با این روش ها دیگر از تنهایی سفر کردن نمی ترسید

به گزارش مجله سویگل، نمی دانم که شما از هواداران سفر کردن به صورت انفرادی هستید یا ترجیح می دهید که همواره در طول سفر اطرافتان شلوغ باشد اما در این میان کسانی هستند که برای سفرشان به همسفر احتیاج دارند و از مسافرت رفتن بدون همسفر می ترسند.

با این روش ها دیگر از تنهایی سفر کردن نمی ترسید

امروز در این مطلب نظرات کیت میلر را با هم در رابطه با روشهای مقابله با ترس در سفرهای انفرادی می خوانیم. کیت یک معلم یوگاست که عاشق سفر است و حالا سفر بخشی جدانشدنی از زندگی او به شمار می رود. او زمانی که تنها 20 سال داشت برای نخستین بار به اروپا سفر کرد و با چالشهای زیادی روبرو شد که ترس هایی را برایش به همراه داشت برای مثال در فرودگاه او را به اشتباه دستگیر کردند و یا این که همواره می ترسید که شی مهمی را فراموش نموده باشد.

این تجربه باعث شد تا کیت سعی کند که چالش هایش را با دیگران به اشتراک بگذارد و راهکار هایی را پیشنهاد بدهد که دیگر کسی از سفر انفرادی واهمه نداشته باشد. به نظر کیت آن سفر انفرادی تا 10 سال، بهترین سفری بود که او تجربه کرد.

1- به گروه های آنلاین بپیوندید

اگر در فکر سفر انفرادی هستید اما هنوز شک دارید، برای اولین قدم به گروه های سفر آنلاین بپیوندید. گروه هایی که در شبکه های اجتماعی تشکیل می شوند پیشنهاد خوبی هستند. با این کار شما با نگرانی های سایر افراد آشنا می شوید و بهترین راهکار ها را پیدا می کنید. در انجمن های آنلاین با خواندن نظرات و پرسش سوالاتتان می توانید بسیاری از نگرانی های خود را رفع کنید. به نوعی می توان گفت که وقتی به این گروه ها بپویندید در حقیقت دیگر تنها نیستید و در زمان بروز مشکل امکان یاری دریافت از اعضای آن گروه وجود خواهد داشت.

2- از نزدیک آغاز کنید

سفر به صورت انفرادی بسیار جذاب و در عین حال برای غیرحرفه ای ها بسیار ترسناک است. برای این که از سفر انفرادی تان لذت ببرید، توصیه می گردد که برای نخستین بار به یک کشور خارجی سفر نکنید و از مقاصد نزدیک آغاز کنید. اتومبیلتان را سوار شوید و به اطراف شهر یا سایر شهرهایی که دورتر از محل زندگی شما هستند، سفر کنید تا در صورت روبرو شدن با مشکل از افرادی که هم زبان شما هستند، یاری بگیرید. برای اولین تجربه سفر انفرادی همواره سفرهای داخلی بهترین گزینه هستند.

3- ترس را بپذیرید

ترس برای افراد مختلف مصادیق گوناگونی دارد و به تعداد هر انسانی می توان آن را تفسیر کرد. در سفر انفرادی ترس می تواند از مسائلی چون تمام شدن پول، ندانستن زبان مقصد، تنها ماندن یا عدم آشنایی با زبان اشاره و... معنا گردد. در ابتدا باید بدانید که ترس یک امر کاملا عادی است و همه ترس را تجربه می نمایند سپس باید قبول کنید که شما هم می ترسید اما برای کسب احساس امنیت بیشتر باید ترستان را کنترل کنید. برای این کار ابتدا ترس خود را شناسایی نمایید، برای مثال اگر از ندانستن زبان کشور مقصد می ترسید، تنها کافی ست قبل از سفرتان یک کلاس آموزشی بروید یا اگر از فرودگاه و هواپیما می ترسید، یکبار پیش از موعد به فرودگاه رفته و با محیط آشنا شوید و در نهایت وقتی سوار هواپیما می شوید، نفس عمیق کشیده و خود را غرق در افکار مثبت کنید.

4- در تورهای محل ثبت نام کنید

یکی از مزایای سفر انفرادی این است که شما فرصت دارید تا با انسانهای جدید ملاقات نموده و آشنا شوید. در این بین یکی از عالی ترین روشها برای آشنایی با افراد دیگر در سفر، ثبت نام در گروه های محلی یا گشت شهری است. اگر می دانید که دوست دارید چه مکان هایی در مقصدتان را ببینید، در اینترنت جستجو کنید و تورهایی که برای آن مقاصد برنامه ریزی شده اند را یافته و در آنها ثبت نام کنید. کسی نمی داند شاید در همین تورها دوستانی پیدا کنید که تا آخر عمر برایتان باقی بمانند. اگر علاقه ای به ثبت نام در تورها ندارید، خود را به صرف یک وعده ناهار یا شام در رستوران دعوت کنید و بهتر است رستوران هایی در اولویت شما باشند که تورهای گردشگری در آنها غذا می خورند.

5- قوانین تعیینی معین کنید

همه مسافران چه آنهایی که گروهی سفر می نمایند و چه کسانی که تنها هستند، باید پیش از حرکت برای خود قوانینی تعیین نمایند. برای مثال قوانینی چون شبها هرگز در خانه بومیان اقامت نمی کنم، همواره از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنم، غذاهای جدید امتحان می کنم یا... این قوانین به شما در تصمیم گیری های آینده یاری می نمایند و در طی سفر می دانید که سوار اتومبیل افراد غریبه نخواهید شد یا همواره پاسپورت خود را در کجا نگهداری می کنید و این مسائل تا میزان زیادی از استرس و ترسهای شما کم خواهند کرد.

6- برنامه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

با پیشرفت تکنولوژی حالا روشهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن برنامه سفر وجود دارد و حتی گوگل هم این امکان را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید اطلاعات سفر خود را به صورت کامل در برنامه سفرتان درج نموده و آن را در اختیار یکی از افراد مورد اعتماد خود قرار بدهید تا بدانید که در صورت بروز مشکل شما را خواهند یافت.

7- زیاد به تنهایی فکر نکنید

از قلم نیاندازید که سفر انفرادی موضوعی است که افراد بسیاری برای دستیابی به آن کوشش زیادی می نمایند و شاید انجام چنین سفری روزی برای شما هم یک رویا بود، پس اجازه ندهید که ترس بر شما غلبه کند. مطمئن باشید که سفر تجارب مثبت زیادی به همراه دارد و با برنامه ریزی درست مسئله ای برای شما پیش نخواهد آمد بنابراین زیاد به نکات منفی فکر کنید و لذت ببرید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 257

به "با این روش ها دیگر از تنهایی سفر کردن نمی ترسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش ها دیگر از تنهایی سفر کردن نمی ترسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید