تفاهم نامه همکاری آموزشی و علمی بین دانشگاه پیغام نور و شورای عالی استان های کشور امضا شد

به گزارش مجله سویگل، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه پیغام نور و شورای عالی استان ها کشور شورای به امضای محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور و علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها رسید.

تفاهم نامه همکاری آموزشی و علمی بین دانشگاه پیغام نور و شورای عالی استان های کشور امضا شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه پیغام نور و شورای عالی استان ها کشور شورای به امضای محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور و علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها رسید.

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور کشور با حضور در سی و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها و در مراسم تفاهم نامه با این شورا گفت: امروز یکی از روز های خوب مسئولیت من است چرا که در جمعی هستم که از سراسر کشور جمع شده اند.

وی در مورد دانشگاه پیغام نور و رسالت آن گفت: دانشگاه پیغام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است و بر اساس قوانین وزارت علوم اداره می گردد.

زمانی اضافه نمود: دانشگاه پیغام نور 430 هزار دانشجوی فعال در کشور دارد که توسط 4 هزار عضو هیئت علمی در رشته های مختلف علمی آموزش دیده و توسط 10 هزار کارمند اداره می گردد. بنابراین دانشگاه پیغام نور از نظر کارمند و استاد و دانشجو 450 هزار عضو دارد.

رئیس دانشگاه پیغام نور ادامه داد: این دانشگاه در سراسر کشور 360 مرکز مستقل همراه با 140 مرکز وابسته دارد. همچنین 56 مرکز و واحد در کشورهای دیگر تاسیس شده است.

وی یکی از ویژگی های دانشگاه پیغام نور را سیستم آموزش ترکیبی آن دانست و بیان داشت: سیستم آموزشی دانشگاه پیغام نور به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری فعالیت می نماید. در سال های اخیر حدود 10 درصد کلاس ها و 30 درصد امتحانات به صورت مجازی برگزار می شد و رشد ملایمی داشت اما پس از آغاز کرونا ظرف کمتر از یک ماه آموزش و امتحانات دانشگاه پیغام نور به صورت صددرصد مجازی شد.

زمانی بیان داشت: آموزش به صورت تمام مجازی و کشوری در تابستان به صورت آزمایشی برگزار گردید و موفقیت آمیز بود. از این رو در این ترم نیز آموزش و آزمون های دانشگاه پیغام نور به صورت صددرصد مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیغام نور با اشاره به حضور خود در جمع اعضای شورای عالی استان ها گفت: خوشحالم که امروز در کنار یک شبکه دیگر حضور دارم. به این صورت که افراد آن از سراسر کشور از روستاها تا کلانشهرها یک شبکه بزرگ و سراسری را ایجاد نموده اند و فکر می کنم همکاری این دو شبکه می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

وی در مورد همکاری دانشگاه پیغام نور و شورای عالی استانها گفت: ما آمادگی داریم تمام امکانات دانشگاه پیغام نور در سراسر کشور را در اختیار شوراها قرار دهیم و می توانیم نیازهای شوراها را هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ پژوهشی تامین کنیم.

زمانی با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان داشت: دانشگاه پیغام نور در این زمینه نیز فعالیت می نماید. به این صورت که ما کوشش می کنیم ظرفیت استان ها را شناسایی نموده و بر اساس آن نیروی کار تخصصی آموزش دهیم. در این رابطه نیز تفاهم نامه ای با معاونت ریاست جمهوری امضا نموده ایم. از این رو تقاضا داریم شوراها در سراسر کشور ظرفیت های منطقه خود را به دانشگاه پیغام نور معرفی نمایند تا ما بتوانیم زمینه آموزش آن را فراهم نماییم. استانداری ها نیز بر اساس تفاهم نامه موجود و داشتن مدرک دانشگاه پیغام نور در آن رشته تخصصی برای هر ایده اشتغال زایی 100 میلیون تومان وام در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

در بخشی از این تفاهم نامه آمده است: به منظور ایفای نقش موثر در تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به لزوم هماهنگی میان نهاد های مردمی و مراکز علمی و در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی های اجتماعی، مالی، فرهنگی، سیاسی و علمی و نیز بسترسازی برای اجرای اصل یکصدم قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، مالی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و در راستای اجرای مفاد سند توسعه و اقتدار علمی کشور؛ این تفاهم نامه با تاکید بر همکاری، مشارکت و بهره مندی طرفین از امکانات و ظرفیت های یکدیگر جهت تحقق اهداف مشترک، فی مابین دانشگاه پیغام نور و شورای و عالی استان ها منعقد، امضا و مبادله می گردد.

همچنین توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، مالی، اجتماعی و فناوری میان طرفین، بهره مندی متقابل از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر و توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات فرهنگی و علمی فی مابین مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه و اعضای شورای عالی و سایر سطوح شورا های اسلامی در سطح کشور از اهداف این تفاهمنامه ذکر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1166

به "تفاهم نامه همکاری آموزشی و علمی بین دانشگاه پیغام نور و شورای عالی استان های کشور امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری آموزشی و علمی بین دانشگاه پیغام نور و شورای عالی استان های کشور امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید