جهانگرد روس: شیفته ایران شدم

به گزارش مجله سویگل، یک توریست زن روس که خانوادگی به ایران سفر نموده است گفت: پس از سفر به این کشور و مشاهده فرهنگ و زیبایی هایش، دیدگاهم درباره ایران بسیار تغییر نموده و شیفته این کشور شدم.

جهانگرد روس: شیفته ایران شدم

ایرنا: لیدیا یک خانم فرهنگی روس که برای گردش به ایران سفر نموده است، روز دوشنبه هم برای دیدن آثار هنری ایران در موزه ملل شرق مسکو حضور یافت و به خبرنگار ایرنا گفت: دو سال پیش به همراه همسرم یوگنی به ایران سفر کردم و از دیدن زیبایی های این کشور حیرت زده و شوکه شدم

وی می گوید: در ایران هرکجا که می رفتیم با فرهنگی غنی روبرو می شدیم و از چنین فرهنگی لذت می بردیم. دیدن چنین فرهنگ غنی که چگونه برای حفظ و ادامه توسعه آن کوشش می گردد بسیار خوشایند بود.

لیدیا گفت: این فرهنگ غنی مرا تحت تاثیر قرار دادو هیچ فکر نمی کردم چنین فرهنگی را در ایران ببینم.

وی اضافه کرد: ابتدا به تهران رفتیم و سپس به شیراز و از آنجا راهی اصفهان شدیم و دیدن همه زیبایی ها و جاذبه های گردشگری این شهرها ما را تحت تاثیر قرار داده و جذب نموده بود.

زن روس در ادامه سفر گردشگری به همراه شوهر خود به یزد رفته و آنجا را کاملا متفاوت با شهرهای دیگر ایران که سفر نموده بود خواند و گفت که این شهر زیبایی های خاص خود را دارد. ازاینکه فرصت یافتیم ایران را از نزدیک ببینیم بسیار خوشحالم.

دیدگاه ما در خصوص ایران عوض شد

لیدا در پاسخ به این سوال که قبلا چه دیدگاهی در خصوص ایران داشتید و نظر شما با دیدن از نزدیک این کشور چقدر تغییر کرد، گفت: قبلا در خصوص ایران تا اندازه ای فکر می کردیم که بعضی جاذبه های فرهنگی دارد و گنجیه آثار هنری ایرانی در موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ به شکل گیری چنین دیدگاهی در خصوص ایران یاری نموده بود.

وی اضافه کرد: اما باتوجه به تبلیغات منفی که در خصوص ایران شنیده بودیم فکر نمی کردیم با این همه زیبایی روبرو شویم.

وی می گوید: اما همین که به ایران رسیدیم همه چیز تغییر کرد و برخلاف دیدگاهمان شاهد کشوری دارای فرهنگ بسیار بالا شدیم و از نزدیک مشاهده کردیم که چه مردم خوب و فرهنگ غنی دارد و غذاهای ایرانی نیز بسیار خوشمزه بود. ایران در واقع موزه زیر آسمان باز است.

لیدا می گوید اگر همه گیری ویروس کرونا خاتمه بیابد و شرایط کشورها دوباره عادی گردد حتما در آینده به ایران سفر می نماید تا تجدید خاطرات کند و مانند او افراد زیادی در روسیه هستند که پس از سفر به این کشور شیفته آن شده اند و با خاطرات شیرین دوباره راهی این کشور می شوند.

نمایشگاه هنر ایرانی در عصر قاجار در موزه ملل شرق که از 25 اردیبهشت افتتاح شده است تا سوم مرداد برای بازدید علاقه مندان هنر و فرهنگ ایرانی برپا خواهد بود.این نمایشگاه آنقدر برای روسها جذاب است که با وجود بلیطی بودن هزینه داشتن روزانه تعداد زیادی از ان بازدید می نمایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،بیش از 300 اثر شامل نقاشی، اشیاء از جنس سرامیک و شیشه، آثار هنری از چوب و فلز، فرش و پارچه های قلمکار، نسخ خطی و سلاح در هفت سالن به نمایش گذاشته شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1659

به "جهانگرد روس: شیفته ایران شدم" امتیاز دهید

1 کاربر به "جهانگرد روس: شیفته ایران شدم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگرد روس: شیفته ایران شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید