید و به آن ها استراحت بدهید. اگر امکان دارد و مثلا سر کلاس نیستید، سرتان را به جایی تکیه بدهید و چند دقیقه چشم های تان را بسته نگه دارید. بعد از بازکردن چشم ها، آن ها را به اطراف بچرخانید و به دور و نزدیک نگاه کنید تا دیدتان که فقط روی فاصله نزدیک متمرکز بوده، به حالت عادی بازگردد.

منبع: نوجوان ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 993

به "چطور بعد از کار با رایانه خستگی مان را رفع کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بعد از کار با رایانه خستگی مان را رفع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید