توصیه هایی برای حفظ سلامت زائران اربعین حسینی

به گزارش مجله سویگل، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیاده روی اربعین حسینی سال جاری مصادف است با فصل پاییز و شروع سرما و این امر مخاطرات بالقوه ای را برای زائران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بر دارد.

توصیه هایی برای حفظ سلامت زائران اربعین حسینی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از وبدای شیراز دکتر فاطمه ویزشفر، با اشاره به همزمانی ایام پیاده روی اربعین حسینی و فصل پائیز، گفت: از طرفی با توجه به وجود بعضی بیماری های بومی کشور عراق، باید زائران نکاتی را رعایت نمایند تا با کمترین مشکل این سفر معنوی به پایان برسد.

او اظهار داشت: در این زمینه رعایت بهداشت فردی بسیار مهم بوده و می تواند از بروز ابتلا به بیماری های عفونی جلوگیری کند. بنابراین ضروری است زائران از نخستین لحظه سفر تا زمانی که به ایران بازمی گردند در رعایت دقیق بهداشت فردی کوشا باشند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون می تواند برای جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های عفونی، به ویژه عفونت های تنفسی مفید باشد.

او با اشاره به لزوم مصرف غذای سالم، گفت: با وجودیکه کاروان ها و موکب های برپا شده برای حفظ ایمنی و بهداشت آب، موادغذایی و اسکان زائران کوشش می نمایند، اما افراد هم باید مراقبت لازم را لحاظ نموده و تنها از موادغذایی و آبی استفاده نمایند که از سلامت آن اطمینان دارند.

ویزشفر ادامه داد: استفاده از وسائل حفاظت فردی نیز بسیار مهم است؛ اگر زائری دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شد، باید از ماسک استفاده کند؛ البته استفاده از ماسک در افراد سالم هم از ابتلا به بیماری تنفسی آنفولانزا پیشگیری می نماید.

او همراه داشتن لباس مناسب را مورد تاکید قرار داد و گفت: در طول سفر، نیروهای بهداشت و درمان همراه با کاروان ها و در موکب های مختلف حضور دارند و توصیه های بهداشتی را ارائه می دهند، اما رعایت بهداشت فردی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که خود افراد در سلامت خود نقش اساسی را ایفا می نمایند.

او ادامه داد: افرادی که دارای بیماری های مزمن بوده و دارو مصرف می نمایند، به اندازه کافی دارو به همراه داشته باشند، هر چند در طول جهت موکب های بهداشتی درمانی، خدمات دارویی نیز ارائه می دهند، اما ضروری است زائران داروی موردنیاز خود را به همراه داشته باشند.

این استاد دانشکده پرستاری و مامایی شیراز گفت: بیماران مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی و فشارخون بالا در صورت تمایل به شرکت در این آئین، مذهبی، داروهای خود را به اندازه کافی همراه داشته باشند و مصرف به موقع آن را فراموش ننمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 454

به "توصیه هایی برای حفظ سلامت زائران اربعین حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای حفظ سلامت زائران اربعین حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید