کتاب مینیاتوری اثر شارلوت برونته به موزه پرسوناژ برونته بازگردانده شد

به گزارش مجله سویگل، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، کتاب مینیاتوری اثر شارلوت برونته به موزه پرسوناژ برونته بازگردانده شد.

کتاب مینیاتوری اثر شارلوت برونته به موزه پرسوناژ برونته بازگردانده شد

این کتاب مینیاتوری و دست نوشته شامل 10 شعر منتشر نشده از شارلوت برونته، رمان نویس معروف انگلیسی است که در سال 1829 و در سن 13 سالگی نوشته است.

این اثر مینیاتوری که کتاب قافیه ها نام دارد، با ابعاد 10 در 6 سانتیمتر در نیویورک و به قیمت 1.25 میلیون دلار (1 میلیون پوند) خریداری شده و ارزشمندترین دست نوشته ادبی بشمار می رود که تا به امروز فروش رفته است.

این دست نوشته یکی از کتابهای مینیاتوری است که به وسیله شارلوت و خواهران و برادرش امیلی، آن و برانول نوشته شده و از نبوغ و استعداد ادبی این خانواده در دوران کودکی حکایت دارد.

آن دینسدل، مدیر موزه پرسوناژ برونته در این باره می گوید: شارلوت بیشتر برای رمانهایش شناخته می گردد اما در ابتدا قصد داشت یک شاعر گردد و شعرهای خود را برای ملک الشعرای زمان می فرستاد و از اشتیاق خود برای تبدیل شدن به یک شاعر میگفت اما ملک الشعری آن موقع که رابرت ساوتی بوده به طرز شرم آوری به او پیشنهاد داده حرفه ادبی را دنبال نکند، چرا که ادبیات نمی تواند بخشی از زندگی یک زن باشد.

کتاب شعر مینیاتوری کتاب قافیه ها آخرین بار در سال 1916 و در یک حراجی در نیویورک دیده شده بود که به قیمت 520 دلار فروخته شده و برای حدود 100 سال اطلاعاتی درباره محل نگهداری آن وجود نداشت اما زمانی که اعلام شد این کتاب مهمترین اثر نمایشگاه بین المللی کتاب های آنتیک در نیویورک است، خیریه ادبی دوستان کتابخانه های ملی (FNL) که از سال 1931 و با هدف نجات تاریخ مکتوب و چاپی بریتانیا تاسیس شده، دست به کار شد و این دست نوشته ارزشمند را خریداری کرد تا از این پس در در خانه موزه پرسوناژ برونته نگهداری گردد.

شارلوت برونته که در سال 1816 به دنیا آمد، یکی از سه خواهر انگلیسی بود که هر سه پیروز شدند جایگاه ارزشمندی در ادبیات کسب نمایند. آنها همانند بسیاری از زنان هم دوره در ابتدا با نام مستعار به نوشتن مشغول شدند، اما شارلوت مدت کمی پس از درگذشت خواهرانش هویتشان را فاش کرد. معروف ترین کتاب او رمان جین ایر و از شاخص ترین رمانهای کلاسیک انگلیسی زبان است.

شارلوت با وجود عمر کوتاهش، بر شیوه نویسندگی شخصیت های ادبی بزرگی مانند جورج الیوت، توماس هاردی، آن برونته، امیلی برونته و استفن میر تأثیر بسزایی داشت. خالق جین ایر در 31 مارس 1855 میلادی در سن 38 سالگی درگذشت.

منبع: همگردی
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2037

به "کتاب مینیاتوری اثر شارلوت برونته به موزه پرسوناژ برونته بازگردانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مینیاتوری اثر شارلوت برونته به موزه پرسوناژ برونته بازگردانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید