تمایل فیلیپین به کاهش تنش با چین

به گزارش مجله سویگل، فیلیپین باوجود بروز اختلافات اخیر با چین در موضوع دریای چین جنوبی از انجام مذاکرات محبت آمیز با پکن اطلاع داد.

تمایل فیلیپین به کاهش تنش با چین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه فیلیپین امروز (شنبه) گفت که این کشور و چین مذاکرات محبت آمیز ای در خصوص دریای چین جنوبی داشته اند.

این خبر چندین روز پس از آن منتشر شد که وزیر خارجه فیلیپین دستور خروج کشتی های چینی از منطقه مورد مناقشه میان دو کشور را داد.

حضور صدها کشتی چینی در داخل منطقه مالی اختصاصی فیلیپین آخرین دلیل تنش میان دو کشور در دریای چین جنوبی بوده است.

با اینحال دپارتمان امور خارجه فیلیپین در بیانیه ای گفت : دو طرف تبادلات محبت آمیز و صریحی در خصوص شرایط عمومی و موضوعات خاص در دریای چین جنوبی داشته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: درک مشترکی درخصوص اهمیت مذاکره برای کاهش تنش و درک موقعیت هر دو کشور و مقاصد آنها در منطقه وجود دارد.

هر چند وزیر خارجه فیلیپین از ادبیات نه چندان محبت آمیز ای برای اعتراض به حضور چین در منطقه دریای چین جنوبی استفاده نموده بود اما به نظر می رسد رودریگو دوترته، رئیس جمهوری این کشور ترجیح می دهد بر آتش تنش میان دو کشور نیافزاید و به دلیل تمایل این کشور به سرمایه گذاری و وام های چین، وزرای خود را از اظهار نظر درباره شرایط دریای چین جنوبی منع نموده است.

هرچند فیلیپین بارها خواهان احترام چین به قوانین بین الملل شده اما باوجود تنش های موجود روابط میان پکن و این کشور در دوره ریاست جمهوری دوترته بهبود پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1607

به "تمایل فیلیپین به کاهش تنش با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل فیلیپین به کاهش تنش با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید