افتتاح 11 اقامتگاه بوم گردی خراسان جنوبی در یک سال گذشته

به گزارش مجله سویگل، ایرنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از افتتاح 11 اقامتگاه بوم گردی خراسان جنوبی در یک سال گذشته اطلاع داد.

افتتاح 11 اقامتگاه بوم گردی خراسان جنوبی در یک سال گذشته

حسن رمضانی گفت: در خراسان جنوبی به علت وجود روستاهایی با قابلیت های کم نظیر تاریخی، فرهنگی و طبیعی، تقویت توریستی روستایی از اولویت های توسعه توریستی است.

وی گفت: طی این سالها تمرکز بر احداث و بهره برداری از اقامتگاه های بوم گردی در این روستاها بوده و قطعا ورود توریستان به این اقامتگاه ها باعث صدور فرهنگ این منطقه از کشور به وسیله ارائه محصولات محلی، خوراک، لباس و پارچه های سنتی، آداب و رسوم و صنایع دستی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه نمود: با وجود شیوع ویروس کرونا، در حوزه توریستی و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی فعالیت های چشمگیر و گسترده ای صورت گرفته که اجرای 105 پروژه سرمایه گذاری در حوزه توریستی از جمله این اقدامات بوده است.

وی بیان نمود: عملیات اجرایی 36 پروژه سرمایه گذاری دولتی و 69 پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در یک سال اخیر در این استان صورت گرفته و بیشترین نوع پروژه های سرمایه گذاری استان اقامتگاه های بوم گردی و سپس سفره خانه سنتی و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.

رمضانی گفت: از 36 پروژه سرمایه گذاری دولتی، 20 پروژه تامین زیرساخت های مورد احتیاج تاسیسات توریستی و منطقه ها روستایی توریستی خراسان جنوبی بوده که این پروژه ها شامل پروژه توریستی بند دره بیرجند، ساختمان کمپ نجوم سه قلعه سرایان، آبرسانی کمپ بشرویه، روشنایی کمپ توریستی نهبندان، تکمیل برق رسانی کمپ کویری همت آباد، اجرای فاز اول برق رسانی آبیز زیرکوه و سایر موارد است.

وی گفت: 69 پروژه از قبیل هتل، مجتمع توریستی، اردوگاه توریستی، اقامتگاه بوم گردی و سنتی و مجتمع بین راهی با سرمایه گذاری 750 میلیارد ریال بخش خصوصی و با تسهیلات 150 میلیارد ریال در یک سال گذشته در دست اجرا بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه نمود: شیوع ویروس کرونا خسارت های فراوانی را به بخش توریستی وارد نموده که سعی شد با پرداخت تسهیلات از واحدهای توریستی حمایت گردد و در این راستا 85 میلیارد ریال تسهیلات ناشی از شیوع کرونا به فعالان صنعت توریستی استان در این بازه زمانی پرداخت شده است.

وی گفت: جاذبه های توریستی استان خراسان جنوبی هر سال میزبان توریستان داخلی و خارجی فراوانی بوده که متاسفانه سال جاری به علتی شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن، استان میزبان 104 هزار و 744 نفر توریست داخلی و 20 توریست خارجی بوده است.

معاون توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی هم گفت: در یک سال گذشته 78 موافقت اصولی اولیه در این استان صادر شده است.

مرتضی عربی اضافه نمود: با توجه به شیوع کرونا و شرایط حاکم بر جامعه، هشت برنامه زنده در شبکه های مجازی با موضوعات تخصصی توریستی با همراهی انجمن های مردم نهاد استان طی سال گذشته اجرا شد.

معاون توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان نمود: پنج دوره آموزشی مدیران و کارکنان مرتبط با صنعت توریستی هم در یک سال اخیر برگزار شده است.

وی گفت: برگزاری تورهای آشناسازی برای توراپراتورهای منتخب کشوری، فراوری محتوای ویدیوئی نو و با کیفیت چندزبانه از جاذبه های توریستی استان به منظور پخش در شبکه های مجازی و صدا و سیما، حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، افزایش تعداد تاسیسات توریستی از برنامه های پیش بینی شده برای دوران پسا کروناست.

عربی اضافه نمود: در حال حاضر 9 هتل، 76 اقامتگاه بوم گردی، 16 مهمان پذیر، 51 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، 18 سفره خانه سنتی و 35 دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی در استان خراسان جنوبی فعال است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1787

به "افتتاح 11 اقامتگاه بوم گردی خراسان جنوبی در یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 11 اقامتگاه بوم گردی خراسان جنوبی در یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید