جراحی از راه دور با یاری فناوری 5G و هوش مصنوعی

به گزارش مجله سویگل، یک تیم پزشکی در پکن با یاری فناوری های مخابراتی نسل 5، جراحی چشم 3 بیمار در فاصله سه هزار کیلومتری در منطقه خودمختار سین کیانگ واقع در شمال غرب چین را به شیوه ای موفقیت آمیز انجام دادند.

جراحی از راه دور با یاری فناوری 5G و هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، این تیم پزشکی بعد از دریافت تصاویر پزشکی مربوط به این بیماران از بیمارستان محلی شین جیانگ، برنامه های جراحی مناسب این بیماران را به وسیله نرم افزار و با یاری فناوری مخابراتی 5G به همان بیمارستان محلی شین جیانگ برگرداندند و جراحی لیزر چشم این بیماران به شیوه ای اتوماتیک و مبتنی بر برنامه های طراحی شده تیم پزشکی پکن انجام شد.

سیستم پخش زنده با یاری اینترنت نسل پنجم به پزشکان و بیماران این اجازه را می دهد تا در شرایط واقعی و بدون تاخیر زمانی با یکدیگر تعامل داشته باشند و به این ترتیب، اینترنت نسل 5، موفقیت عمل جراحی را تضمین می نماید.

تمام تجهیزات و تکنولوژی به کار گرفته شده در این عمل جراحی از راه دور با یاری اینترنت نسل 5 داخل کشور چین فراوری شده است.

این عمل جراحی نشان دهنده کاربرد بیشتر اینترنت نسل 5 و هوش مصنوعی در انجام عمل های جراحی از راه دور است و به ایجاد تعادل در منابع پزشکی بین شرق و غرب چین یاری می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1519

به "جراحی از راه دور با یاری فناوری 5G و هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی از راه دور با یاری فناوری 5G و هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید