تراشتگن: هدفمان قهرمانی اروپاست، در فکر جدایی از بارسا بودم

به گزارش مجله سویگل، تراشتگن: هدفمان قهرمانی اروپاست، در فکر جدایی از بارسا بودم

تراشتگن: هدفمان قهرمانی اروپاست، در فکر جدایی از بارسا بودم

بارسلونا که آخرین بار در سال 2015 قهرمان چمپیونزلیگ شد، بعد از سه قهرمانی پیاپی رئال در این رقابت ها، اکنون سخت به دنبال تکرار موفقیت در این جام است. آنها در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی این فصل، در خانه لیون به تساوی بدون گل رضایت دادند اما همچنان از شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد برخوردارند. آبی و اناری ها در لالیگا هم با 7 امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکو مادرید در صدر جدول قرار دارند و شانس اصلی قهرمانی محسوب می شوند. ضمن اینکه در کوپا دل ری نیز به فینال رسیدند و باید در دیدار نهایی مقابل والنسیا قرار بگیرند.

علی رغم شانس زیاد برای فتح دو جام داخلی، تراشتگن تایید کرد که فتح چمپیونزلیگ، هدف اصلی تیمش است و از اهمیت داشتن یک خط دفاعی مستحکم برای رسیدن به این عنوان گفت: حذف شدن با شکست مقابل رم در رقابت های فصل قبل برای ما بسیار تلخ بود. ما امکان بیشتری برای صعود داشتیم. قهرمانی در چمپیونزلیگ، هدف اصلی ماست. این مهم است که این هدف را در ذهن داشته باشیم اما این به آن معنی نیست که از وظایف مان در رقابت های داخلی غفلت می کنیم. ما هنوز بازی های سخت زیادی داریم. فاصله ای که داریم، کارمان را راحت کرده اما رئال و اتلتیکو همیشه حریفان سختی هستند. خوب دفاع کردن، کلید قهرمانی در چمپیونزلیگ است. ما نقاط قوت خودمان را در جلوی زمین داریم و همیشه برای گلزنی خوب است اما به ویژه در مراحل حذفی، مهم است که گل های کمی دریافت کنیم و البته باید در زمان مناسبی، در این مراحل حضور پیدا کنید. رئال سال قبل در چمپیونزلیگ خیلی عالی نبود اما در زمانی که مهم بود، خوب بودند. باید به این خاطر، به آنها احترام گذاشت.

-

تراشتگن که در سال 2014 از بروسیا مونشن گلادباخ به بارسا پیوست، در ابتدا پشت سر کلودیو براوو، دروازه بان دوم بارسا بود و در رقابت های کوپا دل ری و چمپیونزلیگ به میدان می رفت. او تایید کرد که این شرایط باعث شده بود به جدایی از بارسا فکر کند: من و براوو رقابت بر سر شماره یک شدن را به خوبی مدیریت کردیم. او دروازه بان فوق العاده ای است که در آن زمان شماره یک بود. سرمربی نمی خواست تغییری در دروازه بدهد زیرا او در لیگ نمایش های خوبی ارائه داده بود. البته این باعث می شود که شما در مورد آینده فکر کنید زیرا بازی کردن مهمترین چیز است. البته بهتر نمی شد اگر مربی می گفت تو در لیگ بازی می کنی و براوو در سایر رقابت ها. این چیزی نبود که من بخواهم و در سال 2016، شرایطی به وجود آمد که به جدایی از بارسا فکر کردم. باشگاه دائما در جریان بود. کلودیو و من با شرایط بسیار پیچیده برخورد کردیم و گفتیم که آن را دوست نداریم. مقطعی می رسد که شرایط قابل تحمل نیست. در نهایت بارسا تصمیم گرفت من را نگه دارد. فکر می کنم من پاسخ اعتماد آنها را دادم

رقابت با نویر

علی رغم بازی های خوب تراشتگن در بارسا، همچنان پشت سر مانوئل نویر، دروازه بان دوم تیم ملی آلمان است اما تراشتگن امیدوار است که بتواند به زودی به شماره یک مانشافت تبدیل شود: شرایط در تیم ملی آلمان مانند گذشته است. برای رسیدن به شماره یک تیم ملی، باید در بازی های باشگاهی نمایش های قابل قبولی داشته باشید. با توجه به این موضوع، فکر می کنم با شخصیت و کیفیت فردی ام، در موقعیت خوبی برای این پست هستم. مهم است که به بازی های خوب برای بارسا ادامه بدهم و آماده بمانم. می خواهم همچنان فشار روی نویر را حفظ کنم. من و نویر یکدیگر را به خوبی درک می کنیم. ما به شکلی معمول و خوب با هم صحبت می کنیم، در مورد شرایط بازی و در مورد بازی های هم اظهارنظر می کنیم. از مانو سپاسگزارم، به خاطر کارهایی که برای تیم ملی آلمان انجام داد. او در تورنمنت ها، بازی های فوق العاده ای انجام داد. من برای او احترام زیادی قائلم. اما این به آن معنا نیست که نمی خواهم شماره یک باشم. در گذشته این را گفته بودم که می خواهم در پست دروازه بانی تغییر ایجاد کنم. برای این کار تلاش می کنم.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 150

به "تراشتگن: هدفمان قهرمانی اروپاست، در فکر جدایی از بارسا بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشتگن: هدفمان قهرمانی اروپاست، در فکر جدایی از بارسا بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید