از ضرورت نگاه حمایتی بانک ها تا برطرف مشکل تسهیلاتی تولیدکنندگان محصولات لبنی

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران/خراسان جنوبی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، برطرف مشکل دریافت تسهیلات کارخانه داران محصولات لبنی خراسان جنوبی پیگیری شد.

از ضرورت نگاه حمایتی بانک ها تا برطرف مشکل تسهیلاتی تولیدکنندگان محصولات لبنی

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی، شب گذشته 8 آبان در ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در امسال بیان نمود: حیات مدیریتی و زنده بودن دوره کاری ما به فعالیت و در چرخه فراوری بودن فراوری نماینده، کارفرما و سرمایه گذار بستگی دارد.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه واحد فراوریی اگر دچار رکود و رخوت و سستی گردد، این کسالت در وجود ما هم رخنه خواهد نمود، ادامه داد: اگر قرار است سرزنده باشیم و مدیریت مان دوام داشته باشد، باید کوشش کنیم و شرایط را به گونه ای مهیا نماییم که صنعتگر، کارآفرین، تاجر، کاسب و... فعال باشند.

به گفته وی؛ چنانچه واحدهای صنفی، صنعتی و فراوریی، از کار بیفتند، مجموعه های مدیریتی در دستگاه های اجرایی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و... خلع سلاح می شوند و کارایی ندارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ما همه باید دست به دست هم بدهیم و در قالب یک همت محلی، رونق واحدهای فراوریی را رقم بزنیم، اظهار امیدواری کرد: با این همتی که در همه حوزه ها وجود دارد، هم افزایی ها جدی تر شده و مسائل مان حل گردد.

وی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را از مهمترین و اثرگذارترین شوراها خواند که کارایی لازم را در توسعه و مسایل مالی دارد و گفت: شرط موفقیت شورا در این است که استمرار داشته و در اجرای مصوبات کارشناسی شده و قوی خود، پیگیری های لازم را صورت دهد.

استاندار از احتیاج واحدهای فراوریی به تسهیلات گفت و توضیح داد: از تمام بانک ها می خواهم که در این اوضاع که سرمایه ثابت و درگردش برای واحدهای فراوریی مهم است، با نگاه جانبدارانه و حمایتی، فراوری نماینده و کارفرما را همراهی نمایند.

ملانوری با اشاره به این که سختگیری بانک ها به علت دغدغه ای است که در وصول مطالبات شان دارند، یادآور شد: اگر بین تسهیلات گیرنده و بانک ها تعامل و همکاری صورت بگیرد و واحدهای فراوریی فعال شوند، عایدی مکفی خواهند داشت و در نتیجه می توانند تسهیلات خود را بپردازند.

وی با تأکید بر وجود ظرفیت های فراوان در استان، ادامه داد: هر کدام از منابع استان می تواند ارزش افزوده ایجاد کند و عایدیزا باشد، اما متأسفانه چون برنامه و زنجیره کاملی وجود ندارد، کارها ابتر مانده اند.

استاندار به وجود 9 واحد فراوری فرآورده های لبنی غیبرطرفال در استان اشاره و توضیح داد: یکی از این واحدهای فراوریی، واحدی است که در یکی از شهرستان ها پایه گذاری شده اما در فرایند فراوری با مشکل روبرو شده است.

به گفته وی؛ فراوری نماینده ای که با مشکل روبرو شده، کسی است که باانگیزه وارد کار شده اما به دلایلی از ادامه باز مانده و پریشان است.

وی از فراوری روزانه 250 تن شیر در استان، تأکید کرد: ما باید یاری کنیم این واحدها به فراوری برگردند تا هم به اقتصاد استان یاری نمایند و هم مشکل شیر فراوریی دامداران را برطرف نمایند.

ملانوری با اشاره به مشکل تأمین وثیقه واحدهای فراوریی محصولات لبنی اظهار کرد: برای برطرف این مشکل، محل اجرای طرح، یعنی همان کارخانه به عنوان وثیقه تسهیلات در بانک ها پذیرفته می گردد.

لازم به ذکر است؛ این جلسه با حضور کلیه اعضا و با موضوع آنالیز مسائل معدن کاران ناشی از قوانین و دستورالعمل های مشاغل سخت و زیان آور و راهکارهای خروج مشاغل سطح الارضی از شمول مشاغل سخت و زیان آور و نیز ارائه گزارش نحوه ارسال مرسولات پستی ویژه محصولات استراتژیک استان برگزار گردید و مقرر گشت موارد پیشنهادی در زمینه نیروی کارگری معادن به صورت کارشناسی آنالیز گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1859

به "از ضرورت نگاه حمایتی بانک ها تا برطرف مشکل تسهیلاتی تولیدکنندگان محصولات لبنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ضرورت نگاه حمایتی بانک ها تا برطرف مشکل تسهیلاتی تولیدکنندگان محصولات لبنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید