اتحادیه اروپا خواهان انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان شد

به گزارش مجله سویگل، تهران - خبرنگاران - اتحادیه اروپا پنجشنبه شب در واکنش به ادای سوگند ارتشبد عوض بن عوف به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان خواهان انتقال قدرت از ارتش به غیر نظامی ها شد.

اتحادیه اروپا خواهان انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای با بیان این که مردم سودان خواهان تغییر هستند، تاکید نمود: ارتش سودان حکومت را به افراد غیر نظامی بسپارد.

وی توضیح داد: تنها یک روند سیاسی قابل اعتماد و جامع می تواند خواسته های مردم سودان را تامین کند و منجر به اصلاحات سیاسی، مالی مورد احتیاج این کشور گردد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اضافه نمود: نمی توان جز با سپردن قدرت به یک دولت انتقالی غیر نظامی، روند سیاسی را محقق کرد و تمامی گروه ها باید آرامش خود را حفظ نمایند و خویشتندار باشند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیزدر مورد موضع ایران در قبال تحولات سودان گفت، امیدواریم تمامی طرف های سودانی با خویشتنداری، حفظ آرامش و بهره گیری از سیاست تعامل و گفت وگو و از روش های مسالمت آمیز، مطالبات و خواسته های خود را پیگیری نمایند.

وزارت امورخارجه آمریکا هم در بیانیه ای اظهار داشت: واشنگتن قاطعانه از سودان دمکراتیک و صلح آمیز حمایت می نماید. ما از شورای انتقالی می خواهیم، از خواست مردم پیروی کند، با نمایندگان تمام احزاب کار کند و هرچه سریعتر حاکمیت را به غیر نظامیان بسپارد.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس نیز ضمن تاکید بر لزوم اصلاحات واقعی در سودان گفت: تشکیل شورای نظامی جوابگوی خواست ملت سودان نیست.

وزارت امورخارجه فرانسه هم درپی برکناری البشیر اظهار داشت: امیدواریم که صدای مردم سودان شنیده گردد و کارها بدون خشونت پیش رود.

ارتش سودان روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای که ارتشبد عوض بن عوف وزیر دفاع این کشور آن را قرائت کرد، برکناری عمر البشیر رییس جمهوری این کشور را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا اظهار داشت.

شبس**9363**1613

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 166

به "اتحادیه اروپا خواهان انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید