بوی باران در ارسباران

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بوی باران عنوان نمایشگاه نقاشی آبرنگ است که در آن 50 اثر از 25 هنرمند به سرپرستی استاد احمدمقدسی، گردآوری شده که معتقد هستند از زیاده گویی و جزئیات در خلق یک اثر نقاشی باید فاصله گرفت و با حداقل لکه ها به روح و بنیاد طبیعت و یا دنیا هستی رسید. به عبارتی دیگر از عنیت گرایی در دنیا هستی باید فاصله گرفت و به هویت آن اشاره نمود.

بوی باران در ارسباران

در آثار خلق شده به وسیله این هنرمندان، هویت همان روح طبیعت است که با ضربه های قلم و آبرنگ بر روی کاغذ نقش می بندد. در این آثار علاوه بر کوشش برای خلق اثر با ابزارهایی چون آبرنگ، هنرمندان سعی دارند با ترکیب مواد متفاوت به این حداقلی و خلاصه گی بیشتر یاری نمایند.

این نمایشگاه که از 5 تا 15 آذرماه 1400 از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران برپاست، در نهایت یک پیغام را به علاقه مندان هنرهای تجسمی می دهد و به بیانی یادآور شعر شاعر لحظه های اکنون، سهراب سپهری است که: چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.

بعلاوه لازم به ذکر است افتتاحیه این نمایشگاه روز آدینه 5 آذرماه از ساعت 16 تا 20 با حضور اساتید نقاشی و علاقمندان به هنر برگزار می گردد.

نگارخانه هنر در خیابان شریعتی، خیابان ارسباران (جلفا) نبش کوچه عقاب، فرهنگسرای ارسباران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1911

به "بوی باران در ارسباران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوی باران در ارسباران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید