اندونزی حج را لغو کرد

به گزارش مجله سویگل، بزرگترین کشور دنیا با اکثریت جمعیت مسلمان گفت که برای دومین سال پیاپی به سبب شیوع ویروس کرونا، هیچ زائری را برای حضور مراسم حج به عربستان اعزام نمی کند.

اندونزی حج را لغو کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، یاکوت کولیل کوماس وزیر امور مذهبی اندونزی با صدور بیانیه ای اعلام نمود که به سبب شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت زائران، دولت این کشور سال جاری اجازه حضور زائران اندونزیایی را در مراسم حج نخواهد داد.

او بعلاوه اسم کرد که کشور عربستان سعودی تا به امروز هیچ دسترسی به حج ایجاد ننموده و نه تنها اندونزی بلکه هیچ کشوری هم سهمیه ای برای حج 2021 دریافت ننموده، چرا که هیچ تفاهمنامه ای هم هنوز به امضاء نرسیده است. زائران اندونزیایی که سال جاری برای حضور در مراسم حج هزینه پرداخت نموده اند در سال آینده به حج اعزام خواهند شد.

اندونزی بزرگترین کشورهای اسلامی است که به تنهایی 12.7٪ از مسلمانان دنیا را در خود جای داده است. پاکستان و هند دومین و سومین کشورهای دنیا با بیشترین جمعیت مسلمان نشین هستند، هم اعلام نموده اند تا به امروز تصمیمی درباره حج سال جاری نگرفته اند و منتظر اعلام نظر مسئولان عربستانی هستند.

عربستان سعودی سال گذشته حضور زائران خارجی را در مراسم حج برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام نمود و تنها حدود هزار نفر از شهروندان و ساکنان عربستان، به صورت نمادین، مناسک حج را به جا آوردند.

مقامات حج عربستان چندی پیش اعلام نمودند که اجازه حضور زائران خارجی واکسینه شده یا افرادی که حداقل در شش ماه گذشته از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته اند را برای حج خواهند داد اما خبرگزاری رویترز در ماه می اعلام نمود عربستان بار دیگر در حال آنالیز ممنوعیت حضور زائران خراجی برای حج به علت نگرانی از ظهور گونه های نو ویروس کروناست.

پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه 2.5 میلیون نفر از سراسر دنیا در مراسم حج و عمره شرکت می کردند که درآمدی حدود 12 میلیارد دلار را برای عربستان به همراه داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1698

به "اندونزی حج را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی حج را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید