گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران تا 4 اسفند 97 در شیراز

به گزارش مجله سویگل، گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز

خبرگزاری های موثق به تازگی اعلام نموده اند که شهر شیراز قرار است تا سال جاری میزبان گردهمایی گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران باشد. این گردهمایی که در واپسین روزهای سال 1397 برگزار می گردد، به عنوان یکی از بزرگ ترین گرد همایی ها و نشست ها در حوزه و صنعت گردشگری می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، خبر گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز را مورد آنالیز و تحلیل قرار دهیم.

گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران تا 4 اسفند 97 در شیراز

به نقل از خبرگزاری های معتبر و معروف داخلی، آقای امیر سبوکی که مسئولیت ریاست انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان فارس را بر عهده دارد به تازگی خبر از برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران را داده است. البته این همایش در حال حاضر در جریان است زیرا تاریخ آغاز آن از 30 بهمن 1397 و سرانجام آن، 3 اسفند ما یعنی تنها به مدت 4 روز می باشد. آقای سبوکی در ادامه خبر گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز که هم اکنون در حال برگزاری است، به بزرگی این همایش اشاره کرد. آقای امیر سبوکی ضمناً اعلام این خبر نیز به اعلام حضور نزدیک به 1000 نفر راهنمای گردشگری در این گردهمایی اشاره کرده است.

وی در ادامه نیز افزود که: استان فارس به تنهایی دارای هزار و 500 راهنمای گردشگری در خود دارد که در این گردهمایی تنها 400 نفر از آن ها که تا به امروز در کمتر برنامه ای از این قبیل شرکت نموده اند، حضور پیدا خواهند کرد. وی در ادامه خبر گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز نیز به نکات دیگری در زمینه این همایش و گردهمایی را به زبان آورد.

در واقع آقای سبوکی بر این اعتقاد است که راهنمایان گردشگری به عنوان مشاوران سفر، افرادی تاثیر گذار و برنامه ریز در صنعت گردشگری به حساب می آیند:. او در این زمینه گفت: ما از این رو محور گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز را برای معرفی مکان های کمتر معرفی شده در سراسر ایران به راهنمایان قرار داده ایم که نقاط ناشناخته و یا کمتر شناخته شده کشور به هموطنان و گردشگران خارجی بیشتر معرفی گردد. در ادامه رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس به مبانی کلی این گردهمایی که قرار است در قالب 6 سمینار به کل راهنمایان گردشگری شرکت نماینده ارائه گردد اشاره کرد و اضافه نمود که: معرفی محورهای ثبت جهانی فارس و معرفی جاذبه ها و نوع گردشگری مذهبی نیز از دیگر مبانی مورد نظری است که در برگزاری این گردهمایی در دستور کار ما برای راهنمایان قرار گرفته است.

آقای سبوکی در ادامه خبر گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز افزوند که: با توجه به پتانسیل های بالای استان فارس در مباحث تاریخی، فرهنگی و گردشگری معرفی جاذبه ها با اولویت انجام خواهد شد. در برنامه های معرفی این گردهمایی در ابتدا معرفی مجموعه های سعدیه و باغ دلگشا در برنامه های روزاول گردهمایی راهنمایان قرار داده شده است و قرار است تا با این بازدید مجموعه سعدیه دوباره به چرخه بازدید گردشگران خارجی باز گردد، افزود که: در این اواخر مجموعه س سعدیه از برنامه های بازدید بسیاری از گردشگران خارجی حذف شده است، از این رو فرصت مغتنمی برای معرفی این مجموعه مجددا فراهم شده است که باید آن را با راهنمایان هماهنگ نماییم.

آقای سلوکی در ادامه بازدید از موزه نظامی باغ عفیف آباد، جاذبه های مذهبی کمترشناخته شده ای مانند: حرم احمد بن موسی (ع)، مساجد کمتر مورد توجه قرار گرفته مانند: مسجد جامع عتیق و مدرسه خان، بازارهای کمتر دیده شده شهر شیراز مانند: حاجی، اردوبازار، سرای مشیر و بازار وکیل و بعلاوه بازدید از مجموعه زندیه را در برنامه روز دوم این گردهمایی قرار داده است. از جمله برنامه هایی که در گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز و در روز سوم برگزار می گردد این است که گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری در تالار حافظ شیراز برگزار گردد و پس از آن راهنمایان گردشگری شرکت نماینده در سمینارهای گردشگری نیز شرکت نمایند. در آخر نیز رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس بازدید از مجموعه های ثبت جهانی فارس با تمرکز بر محور ساسانی را به عنوان برنامه روز آخر این گردهمایی عنوان نمود.

شهر شیراز در برگزاری گردهمایی ها و نشست های گردشگری یکی از پیش گامان این صنعت به شمار میرود. دهمین نمایشگاه گردشگری بزرگ پارس که از 21 تا 24 آذر در شیراز، همایش گردشگری سلامت و حالا هم گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز گواهی بر این ادعای ما و غنای بی نظیر و پتانسیل بالای این شهر و استان فارس برای برگزاری همایش هایی در حوزه گردشگری و صنعت جهانگرد را نشان می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1975

به "گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران تا 4 اسفند 97 در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران تا 4 اسفند 97 در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید