کتاب هایی درباره شعر نو، داعش، نیچه و چند رمان

به گزارش مجله سویگل، کتاب های طفل صدساله ای به نام شعر نو، یونانی خواهان همسر یونانی، دختری که از زندان داعش گریخت، فردریش نیچه، انفجار، خون بَس و سوار بر گلوله به تازگی راهی بازار شده اند.

کتاب هایی درباره شعر نو، داعش، نیچه و چند رمان

جهت دریافت مشاوره خدمات آموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، کتاب طفل صدساله ای به نام شعر نو: گفت وگوی صدرالدین الهی با نادر نادرپور در 400 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 65 هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: کتاب حاضر حاصل مصاحبه هفده ماهه صدرالدین الهی، روزنامه نگار، با نادر نادرپور، شاعر (1308- 1378)، است که در مجله روزگار نو (چاپ پاریس) از خرداد 1371 تا آبان 1372 صورت پذیرفته و در آن به موضوع شعر نو فارسی، شاعران معروف، سبک ها و فراز و فرودهای یکصد سال شعر نو در ایران پرداخته شده است.

پس از مرگ نادرپور، صدرالدین الهی ویراستاری مصاحبه و ساماندهی آن را در قالب کتاب، به محمدحسین مصطفوی که دوست دیرینه، همکار و دستیار اول نادرپور در گروه ادب امروز رادیو تلویزیون بوده، سپرد و از وی خواست این کتاب را که سفر و گذری به محتوا و صورت شعر نوین فارسی در یکصد سال اخیر است، دربیاورد.

همچنین رمان یونانی خواهان همسری یونانی نوشته فردریش دورنمات با ترجمه محمود حدادی در 176 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و بهای 29500 تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: دورنمات نویسنده ای فیلسوف مسلک است. از این رو به همه رمان هایش - حتی اگر جنایی باشند - شمه ای از جامعه شناسی می دهد؛ از این دست رمان های اوست: قول و قاضی و جلادش. ولی رمان حاضر بیشتر یک تمثیل طنزآمیز است؛ لطیفه کارمندی خرده پا که در پی خوشبختی خود می گردد، البته به حق. اما چون سالم و ساده لوح است، این ساده لوحی می رود که کار دستش بدهد.

نقد اجتماعی دورنمات هیچ تعارف و ترحمی نمی شناسد، با این حال شادابی را از این رمان نمی گیرد. او پس از سرانجام تلخ اول، سرانجامی دوم به آن پیوست می نماید؛ بدیهی است این بار سرانجامی خوش، هرچند صرفا به عنوان دل خوشکنک. با وجود این، حکمت انسان محبت آمیز او پرده های این داستان را نیز از تسلی دلنشین اخلاقی بی بهره نمی گذارد.

به ترجمه همین قلم تا کنون از دورنمات منتشر شده است: هزار تو (خاطره نگاری های دورنمات در نقد زندگی و زمانه اش) و مرگ پوتیا.

دیگر کتاب منتشرشده در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، دختری که از زندان داعش گریخت نوشته فریده خلف با ترجمه سودابه قیصری است که در 240 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و بهای 36 هزار تومان در دسترش مخاطبان قرار گرفته است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: روایتی تکان دهنده از دختر جوان ایزدی که از کاشانه اش در کوچوی عراق دزدیده شد و به عنوان برده جنسی توسط داعش فروخته شد. فریده خلف جنگید و به خاطر مقاومت و نقش رهبری اش برای نجات دختران دیگر از سونوشت دهشتناکی که انتظارشان را می کشید، به دست داعش شکنجه شد. پس از فرار، به جسارت بیشتری احتیاج بود تا داستانش را برای آندریا هافمن، خبرنگار آلمانی، روایت کند. (احمد رشید، نویسنده کتاب طالبان)

آستانه تحمل انسان تا کجاست؟ فریده خلف، ریشه کن شده، تجاوزشده و با روانی پرآشوب، به مقابله با پیامدهای خشونت داعش ادامه می دهد. با این حال، خاطرات این دختر ایزدی پر از امید است. او دل شیر دارد و خوشبختانه ایمانش آن قدری قوی است که به او در تحمل همه بحران ها یاری کند. داستان خارق العاده او، هر انسانی را به ساکت نماندن و تسلیم نشدن ترغیب می نماید. (فرانک هاینریش، سخنگوی کمیته حقوق بشر مجلس آلمان)

فردریش نیچه نوشته ایوو فرنتزل با ترجمه پرستو خانبانی دیگر کتاب نشر یادشده است که در 136 صفحه با شمارگان 750 نسخه و قیمت 27هزار تومان راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: فلسفه نیچه چنان با زندگی اش درآمیخته است که چنین چیزی را به ندرت نزد فلاسفه دیگر می بینیم. ذهنیت فردی مستتر در اداعاهای او و پیش بینی هایش، یادآور بنیان گذاران ادیان، و پیامبران است. آثار ارسطو، کانت و هگل را می توان بدون توضیح احوال شخصی این اندیشمندان هم دریافت، در حالی که در خصوص نیچه چنین نیست.

مجموعه حاضر ترجمه ای است از کتاب های انتشارات روولت آلمان که به عنوان تک نگاری های rororo منتشر شده و مورد توجه دانشگاهیان، پژوهشگران و مخاطبان عام قرار گرفته است.

همچنین رمان سوار بر گلوله نوشته استیون کینگ با ترجمه امیرمحمد جوادی در 95 صفحه با شمارگان 750 نسخه و قیمت 19 هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: به آلن اطلاع داده می گردد مادرش سکته مغزی نموده است. او تصمیم می گیرد دویست کیلومتر را طی کند تا به دیدار مادرش در بیمارستان برود. در طول این جهت طولانی، شبانه افرادی او را سوار می نمایند تا این که با جرج استوب روبه رو می گردد؛ فردی که دو گزینه پیش روی آلن می گذارد: یا مادرش بمیرد یا خودش؟

انفجار المور لئونارد با ترجمه امیرمحمد جوادی نیز در 112 صفحه با تیراژ 750 نسخه و قیمت 22 هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: دو دوست قدیمی در دو جناح قانون قرار گرفته اند؛ یکی معاون مارشال و دیگری قانون شکن. معاون مارشال به گانگستر بیست و چهار ساعت فرصت داده بود تا ناپدید گردد ولی وقتی او این کار را نکرد، معاون سر حرفش ماند و او را کشت؛ حالا دوست قانون شکنش همین فرصت را به او می دهد تا شهر را ترک کند...

همچنین خون بَس نوشته الساندرو باریکو با ترجمه منوچهر رستمی در 96 صفحه با شمارگان 750 نسخه و بهای 20هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: به من نگاه کن، روکا. در تمام دوران جنگ، دو بار شلیک کردم؛ اولین بار در تاریکی شب به یک نفر و دومین بار هم از فاصله خیلی نزدیک به برادرم..

می خوام چیزی بهت بگم. می خوام یک بار دیگه و برای آخرین بار شلیک کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 693

به "کتاب هایی درباره شعر نو، داعش، نیچه و چند رمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب هایی درباره شعر نو، داعش، نیچه و چند رمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید