تولید نوشیدنی کامبوجا با میکروارگانیسم بومی در مشهد

به گزارش مجله سویگل، محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد با کمک میکروارگانیسم های بومی توانسته اند نوشیدنی کامبوجا را تولید کنند.

تولید نوشیدنی کامبوجا با میکروارگانیسم بومی در مشهد

مجری طرح تولید کامبوجا مزیت این طرح پژوهشی - کاربردی را استفاده از ضایعات کارخانجات قند و بوجاری برنج برای اولین بار در کشور و جهان اعلام نمود و گفت: به طور یقین استفاده از ضایعات کارخانجات که غنی از ترکیبات قندی به ­ویژه ساکارز می­ باشند، می­ تواند سبب کاهش چشمگیر هزینه ­های تولید شده و در نتیجه قیمت تمام شده محصول در بازار را بسیار رقابت پذیر نماید.

وی ادامه داد: ضمن این­که به دلیل مصرف ضایعات، از مسائل زیست­ محیطی نیز جلوگیری کرده و سبب ایجاد ارزش افزوده در صنعت می­ شود.

سرابی در مورد اثرات این نوشیدنی بر سلامت انسان گفت: سم ­زدایی خون، کاهش میزان کلسترول، کاهش رسوب چربی در دیواره رگ­ها و سلول­ها، کاهش فشار خون، کاهش مسائل التهابی، بهبود عملکرد کبد، تنظیم فلور میکروبی روده، تحریک سیستم غددی، افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان، دارا بودن خاصیت آنت­ی بیوتیکی در برابر میکرو ارگانیسم­های مضر، تقویت سیستم ایمنی و تحریک تولید اینترفرون، کاهش میزان استرس و آشفتگی عصبی و بی خوابی از جمله اثرات مصرف نوشیدنی کامبوجا بر سلامت انسان به شمار می روند.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2103

به "تولید نوشیدنی کامبوجا با میکروارگانیسم بومی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید نوشیدنی کامبوجا با میکروارگانیسم بومی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید