استارتاپ های خودروهای الکتریکی چطور با بحران ویروس کرونا مقابله می کنند؟

به گزارش مجله سویگل، در دورانی که خودروسازان سنتی با چندین دهه سابقه در تولید و فروش خودروها اعلام می کنند تعطیلی کارخانه های خود را ادامه خواهند داد، استارتاپ های سازنده خودروهای الکتریکی شرایط بدتری دارند. بسیاری از آن ها سرمایه زیادی ندارند تا بتوانند چندین هفته یا چندین ماه کار خود را تعطیل کنند. این شرایط برای آن هایی که قصد رونمایی یا آغاز تولید یک خودرو را دارند بدتر است.

استارتاپ های خودروهای الکتریکی چطور با بحران ویروس کرونا مقابله می کنند؟

حتی اگر شرکت ها به صورت مخفی در حال تولید محصولات خود باشند، باید برای جلب رضایت کسانی که روی این استارتاپ ها سرمایه گذاری کرده اند تلاش کنند. تعطیلی یک شرکت ممکن است روی تمام بخش های آن تاثیر بگذارد و این قضیه در مورد تولید محصولات هم صدق می کند. به همین دلیل فورد خاطرنشان کرد برخی از کارخانه های خودش را به زودی بازگشایی خواهد کرد.

دورکاری، راهکار اولیه استارتاپ ها فعال در صنعت خودروهای الکتریکی

یکی از نکاتی که به شرکت های جدید کمک می کند و به آن ها اجازه می دهد به کارشان ادامه دهند، این است که اعضای تیم می توانند از راه دور روی فاز توسعه محصولات خود کار کنند.

استارت آپ ریویان که ترند وانت های الکتریکی را به وجود آورد مراسم های تابستانی خود را به تعویق انداخته، اما کارکنانش همچنان در حال انجام کارهای خود مثل برنامه ریزی پروژه، طراحی، و حتی مهندسی از راه دور هستند.

این شرکت همچنین گفته کارکنانی که روی موارد زیرساختی کار می کنند و امکان دورکاری ندارند تا زمانی که کارخانه ها تعطیل هستند حقوق کامل دریافت خواهند کرد.

شرکت لوسید در ساحل غربی آمریکا هم شرایط مشابهی دارد. قرار بود مدل لوسید ایر این شرکت، ماه آوریل در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی شود که فعلا امکان پذیر نیست. در همین حین، ساخت کارخانه این شرکت در کاسا گرانده آریزونا در حال انجام است و شرکت امیدوار است ساخت آن تا پایان سال 2020 تکمیل شود. همچنین زنجیره تامین لوسید کاملا برای آغاز تولید لوسید ایر آماده است.

تیم لوسید هم مثل تیم ریویان می توانند بسکمک از کارهای خود را از خانه انجام دهند. این شامل طراحی خودروها و کدنویسی نرم افزار آن ها می شود. با وجود تعطیلی کارخانه های تولیدی این شرکت، لوسید قصد دارد روشی برای تست خودروهای از پیش تولید شده خودش در این شرایط پیدا کند.

امیدواری سازندگان خودروهای الکتریکی به دریافت وام های دولتی

دیگر استارت آپ ها مثل فارادی و فیسکر پست هایی درباره جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی منتشر کرده اند، اما اطلاعاتی درباره روش خودشان برای مقابله با این بحران منتشر نکردند.

فارادی با فراز و نشیب های زیادی روبرو شده، و در تلاش است کارخانه خودش در هنفورد کالیفرنیا را راه اندازی کند. لرداستون امیدوار است وامی 200 میلیون دلاری از دولت بگیرد تا بتواند هرچه زودتر تولید وانت های خودش را آغاز کند.

فیسکر در ماه ژانویه از شاسی بلند الکتریکی خودش به نام اوشن رونمایی کرد و قصد دارد خودروهای سفارش داده شده را در سال های 2021 و 2022 تحویل مشتریان بدهد.

هنوز معین نیست این استارت آپ ها چطور در مقابل بحران کرونا ایستادگی خواهند کرد. فعلا همه چیز برای استارت آپ ها و حتی شرکت های بزرگ به زمان بازگشت شرایط به حالت عادی بستگی دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که پس از به پایان رسیدن بحران کرونا، شاهد ورشکستگی شرکت های زیادی باشیم.

منبع: CAR AND DRIVER

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 866

به "استارتاپ های خودروهای الکتریکی چطور با بحران ویروس کرونا مقابله می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ های خودروهای الکتریکی چطور با بحران ویروس کرونا مقابله می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید