28 پروژه سرمایه گذاری در سرعین مصوب شد

به گزارش مجله سویگل، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب 28 پروژه سرمایه گذاری در سرعین در قالب طرح جامع گردشگری اطلاع داد.

28 پروژه سرمایه گذاری در سرعین مصوب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ناصر محمودی با اعلام این خبر توضیح داد: مساحت و اعتبار تمام پروژه ها و روند تامین آن آنالیز شده و اجرای آن تحول قابل توجهی را در تقویت زیرساخت های گردشگری سرعین به دنبال خواهد داشت.

او اضافه نمود: طرح ها شامل مجموعه تیراندازی و پینتینگ آتشگاه، مجموعه دریاچه و آب بند اسب مرز ویژه ماهیگری و قایق سواری، مجموعه دهکده سلامت روستای آتشگاه ومجموعه دریاچه و آب بند روستای ویلادره ویژه شنا است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل توضیح داد: طراحی محور گردشگری آلوارس با الهام از هفت خان رستم با هفت ایستگاه فعالیت تفریحی و گردشگری شامل مجموع پذیرایی و فود کرت ملل، ایستگاه اسکیت و پاتیناژ، مجموعه اقامتی یا اکولاژهای سنگی، ایستگاه فعالیت های هیجانی، مجموعه دیزنی لند یا سرزمین بچه ها، اکوکمپ عشایری شاهسون، کمپلس گردشگری تفریحی پذیرایی و اقامتی آلوارس و سورتمه ریلی برای اتصال تمامی ایستگاه ها تعریف شده است.

محمودی افزود: مجموعه باغ گل ها و باغ گیاه شناسی ایردیموسی، مجموعه توریست پارک شهری سرعین، مجموعه تفریحی اقامتی پذیرایی صخره ای کنزق، مجموعه تفریحی اقامتی پذیرایی صخره ای کلخوران، باغ پرندگان، مجموعه تفریحی آبی روستای نموده ده، ایجاد آموزشگاه المپیک ورزش های زمستانی در محور آلوارس وافزایش سرانه فضای سبز و توسعه خانه مسافرهای باغ ویلایی بخش دیگری از پروژه ها است.

او تاکید نمود: اتصال محور جنوبی شهر سرعین از ورنیاب و کلخوران به بزرگراه، اتصال محور شمالی شهر سرعین از کنزق و آق قلا به بزرگراه، طراحی و اجرای محور پیاده حدفاصل روستای ویلادره با نموده ده، طراحی و احرای راه دسترسی چشمه گورگور و طراحی و ساماندهی محور کوهنوردی ورگه سران به ارتفاعات سبلان بخش دیگری از پروژه های پیشنهادی سرمایه گذار است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: همچنین ایجاد محور دسترسی سلامت از شهر اردبیل به سمت روستای کنزق و شهر سرعین با ماهیت سلامت و اولویت پیاده روی و دوچرخه سواری، ایجاد کمربند سبز از شهرستان مشکین شهر و از مبدا چشمه قوتورسویی به سمت شهر سرعین و افزایش عرض محور شهر سرعین به ویلادره به حداقل 25 متر و تهیه طرح تفصیلی حاشیه این محور با رویکرد تفریحی و گردشگری نیز مورد تاکید است.

به گفته محمودی برای تمامی پروژه های مطرح شده، مسیرهای پیشنهادی نیز تعریف شده است و توسعه شهر و روستاهای هدف گردشگری همزمان دیده شده است.

او با اشاره به طرح پیشنهادی درازه مفهومی در ورودی شهر سرعین اضافه نمود: هدف از طرح جامع توسعه گردشگری منطقه با تکیه بر اصول گردشگری پایدار و به کارگیری بهینه قابلیت های محیط طبیعی جهت توسعه فعالیت های گردشگری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 277

به "28 پروژه سرمایه گذاری در سرعین مصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 پروژه سرمایه گذاری در سرعین مصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید