بهره برداری از طرح های مسکن ملی؛ امروز

به گزارش مجله سویگل، خبرگزاری خبرنگاران- مراسم بهره برداری از طرح های مسکن ملی و مسکن مهر تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری آغاز می شود.

بهره برداری از طرح های مسکن ملی؛ امروز

به گزارش خبرنگاران؛ در این مراسم علاوه بر تعیین تکلیف نهایی 400 هزار واحد مسکن ملی در قالب واگذاری گروهی زمین و یا معرفی افراد به طرح های آغاز شده و در حال ساخت، بیش از 40 هزار مسکن مهر هم به بهره برداری خواهد رسید و به متقاضیان تحویل می شود.

در مراسم امروز نزدیک به 12 هزار مسکن ملی در 8 استان افتتاح خواهد شد و 135 هزار قطعه زمین به گروه های ساخت واگذار می شود که از این تعداد 95 هزار قطعه، ظرف یک سال گذشته واگذار شده و در این مراسم 40 هزار واحد دیگر واگذار می شود. در این بخش، هر پلاک به گروه های سه نفر به بالا واگذار خواهد شد تا نسبت به احداث واحد مسکن ملی، اقدام کنند.

در ادامه 253 هزار نفر به 253 هزار واحد مسکن ملی در حال احداث معرفی می شوند.

حدود 14 هزار و 500 واحد مسکن ملی هم در بافت های فرسوده در دست ساخت است که از این تعداد 6 هزار و 700 واحد در این مراسم به بهره برداری می رسد.

همچنین بخشی از این مراسم به آغاز عملیات اجرایی حدود 69 هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم نامه ها با دیگر وزارتخانه ها اختصاص دارد که از این تعداد، 30 هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان، 37 هزار واحد مسکن ملی نیرو های مسلح، 2 هزار واحد مسکن ملی کارگران است.

ارزش طرح اقدام ملی حدود 240 هزار میلیارد تومان است که حدود 60 هزار میلیارد تومان آن مربوط به قیمت اراضی و حدود 180 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1228

به "بهره برداری از طرح های مسکن ملی؛ امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از طرح های مسکن ملی؛ امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید