انیمیشن افسون در هفته کم رمق گیشه در صدر باقی ماند (باکس آفیس هفته)

به گزارش مجله سویگل، انیمیشن افسون (Encanto) در نبود رقیبی قدرتمند این هفته هم توانسته در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های در حال اکران آمریکا قرار بگیرد.

انیمیشن افسون در هفته کم رمق گیشه در صدر باقی ماند (باکس آفیس هفته)

جالب توجه ترین فیلم نو اکران شده در هفته گذشته بندتا (Benedetta) به کارگردانی پل ورهوفن بود که با فروشی 101 هزار دلاری به جایگاه هفدهم باکس آفیس بسنده نموده است. به جز این فیلم بیوگرافی درام هیچ اثر مهم و پرفروش دیگری اکران نشد تا انیمیشن افسون بازهم در صدر باقی بماند. افسون طی هفته گذشته در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 12.7 و 34.2 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی آن پس از 12 روز نمایش به 116.05 میلیون دلار برسد. این انیمیشن داستان خانواده و جامعه کوچکی را روایت می نماید که هر کدام از اعضای آن ویژگی و توانایی خاصی دارند، اما دختر جوان کلمبیایی به نام میرابل هیچ قدرت منحصربه فردی ندارد و به این خاطر به وسیله سایرین دست کم گرفته می گردد. ولی چند اتفاق غیرمنتظره زندگی میرابل را تغییر می دهند و شرایط به گونه دیگری رقم می خورد.

برای انیمیشن افسون تا به این ساعت در راتن تومیتوز و متاکریتیک بر اساس 108 و 33 آنالیز امتیاز 93 از 100 و 75 از 100 به ثبت رسیده است که نشان می دهد با پویانمایی قابل اعتنایی روبرو هستیم. آندریا تاورز، منتقد IGN در جمع بندی یادداشت خود برای افسون، ساخته نو والت دیزنی را اثری پرجنب وجوش خوانده که از لحاظ بصری می تواند مخاطبانش را سرشوق بیاورد.

اندازه فروش شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ در قیاس با هفته گذشته 57 درصد کاهش پیدا نموده و این فیلم با نمایش در 4059 سالن و کسب 10.3 میلیون دلار از گیشه سینماهای آمریکا همچون هفته گذشته به جایگاه دوم بسنده نموده است. شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ در بازارهای بین المللی هم پس از 17 روز نمایش 42.9 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی از 145 میلیون دلار گذر کند.

شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ به کارگردانی جیسون رایتمن و با بازی کری کون، فین ولفهارد، مکینا گریس و پل راد دنباله ای برای فیلم های شکارچیان روح محصول 1984 و شکارچیان روح 2 محصول 1989 به شمار می رود و داستان آن درباره یک مادر مجرد و دو فرزندش است که پس از نقل مکان به شهری کوچکی، متوجه ارتباط خود با شکارچیان روح اصلی و میراث مخفیانه ای که پدربزرگشان از خود به جا گذاشته می شوند.

سال جاری، سال ریدلی اسکات نیست! همچون فیلم آخرین دوئل، فیلم خاندان گوچی هم عملکردی پایین تر از انتظار در گیشه داشته و در هفته دوم اکران اش با فروشی 6.7 میلیون دلاری به جایگاه سوم بسنده نموده است. انتظار می رفت این فیلم زندگی نامه ای با توجه به تیم بازیگری سرشناس اش در هفته های شروعین نمایش اش در آمریکا حداقل 40 میلیون دلار بفروشد. خاندان گوچی طی 12 روز گذشته در بازارهای بین المللی هم 33.6 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو مجموع عایدی آن تا به امروز را 67.2 میلیون دلار اعلام نموده است. تا به این ساعت در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 55 و 173 آنالیز امتیاز 95 از 100 و 61 از 100 برای نوترین ساخته ریدلی اسکات به ثبت رسیده است.

همان طور که از نام فیلم پیداست، قرار است با خاندان گوچی سری به دنیای مد و فشن بزنیم و کمی با اسرار پشت پرده کمپانی گوچی در زمان ریاست پاتریزیا رجیانی همسر سابق مایوریزیو گوچی آشنا شویم. فیلم نو اسکات اقتباسی از کتاب خانه گوچی: یک داستان حساس از جنایت، جنون، فریبندگی و طمع نوشته سارا گی فوردن است که به داستان کشته شدن نوه گوچی، طراح مشهور ایتالیایی به وسیله همسرش می پردازد.

خاندان گوچی اولین فعالیت لیدی گاگا در عرصه بازیگری پس از فیلم پیروز ستاره ای متولد شده است خواهد بود. بازی لیدی گاگا در این فیلم توجه بسیاری از سینمادوستان را به خود جلب کرد و به خاطر آن در نودویکمین دوره جوایز اسکار، نامزد جایزه برترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

فیلم مذهبی کریسمس با برگزیدگان: پیغام آوران به کارگردانی دالاس جنکینس طی آخر هفته گذشته در 1700 سالن روی پرده رفت و 4.1 میلیون دلار فروخت تا در جایگاه چهارم جدول این هفته قرار بگیرد. این فیلم بر اساس سریال آمرزیده ساخته شده و به بخشی از زندگی حضرت مریم و حضرت عیسی (ع) می پردازد. کریسمس با برگزیدگان: پیغام آوران هنوز در بازارهای بین المللی روی پرده نرفته است.

فیلم جاودانگان به کارگردانی کلویی ژائو در پنجمین هفته اکران در آمریکا 3.9 میلیون دلار فروخته تا با احتساب عایدی 227.8 میلیون دلاری اش از گیشه بین المللی تا روز دوشنبه، مجموع فروش آن طی 31 روز از 384 میلیون دلار گذر کند.

جاودانگان بر خلاف عملکرد خوبش در گیشه، چندان رضایت منتقدان و سینمادوستان جدی را به دست نیاورده است. برای این فیلم ابرقهرمانی تا به این ساعت در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 297 و 60 آنالیز امتیاز 40 از 100 و 52 از 100 به ثبت رسیده تا بیست و ششمین فیلم دنیا سینمایی مارول به ضعیف ترین آن ها از نظر منتقدان تا به امروز تبدیل گردد. جاودانگان اولین فیلم مارول است که نظر مثبت کم تر از 60 درصد منتقدان را جلب نموده است. بدترین فیلم این کمپانی در نظر منتقدان پیش از این ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World) بود که برای آن در راتن تومیتوز امتیاز 66 از 100 به ثبت رسیده است.

اوون گلایبرمن منتقد ورایتی در بخشی از نقد خود برای جاودانگان نوشته است: کلویی ژائو اولین کارگردانی نیست که از یک سینمای مستقل پرشور که آثارش با بودجه میانه ساخته می گردد به سوی استودیوهای بزرگ و جایگاه کارگردانی یک فیلم ابرقهرمانی حرکت نموده است. با این حال، هنگام روبروه با جاودانگان بیشتر از هر چیز در این زمینه کنجکاو بودم که آیا ژائو که در سرزمین آواره ها و سوارکار سبک فیلم سازی خود را به نوعی شیوه شاعرانه منحصربه فرد تعریف نموده بود، رگه هایی از آن حالت را به دنیا بلاک باسترها منتقل می نماید یا خیر. جاودانگان هیچ یک از آن ویژگی ها را ندارد. واضح است که ژائو با حضور در این پروژه، تصمیم گرفت سبک بسیار رسا و خاص خود را کنار بگذارد و شیوه های توضیحی و توصیفی بسیار متعارف و سرراست فیلم سازی مارول را سرلوحه کار قرار دهد. این موضوع از جهاتی ناامیدنماینده است، اما با این حال حساسیت ژائو تا حدی در انسانیت ساده شخصیت ها، جریان کنایه ها، کشمکش ها و شور و اشتیاق ها (گاهی با عناصر عاشقانه)، در زیبایی جلوه های بصری و در شیوه ساده ای که ژائو به وسیله آن مهارت های لجستیکی خود را افزایش داده، نمایان است.

در خلاصه داستان رسمی فیلم جاودانگان آمده: پنج هزار سال پیش از میلاد، ده ابرقهرمان انسان نما، معروف به جاودانگان (اترنالز) به وسیله سلستیال آریشم از سیار ه خود، المپیا برای محافظت از بشریت در برابر همتایان شیطانی خود یعنی منحرفان (Deviants) به زمین فرستاده می شوند. طی هزاران سال، جاودانگان از انسان ها در برابر خطرات ناشی از این موجودات محافظت نموده اند، اما اجازه نداشتند در رشد جمعیت دنیا مداخله نمایند. پس از کشته شدن آخرین منحرف در سال 1500، شکافی در درون گروه جاودانگان ایجاد می گردد؛ زیرا که نظرات آن ها درباره مسؤولیت شان در قبال مردم فرق دارد. در زمان حال باری دیگر بقای بشریت با گروه جاودانگان گره می خورد و این سر شروع اتفاقات هیجان انگیز داستان است.

رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید احتمالا به یکی از بزرگ ترین شکست های تجاری پاییز تبدیل خواهد شد. با توجه به نظر منتقدان و تماشاگران رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید کوشش های بسیار زیاد یوهانس رابرتس برای احیای سری فیلم های رزیدنت اویل به ثمر ننشسته و داستان این فیلم از انسجام چندانی برخوردار نیست و اتفاقات فیلم به سختی می توانند تماشاگر را بترسانند. برایان تالریکو، منتقد وب سایت راجر ایبرت در بخشی از نقد خود برای رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید آورده است: سکانس های اکشن پرایراد و داستان سرایی بی نظم، شهر راکون را از تبدیل شدن به کابوس وحشتناکی که هواداران سرسخت این مجموعه انتظار داشتند، باز می دارد.

این فیلم ترسناک طی آخر هفته گذشته در آمریکا فقط 2.6 میلیون دلار فروخته که بسیار پایین تر از پیش بینی هاست. اکران رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید از 12 روز قبل در بازارهای دنیای هم شروع شده و بر اساس آمار باکس آفیس موجو سهم آن از سینماهای اروپا و آسیا هم تنها 11.1 میلیون دلار بوده است تا مجموع فروش آن به رقم ناامید نماینده 24.2 میلیون دلار برسد.

نویسندگی و کارگردانی فیلم رزیدنت اویل را یوهانس رابرتس بر عهده داشته است. این فیلم ساز چهل وچهار ساله که او را بیشتر به خاطر فیلم 47 متر پایین (47 Meters Down) می شناسیم چندی قبل در گفت وگویی از علاقه خود سری بازی های رزیدنت اویل گفت و به این موضوع اشاره نمود که تیم سازنده ریبوت (بازراه اندازی) رزیدنت اویل قصد دارند ضمن پایبندی به سری بازی های رزیدنت اویل، نکات و شخصیت های نوی به داستان اضافه نمایند تا پرده از رازهای عمارت مخوف اسپنسر و شهر راکون بردارند. بعلاوه رابرتس بیان نموده در ساخت فیلم نو رزیدنت اویل از حمله به کلانتری 13 (Assault on Precinct 13) به کارگردانی جان کارپنتر الهام گرفته است.

داستان فیلم نو رزیدنت اویل در سال 1998 و شهر راکون رقم می خورد. بخش زیادی از قصه در یک شب اتفاق می افتد که می توان آن را شبی سرنوشت ساز و کوششی مستمر برای فرار از دست انسان هایی دانست که ویروس تی آن ها را به هیولا تبدیل نموده است. شخصیت های محوری داستان کلر ردفیلد و لیان اسکات کندی هستند و ردپای بازی رزیدنت اویل 2 در داستان مشهود خواهد بود.

اندازه فروش فیلم تل ماسه در هفتمین هفته نمایش اش در قیاس با هفته گذشته 13 درصد کاهش پیدا نموده و ساخته نو دنی ویلنوو با یک پله صعود به جایگاه هفتم جدول رسیده است. این فیلم طی هفته گذشته در آمریکا با نمایش در 1217 سالن 1.8 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو عایدی تل ماسه از بازارهای بین المللی تا امروز را 277.6 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع فروش آن پس از 45 روز نمایش از مرز 382 میلیون دلار عبور کند که با توجه به نمایش آنلاین همزمان فیلم در HBO مکس با اکران در سالن ها و دنیاگیری کروناویروس رقم مناسبی است.

فیلم تل ماسه تا به این ساعت به طور کلی بازخوردهای مثبتی از جانب سینمادوستان و منتقدان دریافت نموده است. برای این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 62 و 337 آنالیز امتیاز 74 از 100 و 83 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد اثر نو دنی ویلنوو در نظر منتقدها فیلم قابل قبول و خوبی است. رودریگو پرز از پلی فهرست در بخشی از یادداشت خود برای اثر نو ویلنوو نوشته: تل ماسه فیلمی نیست که نظر مخالفان دنی ویلنوو را در مورد سبک کاری وی تغییر دهد؛ افرادی که او را کارگردانی متظاهر، خشک و بیش از حد جدی می دانند. هنوز تعیین نیست که با توجه به شرایط ناامید نماینده گیشه برادران وارنر مجوز ساخت تل ماسه 2 را صادر خواهد نمود یا نه، اما در حال حاضر این موضوع دغدغه ما نیست؛ بلکه باید به کیفیت بالا و جادوی غیرقابل انکار بخش اول تل ماسه بپردازیم. از نظر زیبایی شناسی تل ماسه بسیار بزرگ و پیچیده است. موسیقی های هانس زیمر بسیار شنیدنی هستند و سبک فیلم برداری گریک فریزر هم فوق العاده است.

فیلم کمدی-ماجراجویی کلیفورد سگ قرمز بزرگ (Clifford the Big Red Dog) به کارگردانی والت بکر همچون سه هفته گذشته فروش خوبی داشته و این فیلم نوجوان پسند با نمایش در 3261 سالن توانسته 1.8 میلیون دلار بفروشد و در جایگاه هشتم جدول پرفروش ترین فیلم های در حال اکران در آمریکا قرار بگیرد. این فیلم هنوز در بازارهای بین المللی روی پرده نرفته است.

کلیفورد سگ قرمز بزرگ با بازی جک وایتهال، داربی کمپ، تونی هیل، سینا گیلری، دیوید آلن گریر و راسل وانگ بر اساس مجموعه کتاب های بچگانه به همین نام اثر نورمن بریدول ساخته شده است. عشق فراوان یک دختر جوان به توله سگی کوچک به نام کلیفورد، باعث رشد خیلی زیاد او شده به طوری که کلیفورد تبدیل به یک سگ غول پیکر می گردد! برای کلیفورد سگ قرمز بزرگ در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 17 و 55 آنالیز امتیاز 55 از 100 و 49 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد این فیلم حداقل در نظر منتقدان چندان قابل اعتنا نیست.

فیلم درام و زندگی نامه ای شاه ریچارد به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین با بودجه 28.1 میلیون دلاری در سومین هفته اکرانش 1.2 میلیون دلار در آمریکا فروخته و از بازارهای بین المللی هم پس از 17 روز 8.2 میلیون دلار به دست آورده تا در مجموع 18.2 میلیون دلار به حساب برادران وارنر واریز کند که پایین تر از پیش بینی هاست و احتمالا پیروز به بازگشت سرمایه نخواهد شد. از میان بازیگران شاه ریچارد می توان به ویل نامیت، جان برنثال، لیو شرایبر و دیلان مک درموت اشاره نمود.

این فیلم به نقش پررنگ ریچارد ویلیامز، مربی سرشناس تنیس در پیروزیت های ورزشی دخترهایش، ونوس و سرنا ویلیامز می پردازد. برای شاه ریچارد در متاکریتیک و راتن تومیتوز تا به این ساعت به ترتیب بر اساس 41 و 173 رای امتیاز 77 از 100 و 92 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده است.

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین: آریا یک شب بی ستاره (Sword Art Online: Progressive - Aria of a Starless Night) طی آخر هفته گذشته با نمایش در 840 سالن 1.05 میلیون دلار فروخته تا باری دیگر افزایش چشم گیر اندازه محبوبیت انیمه ها در غرب را تایید کند.

این انیمه سینمایی بر اساس مانگای هنر شمشیرزنی آنلاین: ترقی خواه ساخته شده و داستان آن از این قرار است که در سال 2022 از یک بازی واقعیت مجازی با نام هنر شمشیرزنی آنلاین رونمایی می گردد که در آن بازیکنان با گذاشتن کلاهی بر سر که با عصب های گردن ارتباط برقرار می کند، می توانند به دنیای مجازی بازی که آینکرد نام دارد، منتقل شوند. آینکرد، قلعه فلزی بزرگی ست که در میان آسمان شناور است و صد طبقه متفاوت. هرکدام از طبقه های آن ممکن است دارای جنگل ها، کوه ها، دریاچه ها، زیرزمین ها، دشت ها و چالش های پنهان مختلفی باشد. در این طبقه ها جانوران و دیوهایی وجود دارند که بازیکن با نابود کردن آن ها تجربه و امتیاز بدست می آورد و برای رفتن به طبقه بالاتر باید غول آخر مرحله را شکست داد که در آخرین مکان طبقه واقع شده است. در نوامبر 2022 تمام بازیکنان برای اولین بار پس از آزمایش نسخه بتایهنر شمشیرزنی آنلاین، به سرور اصلی بازی متصل می شوند، اما خیلی زود درمی یابند که دکمه خروج از بازی وجود ندارد و سازنده بازی به آن ها اطلاع می دهد که برای خروج از دنیای آینکرد باید تمامی صد مرحله بازی را فتح نمایند و در این میان هرکس که آواتارش بمیرد در دنیای واقعی نیز جان خود را از دست خواهد داد. در این بین دانش آموز دبیرستانی به نام آسونا پس از اینکه متوجه می گردد در دنیای مجازی گیر افتاده، تمام کوشش خود برای رهایی از آن را به کار می گیرد و به شخصیت محوری قصه تبدیل می گردد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
افسون

Encanto

212.757.9
شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ

Ghostbusters: Afterlife

310.3102.1
خاندان گوچی

House of Gucci

26.733.6
کریسمس با برگزیدگان: پیغام آوران

Christmas with the Chosen: The Messengers

14.14.1
جاودانگان

Eternals

53.9156.5
رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید

Resident Evil: Welcome to Raccoon City

22.613.1
تل ماسه

Dune

71.8104.5
کلیفورد سگ قرمز بزرگ

Clifford the Big Red Dog

41.845.7
شاه ریچارد

King Richard

31.213.4
هنر شمشیرزنی آنلاین: آریا یک شب بی ستاره

Sword Art Online: Progressive - Aria of a Starless Night

11.051.05

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1917

به "انیمیشن افسون در هفته کم رمق گیشه در صدر باقی ماند (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن افسون در هفته کم رمق گیشه در صدر باقی ماند (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید