کارگاه های روز دوم جشنواره جهانی فیلم فجر؛ مجیدی، برزگر و فرانتس رودنکیرشن

به گزارش مجله سویگل، تهران (پانا) - کارگاه های آموزشی روز دوم سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور مجید مجیدی، فرانتس رودنکیرشن و مجید برزگر برگزار می شود.

کارگاه های روز دوم جشنواره جهانی فیلم فجر؛ مجیدی، برزگر و فرانتس رودنکیرشن

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مسترکلاس های مجید مجیدی با نام نگاهی به فیلم بدوک، مجید برزگر با نام تجربه های فیلم کوتاه و فرانتس رودنکیرشن از آلمان، پنجشنبه 6 خرداد در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود.

این کارگاه ها به ترتیب در ساعت های 20:30، 22 و 23:30 به صورت مجازی میزبان علاقه مندان به سینمای ایران و جهان خواهند بود.

روزانه سه کارگاه مجازی در خلال جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود که از طریق اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره و سایت جشنواره به صورت رایگان برای علاقه مندان قابل مشاهده است. شادمهر راستین مدیریت بخش کارگاه ها را برعهده دارد و سحر عصرآزاد به نام کارشناس در این بخش حاضر است.

همچنین هر روز فیلم دو کارگاه اول در نخستین سانس سالن شماره 2 پردیس سینمایی چارسو اکران می شود که برای تماشای آن باید از سایت سینماتیکت بلیت تهیه شود.

مجید مجیدی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما ساخت آثاری همچون خورشید، آن سوی ابرها، محمد رسوال الله(ص)، آواز گنجشک ها، بید مجنون، باران، رنگ خدا، بچه های آسمان، پدر، بدوک و... را در کارنامه پرافتخار کاری خود دارد.

کسب جوایز بهترین فیلم از جشنواره های بین المللی فیلم مونترال برای فیلم های بچه های آسمان و رنگ خدا و باران، نامزدی بهترین فیلم خارجی در اسکار برای بچه های آسمان، جایزه پلاک نقره از جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا، جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم لوکاس (آلمان)، جایزه اول سیفژ از شانزدهمین جشنواره فیلم اولو (فنلاند)، جایزه مارچلو ماسترویانی از جشنواره فیلم وهم برای روح الله زمانی بازیگر نوجوان فیلم خورشید و... از دیگر افتخارات کارنامه این هنرمند است.

فرانتس رودنکیرشن مشاور مستقل فیلمنامه و ساکن برلین است. او در سال 2014 به همراه فرانسواز فون وی حلقه فیلمنامه را تاسیس کرد. او به نام مدرس در پروژه های کارگاهی بین المللی سینه لینک ساریوو، سی فیک(کارگاه فیلم داستانی جنوب شرقی آسیا) و میدپوینت کار می کند. این هنرمند از سال 2005 تا 2020 مدرس فیلمنامه و گره افکنی در کارگاه فیلم تورینو و از سال 2006 تا 2015 یکی از مشاوران اصلی کارگاه فیلم بینگر در آمستردام بود. وی با بخش استعدادهای جشنواره برلین هم همکاری دارد.

مجید برزگر نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما ساخت فیلم های ابر بارانش گرفته، یک شهروند کاملا معمولی، پرویز و فصل باران های موسمی را در کارنامه پرافتخار کاری خود دارد. وی همچنین برنده جایزه ویژه هیات داوران در شصتمین دوره جشنواره جهانی سن سباستین، جایزه نتپک جشنواره فیلم آشیاتیکا رم و... بوده است و حضور و داوری در جشنواره های متعدد بین المللی از جمله سائوپائولو برزیل، تسالونیکی یونان، بنگلور هند، روتردام هلند، میدل ایست نو ایتالیا و... را در پیشینه فعالیت های خود به ثبت رسانده است.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1699

به "کارگاه های روز دوم جشنواره جهانی فیلم فجر؛ مجیدی، برزگر و فرانتس رودنکیرشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه های روز دوم جشنواره جهانی فیلم فجر؛ مجیدی، برزگر و فرانتس رودنکیرشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید