گله از مدیرانی که کاری برای تک تیرانداز جنگ نکردند

به گزارش مجله سویگل، تهیه کننده فیلم تک تیرانداز با اشاره به بودجه حدود 10 میلیاردی این فیلم که برشی از زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس است، به انتقاد از مسئولان استان اصفهان برای همراهی نکردن در این فیلم پرداخت و گفت: آن ها لیاقت یاری در این فیلم را نداشتند.

گله از مدیرانی که کاری برای تک تیرانداز جنگ نکردند

به گزارش خبرنگاران، فیلم سینمایی تک تیرانداز به کارگردانی علی غفاری و بازیگری کامبیز دیرباز درباره شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز مشهور دوران دفاع مقدس است که 14 بهمن در دومین سانس جشنواره سی و نهم فیلم فجر در سینمای رسانه ها به نمایش درآمد.

ابراهیم اصغری در این نشست بیان نمود: گروه ما حدود 100 نفر بود که گاهی با هنروران بیشتر هم می شد و بودجه ساخت آن حدود 10 میلیارد تومان شد که به اعتقاد من در شرایط فعلی بودجه زیادی برای این نوع فیلم نیست. شاید توقع زیادی باشد، اما توقع یاری از ارگان ها و مدیران را دارم چراکه در این زمینه وظیفه دارند.

او با اشاره به گله هایی که از بعضی جانبازان شنیده بود که گفته بودند فلان مسئول را میشناسند که هر روز از محل زندگی آن ها می گذرد ولی حتی یک بار سراغ نمیگیرد و مسئله لیاقت نداشتن آن مسئول است، گفت: قهرمان فیلم ما اصفهانی بود و خیلی کوشش کردیم که از ارگان های اصفهانی برای ساخت این فیلم یاری بگیریم، اما پیروز نشدیم و من با تاسی از حرف آن جانباز می گویم که مسئولان اصفهان لیاقت همکاری با این فیلم را نداشتند.

علی غفاری - کارگردان - هم در این نشست خبری با اشاره به صرف زمان حدود یک سال برای ساخت و اینکه سعی داشته پس از مدت ها در سینمای ایران فیلمی قهرمان پرور بسازد، شرح داد: وقتی با شخصیت شهید زرین آشنا شدم، خیلی دوست داشتم فیلمی با موضوع شخصیت ایشان بسازم و از سال 95 برای این امر کوشش کردم. البته گاهی از سوی مدیران مربوطه برای تامین امکانات فیلم های جنگی بی مهری می گردد، اما ما تمام کوششمان را برای اجرای هرچه بهتر دکور انجام دادیم.

به گفته وی تقریبا هر آن چیزی که در فیلم روایت شده واقعی و مستند است و فرزند این شهید در این راستا بسیار یاری نموده است. او طی 15 سال کتابی را تحت عنوان گردان یک نفره گردآوری نموده و با همرزمان پدرش حرف زده که به زودی منتشر خواهد شد. با این حال گروه فیلمسازی داستان را دراماتیک تر نموده ولی صداهای آخر فیلم و جایی که حاج رسول با یک واکمن صدای فرزندان خود را گوش می نماید، همه واقعی هستند.

تدوین و فیلمبرداری تک تیرانداز که 95 درصد آن هم جلوه های ویژه است، توسط ایوبی و براتی صورت گرفته که در سخنانی از سختی کار و بویژه زمان کم برای تدوین صحبت کردند و فیلمبردار این اثر هم تاکید نمود: هدف من وارد کردن یک نوآوری تکنیکال در فیلم بود تا تصویر جدیدتری از روایت فتح و جنگ را ارائه دهیم. ما نمی توانیم به تکنیک سینمای هالیوود برسیم، اما کوششمان را کردیم که چیزی کم نگذاریم.

در ادامه کامبیز دیرباز که به دلیل شباهت به شهید زرین برای بازی در این نقش انتخاب شده بود، ابتدا درباره برگزاری جشنواره گفت: از کسانی که چراغ جشنواره را روشن نگاه داشتند و اجازه ندادند ترمز قطار سینمای ایران کشیده گردد، تشکر می کنم.

او اضافه کرد: در این بیست سالی که کار بازیگری انجام می دهم، این دومین نقش واقعی من بود. به این نتیجه رسیدیم که ما نباید نعل به نعل وقایع را بازسازی کنیم، بلکه تفکر این شهید بزرگوار را زنده کردیم و خوشحالم که روح این عزیز را بر شانه دارم. منبع زیادی از این شهید برای من وجود نداشت و تنها صوت های کمی در اختیارم بود. پسر شهید برای درآمدن این شخصیت یاری بسیاری به من کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1425

به "گله از مدیرانی که کاری برای تک تیرانداز جنگ نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گله از مدیرانی که کاری برای تک تیرانداز جنگ نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید