برهم صالح خواهان توقف فوری عملیات ترکیه در سوریه شد

به گزارش مجله سویگل، رئیس جمهور عراق خواهان توقف فوری تجاوز ترکیه به سوریه شد و گفت که بغداد آماده میانجی گری برای حل مسالمت آمیز بحران میان کُردهای سوریه و ترکیه است.

برهم صالح خواهان توقف فوری عملیات ترکیه در سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برهم صالح رئیس جمهور عراق روز شنبه در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رووداو، رئیس جمهور عراق در این تماس تلفنی خواهان توقف فوری تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه شد.

برهم صالح گفت که باید جنگ و درگیری متوقف گردد و بحران دو طرف به صورت مسالمت آمیز و دیپلماتیک حل گردد.

رئیس جمهور عراق خواهان مداخله فوری سازمان ملل شد و اعلام نمود که عراق آماده ارائه یاری و واسطه گری برای حل بحران ترکیه و کُردهای سوریه است. وی اضافه کرد: این جنگ ممکن است باعث احیای داعش یا ایجاد یک داعش دیگر گردد.

رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه (17 شهریورماه) از شروع عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه اطلاع داد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی است.

اروپا و آمریکا تهدید کردند که ترکیه در صوت ادامه تجاوزات خود به شمال سوریه، با تحریم روبرو می گردد. از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ترکیه در مورد منزوی شدن ترکیه پس از اعلام اعتراض ایران، روسیه، اروپا و کشورهای عربی به عملیات در شمال سوریه، گفت که ما از انزوا نمی ترسیم زیرا با تروریسم مبارزه می کنیم (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 455

به "برهم صالح خواهان توقف فوری عملیات ترکیه در سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح خواهان توقف فوری عملیات ترکیه در سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید