شکم گردی در عمان

به گزارش مجله سویگل، کشف طعم جدید و متنوع غذاها در نقاط مختلف دنیا یکی از جذابیت های سفر برای هر گردشگریست، به طوری که نمی توان از تأثیر شگفت انگیز غذاها و خوراکی های متنوع برای ثبت خاطراتی شیرین به راحتی چشم پوشی کرد.

شکم گردی در عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

اگر عمان را به عنوان مقصد رویایی سفر خود انتخاب نموده اید منتظر روبه رو شدن با دنیایی از غذاهای متنوع و طعم های به یادماندنی باشید.

در سال های دور قبل از این که استخراج نفت راه کاری برای کسب درآمد کشور عمان باشد تجارت دریایی اقتصاد مردم را تأمین می کرد و همین عامل سبب شد تا غذاهایی با طعم های آشنا از هند، عربستان تا ایران، آفریقای شمالی و مدیترانه در این کشور پدید آیند.

خرما

شاید نتوان خرما را به عنوان یکی از وعده های غذایی اصلی عمانی ها دانست، ولی اهمیت خاص این میوه شیرین اگر بیشتر از غذاها نباشد کمتر هم نیست. در بدو ورود به هر مکانی در عمان، چه مهمانی خانگی باشد یا کافه و رستوران، با خرما، ارده و قهوه ای دلچسب که به سبک عمانی ها با دارچین و هل ترکیب شده از مهمانان پذیرایی می شود. سرو توأمان قهوه و خرما پای ثابت مراسم و مهمانی های عمانی ها است.

حلوا

حلوای اصیل عمانی یکی از گزینه هایی ست که برای سنجیدن سطح مهمان نوازی در عمان کاربرد دارد. این خوراکی خوش مزه با شکر قهوه ای و خرما آماده شده و با انواع ادویه ها، گل رز و شکلات طعم دار می شود.

مجبوس (Majboos)

اگر در عمان در یک مهمانی نامزدی دعوت شدید منتظر باشید تا با مجبوس از شما پذیرایی شود. برنج، زعفران، هل، فلفل، گوشت قرمز یا سفید از مهم ترین مواد تشکیل دهنده این غذا هستند، جالب است بدانید مجبوس در عمان معنای نامزدی دارد و به نام های مکبوس یا کبسا نیز شناخته می شود.

شووا (Shuwa)

شاید صرف زیاد زمان و طرز تهیه غیر معمول و سخت شووا باعث شده تا این طبخ این غذای عجیب و سنتی در عمان تنها به زمان های خاصی در سال مانند شب های عید منتهی شود. در عمان رسم است خانواده ها در شب اول عید تکه ای گوشت مزه دار شده را در میان برگه های نخل یا موز می پیچند و طی یک یا حتی دو شبانه روز در تنور می گذارند تا آماده شود.

ماشوای (Mashuai)

ماشوای یکی از لذیذترین غذاهای عمان است که با دیدن آن آب دهان تان راه می افتد. ماشوای با گوشت شاه ماهی که با لیموی تازه مزه دار شده آماده می شود.

موشالت (Mushaltat)

موشالت غذایی محبوب در عمان است که شاید سرعت تهیه این غذا نقش عمده ای در شهرت آن داشته است. این غذا با ترکیبی از نان، گوشت و پنیر و تنها در پنج دقیقه آماده می شود و ظاهر و طعمی شبیه پیراشکی دارد.

شاورما (Shawarma)

شاورما به عنوان یکی از غذاهای خیابانی عمان شناخته می شود. نحوه طبح این غذای لذیذ از کباب ترکی الهام گرفته شده است.

میشکاک (Mishkak)

یکی دیگر از غذاهای محبوب خیابانی در عمان میشکاک است. این غذا به صورت چیده شدن تکه های انواع گوشت نظیر گوشت مرغ، بره و گوساله روی سیخ های چوبی بلند و طبخ روی ذغال تهیه می شود.

لبن (Halwa)

لبن یکی از نوشیدنی های جذاب و اصیل عمان است که به راحتی در هر جایی می توانید آن را سفارش دهید و ترکیباتی شبیه دوغ دارد. در عمان این نوشیدنی همراه با پسته و هل سرو می شود.

نان عمانی (Laban)

نان جزئی جدا ناپذیر از سفره رنگارنگ عمانی ها کنار تمام غذاها می باشد که با ترکیب آرد، آب و نمک و به شیوه ای ساده در هر خانه ای تهیه می شود.

هریس (Harees)

هریس یکی از غذاهای سنتی عربی شبیه حلیم است که با گندم و گوشت تهیه شده و صرف آن به مناسبت های خاصی مانند ماه رمضان محدود می شود. اصالت این غذا به ارمنستان و قرن دهم میلادی باز می شود.

منبع: ddsafar
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 790

به "شکم گردی در عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردی در عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید