ارائه طراحی مفهومی هواپیمای بدون خلبان

به گزارش مجله سویگل، تهران- خبرنگاران- محققان، طراحی مفهومی هواپیمایی را ارائه داده اند که می تواند بدون خلبان مسافت 698 کیلومتر را طی کند.

ارائه طراحی مفهومی هواپیمای بدون خلبان

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خبرنگاران از روزنامه دیلی میل، آژانس مسافرتی kiwi.com با یاری کمپانی Zuri در چک، طراحی مفهومی از یک هواپیمای بدون خلبان را ارائه داده اند که می تواند مسافت 434 مایل (698 کیلومتر) - معادل پرواز از لندن به آلمان) را طی کند.

این هواپیما که شبیه پهپاد است، از فناوری بلند شدن و فرود آمدن عمودی (VTOL) استفاده می نماید و با استفاده از هشت الکتروموتور حرکت می نماید.

انتظار می رود که این هواپیما قابلیت حمل چهار مسافر را داشته باشد. با ساخت این نوع هواپیما که طول بال های آن به 11 متر رسیده و تنها 900 کیلوگرم وزن دارد، هزینه نهایی کاهش پیدا می نماید چرا که احتیاج به خلبان ندارد.

هواپیماهای بدون خلبان با کاهش تعداد خدمه پرواز به پایین آوردن هزینه های خطوط هوایی و باز شدن گزینه بالقوه عملیات تک خلبان یاری می نمایند.

هرچند این طرح در حد گرافیک رایانه ای است، اما ساخت چنین هواپیمایی از لحاظ مهندسی یک طرف و پذیرش آن از سوی مسافران به عنوان وسیله حمل و نقل ایمن، داستان دیگری است که به این زودی ها تحقق نخواهد یافت.

علمی**2038**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 177

به "ارائه طراحی مفهومی هواپیمای بدون خلبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه طراحی مفهومی هواپیمای بدون خلبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید