انواع کفپوش اپوکسی و کاربرد آن ها در ساختمان ها

به گزارش مجله سویگل، کفپوش یکی از مهم ترین بخش های ساختمان های صنعتی و مسکونی است. یک کفپوش خوب باید مقاوم، زیبا و با دوام باشد. کفپوش اپوکسی تمام این ویژگی ها را دارد و یکی از برترین گزینه ها برای کف محیط های صنعتی و تجاری است چرا که مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالایی دارد و زیبایی آن نیز زبانزد همگان است. در ادامه همراه ما باشید تا ویژگی های این محصول و نکات آن را با شما در میان بگذاریم.

انواع کفپوش اپوکسی و کاربرد آن ها در ساختمان ها

کفپوش اپوکسی چیست؟

به گفته مهندسین شرکت بهبد صنعت پارسا، کفپوش اپوکسی یک نوع کفپوش مدرن و مقاوم پلیمری است که از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر و بعضی مواد افزودنی دیگر تشکیل می گردد. بعد از واکنش این مواد، لایه پلاستیکی محکمی ایجاد می گردد. کفپوش اپوکسی می تواند در انواع رنگ ها و طرح های مختلف ساخته گردد و با توجه کاربری مورد نیاز، قابلیت های مختلفی مانند آنتی استاتیک یا ضد الکتریسیته ساکن، ضد اسیدی و… می تواند داشته باشد.

کاربرد کفپوش اپوکسی در صنایع

اما کفپوش اپوکسی در کجاها استفاده می گردد؟ کفپوش اپوکسی را تقریبا در هر محیط صنعتی و مسکونی می توان اجرا کرد. از جمله این مکان ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کارخانه ها و تولیدی ها
  • پارکینگ
  • سوله ها
  • انبار
  • بیمارستان و کلینیک
  • استودیوهای صدا و سیما
  • سالن های ورشی
  • پاساژ و مجتمع تجاری

انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی را می توان با توجه به خواصی که دارد به انواع زیر دسته بندی کرد.

آنتی استاتیک

برای بسیاری از محیط ها با عملیات تجاری و صنعتی، ایجاد تخلیه الکتریکی ساکن یک خطر بزرگ است. هنگامی که کارگران شما در اطراف ساختمان حرکت می نمایند منجر به ایجاد بار الکتریکی می شوند که این بار در بدن آن ها نگه داشته می گردد و دقیقا در همین محیط است که کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک باید وجود داشته باشد. بنابراین، هنگامی که ایشان به شی فلزی یا رسانای دیگری برخورد می نمایند، این بار می تواند تخلیه گردد. اگر این اتفاق با یک شی بی اهمیت مانند دستگیره فلزی در رخ دهد اتفاق خوبی است، اما اگر جرقه به یک قطعه الکترونیکی حساس - یا یک جسم قابل اشتعال - برخورد کند، ممکن است فاجعه آمیز باشد. اینجاست که کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن وارد می گردد. این محصول می تواند تا حد زیادی احتمال چنین اتفاقاتی را کاهش دهد.

پیشنهاد ویژه

مرغ آمین و گلدان شیشه ای دکوری

مشاهده قیمت و خرید

زیر سیگاری طرح سگ بولداگ

مشاهده قیمت و خرید

شمع بانکه شیشه ای

مشاهده قیمت و خرید

آنتی باکتریال

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال بیشتر در محیط هایی استفاده می گردد که پاکیزگی محیط اهمیت بسیار زیادی دارد. بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی، محیط نگهداری گوشت و غذاهای دریایی، آزمایشگاه ها، نانوایی، آشپزخانه صنعتی و کارخانه لبنیات، صنایع دارویی و بسیاری از محیط های دیگر از مشتریان کفپوش آنتی باکتریال هستند.

ضد اسید

کفپوش اپوکسی ضد اسید بر پایه هاردنر سیکلو آلیفاتیک پلی آمین و رزین اپوکسی بیسفنول نووالاک می باشد که در ساختار این نوع محصول از رقیق نماینده و حلالی غیر واکنش گرا استفاده نشده و به همین علت است که ساختار پلیمری کفپوش اپوکسی ضد اسید پس از واکنش کاملا ثابت به جای مانده و خصوصیات شیمیایی این محصول دچار کاهش خواص نمی گردد. بعضی از صنایع که در معرض انواع مختلف مواد خورنده اسیدی و قلیایی قرار گرفته اند با توجه به نوع ماده تشکیل دهنده اسید، دمای محیط و غلظت آن، کفپوش های مناسبی که آنتی اسید و ضد قلیا هستند به مراکز صنعتی متفاوت که به کفپوش اپوکسی ضد اسید نیاز دارند توزیع می نمایند.

آنتی داست

کفپوش آنتی داست یا ضد گرد و غبار، جذب آلودگی را به حداقل می رساند و بعلاوه پاک کردن و شست و شوی آن به راحتی انجام می گردد. بتن به علت ترافیک ماشین آلات، رفت و آمد افراد و حتی نظافت در طی زمان از بین می رود و پودر شده و همین مسئله باعث افزایش گرد و غبار در محیط و افزایش آلودگی و حساسیت ها می گردد.

دکوراتیو

کفپوش اپوکسی را می توان در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی اجرا کرد. این خاصیت فوق العاده کفپوش اپوکسی باعث شده است تا طرح های بسیار گوناگونی مانند طرح فرش، طرح های رنگی مختلف، طرح چوب، اپوکسی متالیک و… را با اپوکسی بتوان اجرا کرد.

کاربرد اپوکسی در محیط های گوناگون

  • پارکینگ

پارکینگ ها رفت و آمد پیاده و سواره بسیار زیادی دارند. همین فشار بالا ایجاب می نماید که کف سازه کاملا محکم و قوی باشد و تحمل فشار بالا را داشته باشد. اپوکسی پارکینگ که معمولا بین 2 تا 4 میلی متر کار می گردد مقاومت بسیار بالایی دارد و به خوبی در پارکینگ قابل اجرا است.

  • اتاق سرور

اتاق سرور به علت وجود تجهیزات الکتریکی حساس باید محیطی بسیار ایمن باشد چرا که کوچکترین مشکل می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک برترین گزینه برای پیاده سازی در اتاق سرور است.

  • سوله صنعتی
  • پالایشگاه و پتروشیمی
  • ویلاها و منازل شخصی
  • استودیو فیلمبرداری
  • آرایشگاه
  • رستوران و هتل
  • آشیانه هواپیما
  • و…

هزینه اجرای کفپوش اپوکسی چقدر است؟

وقتی راجع به کفپوش اپوکسی صحبت می کنیم در واقع در حال صحبت درمورد محصولی هستیم که اجرای آن تابع عوامل بسیار زیادی است. در واقع همین عوامل است که قیمت کفپوش اپوکسی را مشخص می نماید. از جمله این عوامل می توان به مواردی چون کیفیت رزین، متراژ، شرایط قبلی کف، طرح تزیینی اجرایی، افزودنی های مورد نیاز و… اشاره نمود. برای استعلام قیمت بهتر است با متخصص این حوزه، شرکت بهبد صنعت پارسا با شماره های 0303516-0912 و 22147982-021 تماس بگیرید

خلاصه و جمع بندی

در این مطلب کوشش کردیم تا شما را با کفپوش اپوکسی آَشنا کنیم. کفپوش اپوکسی یک محصول پلیمری است که به علت خواص فیزیکی و شیمایی فوق العاده ش، زیبایی و قابلیت اختصاصی سازی بالایی که دارد در محیط های گوناگونی قابلیت نصب دارد و اجرا می گردد.در این مقاله، در خصوص انواع خاصیت های آنتی استاتیک، آنتی باکتریال و… صحبت کردیم و کاربردهای آن را برای شما توضیح دادیم. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره های تخصصی در این مورد با شرکت بهبت صنعت پارسا در ارتباط باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2026

به "انواع کفپوش اپوکسی و کاربرد آن ها در ساختمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کفپوش اپوکسی و کاربرد آن ها در ساختمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید