اُمیکرون هم کشنده است، اصرار بر حضوری بودن مدارس نا بجاست

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران/فارس پزشک فوق تخصص عفونی بچه ها و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرح داد: این حرف که امیکرون نمی کشد، غلط است بلکه این سویه از کرونا هم می تواند بکشد و هم بستری کند.

اُمیکرون هم کشنده است، اصرار بر حضوری بودن مدارس نا بجاست

دکتر محمدرحیم کدیور در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه متاسفانه روز به روز آمار ابتلا به کرونا بسیار نگران کننده می شود، عنوان نمود: در دنیا نیز نسبت به پیک های قبل شاهد ابتلای چهار برابری هستیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه روزانه در آمریکا دو هزار و 500 نفربه دلیل این بیماری فوت می کنند، افزود: آمار مرگ دنیا به طور مرتب در حال افزایش است.

پزشک فوق تخصص عفونی بچه ها ادامه داد: یک فرد مبتلا به سویه امیکرون در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی، در مدت دو ماه می تواند 100 میلیون نفر را به این بیماری مبتلا کند؛ این یعنی بیشتر از آمار کل جمعیت ایران.

کدیور با اشاره به اینکه در جنوب فارس اعلام شده که 18 منطقه فوق قرمز و نارنجی داریم، گفت: اگر مراقبت لازم انجام ندهیم، روزی می رسد که تخت ها دوباره اشغال شده و مرگ ها دوباره به سه رقم خواهد رسید؛ این موضوع را وزیر بهداشت هم تایید کردند.

او با بیان اینکه متاسفانه در بین بچه ها و اطفال شرایط بدتری را شاهدیم، گفت: در آمریکا تعداد بستری نسبت به پیک های قبلی بیشتر شده و بچه ها به دلیل واکسینه نشدن بیشتر در معرض خطر هستند.

پزشک فوق تخصص عفونی بچه ها و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه یزد مدارس را تعطیل و غیر حضوری اعلام کرده است، شرح داد: نمی دانیم چرا در استان فارس اصرار بر بازگشایی مدارس است و مسئولین باید کاری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1954

به "اُمیکرون هم کشنده است، اصرار بر حضوری بودن مدارس نا بجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون هم کشنده است، اصرار بر حضوری بودن مدارس نا بجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید