توسعه کشت میوه های گرمسیری در محیط های کنترل شده

به گزارش مجله سویگل، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت میوه های گرمسیری در محیط های کنترل شده توسعه می یابد.

توسعه کشت میوه های گرمسیری در محیط های کنترل شده

به گزارش سرویس اقصادی خبرنگاران، زهرا جلیلی مقدم گفت:از ارزآوری 509.3 میلیون دلاری میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال گذشته خبر داد.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت انبه و موز در محیط های کنترل شده از برنامه های آینده دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

وی با بیان اینکه پیگیری واردات پایه های پاکوتاه و ارقام مناسب جهت توسعه کشت در گلخانه ها در حال اجرا است، ادامه داد: کشت انبه و موز در محیط کنترل شده و کشت پشن فروت، دراگون فروت و پاپایا را نیز دنبال می کنیم.

به گفته مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری، تولید نهال آناناس و توسعه کشت این محصول نیز در دستور کار واقع شده است.

وی شرح داد: تولید میوه های میوه های نیمه گرمسیری در گلخانه و محیط های کنترل شده با اجرای سایبان در باغات میوه های نیمه گرمسیری به منظور افزایش بهره وری آب و سایر نهاده ها در حال اجرا است.

جلیلی مقدم یادآور شد: مجموع صادرات محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال گذشته 756 هزار تن بوده که با ارزآوری 509.3 میلیون دلار در سال گذشته همراه بوده است.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1971

به "توسعه کشت میوه های گرمسیری در محیط های کنترل شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کشت میوه های گرمسیری در محیط های کنترل شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید